Dolnośląska Organizacja Turystyczna złotym partnerem IX Forum Promocji Turystycznej
Jedna z największych polskich regionalnych organizacji turystycznych, od wielu edycji zaangażowana merytorycznie w Forum Promocji Turystycznej, została złotym partnerem dziewiątej edycji tego wydarzenia. Odbędzie się ono 15 września we wrocławskim Hydropolis.
Już po raz kolejny Forum Promocji Turystycznej organizowane będzie przez redakcję WaszaTurystyka.pl oraz Centrum Wiedzy o Wodzie Hydropolis i odbędzie się w stolicy Dolnego Śląska. Złotym Partnerem zbliżającej się IX edycji wydarzenia będzie Dolnośląska Organizacja Turystyczna, której zadaniem jest promocja walorów turystycznych regionu. Dyrektor DOT Jakub Feiga weźmie udział w debacie „Study toury i fam tripy jako narzędzie promocji – niedoceniane czy przeceniane?”
Stowarzyszenie pod nazwą „Dolnośląska Organizacja Turystyczna” (DOT) zostało utworzone przez władze samorządowe Dolnego Śląska w styczniu 2000 r. Jest to jeden z największych ROT-ów w Polsce. Zrzesza 155 podmiotów, w tym: samorządy, wszystkich najważniejszych przedsiębiorców turystycznych z województwa, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe oraz diecezje katolickie i parafie ewangelickie. DOT to organizacja otwarta na współpracę z każdym zainteresowanym rozwojem dolnośląskiej turystyki.
DOT ma na swoim koncie wiele projektów i inicjatyw na rzecz turystyki. Realizuje od lat projekty finansowane zewnętrznie, których efektem jest m.in. powołanie wraz z partnerami z Europy Środkowej Europejskiego Szlaku Reformacji i wpisanie go na listę Szlaków Kulturowych Rady Europy. Ma doświadczenie w realizacji projektów ze źródeł RPO dla Województwa Dolnośląskiego, Interreg Europe, Interreg Central Europe, Interreg Republika Czeska – Polska, Interreg Polska – Saksonia, Leonardo Da Vinci, Erasmus+ oraz Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.
Szlaki tematyczne i wirtualny Dolny Śląsk
Organizacja jest także autorem koncepcji i koordynatorem trzech szlaków tematycznych Dolnego Śląska: Europejski Szlak Zamków i Pałaców, Szlak Tajemniczych Podziemi www.szlakpodziemi.pl i Szlak Kulinarny Smaki Dolnego Śląska www.smakidolnegoslaska.pl. Ten pierwszy aktualnie został już rozszerzony na stronę czeską (www.castlesandpalaces.eu) i trwają rozmowy na temat dalszego jego rozwoju w Niemczech, na Słowacji oraz w Polsce.
W internecie DOT można znaleźć przede wszystkich pod hasłem Dolny Śląsk Travel. Prowadzi największy portal turystyczny w regionie www.dolnyslask.travel, a w mediach społecznościowych występuje pod tym hasłem na Facebooku, Instagramie, YouTubie i TikToku.
Stowarzyszenie z sukcesem prowadzi spółkę z o.o. której jest w 100 proc. właścicielem. Dolnośląska Organizacja Turystyczna Sp. z o.o. zajmuje się sprzedażą pakietów turystycznych realizowanych na Dolnym Śląsku, oferując również mniej znane miejsca, które nie znajdują się w ofertach innych biur podróży. Działanie to jest możliwe dzięki współpracy z dwoma głównymi partnerami tego projektu: Samorządem Województwa Dolnośląskiego oraz Gminą Wrocław.
Informacja turystyczna i największa baza tras rowerowych
Filarem organizacji jest współpraca z Samorządem Województwa Dolnośląskiego i Gminą Wrocław. Wspólnie z tymi podmiotami DOT prowadzi szereg działań, m.in. dwa punkty informacji turystycznej na wrocławskim Dworcu Głównym PKP oraz lotnisku. Punkty są regionalnym centrum informacji turystycznej otwartym na współpracę z całym regionem, a dzięki swojej fachowości i dogodnym godzinom otwarcia (7 dni w tygodniu po 12 godzin) stały się istotnym źródłem informacji dla mieszkańców województwa.
Razem z Samorządem Województwa DOT stworzyła największą w Polsce regionalną bazę tras rowerowych, dostępną na stronie www.rowerem.info oraz w aplikacji Dolny Śląsk Rowerem. Zawiera ona 180 opisanych i sprawdzonych tras rowerowych wraz ze śladami gpx. Jest to jedyna w skali kraju kompleksowa strona z trasami rowerowymi na obszarze całego województwa. Projekt ma charakter rozwojowy i będzie uzupełniany w miarę realizacji szeroko zakrojonych planów rowerowych Samorządu Województwa Dolnośląskiego.
Wsparcie dla branży w kryzysie
Po wybuchu kryzysu koronawirusa, Dolnośląska Organizacja Turystyczna wspólnie z samorządem województwa dolnośląskiego bardzo szybko rozpoczęła działania zmierzające do wsparcia branży w związku z pandemią. Jeszcze w marcu uruchomiono stronę www.voucherturystyczny.pl, która skupiała oferty wszystkich chętnych do tego podmiotów i oferowała turystom kupno usług turystycznych z wyprzedzeniem, zachęcając do realizacji ich po zniesieniu ograniczeń nałożonych na branżę. W projekt zaangażowało się 116 podmiotów z regionu. W grudniu 2020 DOT podjęła decyzję o zmniejszeniu składki dla przedsiębiorców na przyszły rok o 50 proc. i przesunięciu terminu jej płatności na połowę roku, co było możliwe dzięki wsparciu samorządu województwa dolnośląskiego
DOT pozyskała też sponsora, który przeznaczył środki na walkę z pandemią. Zakupiono z nich żele do dezynfekcji (2090 litrów), które następnie rozdysponowano wśród przedsiębiorców turystycznych. Organizacja organizowała webinaria z instytucjami odpowiedzialnymi za wsparcie branży (rządowymi i samorządowymi): dwa webinary z Dolnośląskim Wojewódzkim Urzędem Pracy na temat wdrożenia Tarczy Antykryzysowej (październik i grudzień) i webinar z Agencją Restrukturyzacji Przemysłu na temat narzędzi wsparcia branż dotkniętych skutkami pandemii (grudzień).
Na profilu na Facebooku DOT można znaleźć aktualne informacje o istotnych dla branży turystycznej programach pomocy, projektach w które można się zaangażować, wynikach badań turystycznych i wprowadzanych przez rząd regulacjach.
Współpraca z POT i zaangażowanie w targi
Zorganizowano dwukrotnie akcję wysyłkową “Planuj z namI”, czyli dystrybucję materiałów promocyjnych bezpośrednio do zainteresowanych osób, zastępując dystrybucję na targach i imprezach (maj i grudzień 2020).
DOT aktywnie współpracuje z Polską Organizacją Turystyczną: przed wybuchem pandemii co roku uczestniczyła w szeregu targów turystycznych. Nadal wspólnie z POT przyjmuje dziennikarzy i touroperatorów, prowadząc kampanie w mediach i internecie.
Organizacja jest zrzeszona w branżowych stowarzyszeniach turystycznych: Forum ROT oraz Międzynarodowym Stowarzyszeniu Europejski Szlak Reformacji.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
25 lipca 2024
Ryanair zarobił w pierwszym kwartale 2024 o prawie połowę mniej. Pasażerowie kupili wyloty w niższych cenach
Ryanair poinformował, że zysk zysk za pierwszy kwartał wynosił 360 mln euro w porównaniu…
0 Komentarzy5 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
19 lipca 2024
Magdas Hotel: zobacz, jak powstała przyjazna przestrzeń dla uchodźców
W centrum Wiednia, pośród zabytkowych ulic, znajduje się wyjątkowy obiekt – Magdas Hotel,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
17 lipca 2024
PKL podpisuje kontrakt na nowe koleje linowe w Szczawniku. W planach reaktywacja ośrodka narciarskiego w Muszynie
Grupa PKL wraz z Gminą Muszyna planuje reaktywację ośrodka narciarskiego w Szczawniku.…
0 Komentarzy3 Minuty