Debiut Costa Firenze w nowym terminalu w Dubaju

Costa Firenze i AIDABella w Dubaju/fot. archiwum Costa Cruises

Pierwszy rejs statku Costa Firenze po Zatoce Arabskiej rozpoczął od udziału w uroczystym otwarciu nowego dubajskiego terminalu wycieczkowego. W ramach rejsów po arabskich wodach goście będą mogli wziąć udział w ekskluzywnych wycieczkach na teren Expo 2020, odwiedzając Włoski Pawilon, którego armator jest Złotym Sponsorem.

W piątek 17 grudnia statek Costa Firenze wypłynął w swój pierwszy rejs po Zatoce Arabskiej, uczestnicząc wcześniej w oficjalnym otwarciu terminalu wycieczkowego Dubai Harbour Cruise Terminal. Costa Firenze, inspirowana florenckim renesansem, po europejskich morzach pływa od lipca 2021 roku, natomiast w sezonie zimowym 2021/2022 będzie pływała w tygodniowe rejsy po Zatoce Arabskiej.

Debiut Costa Firenze w Dubaju zbiegł się w czasie z jeszcze jednym ważnym dla Dubaju wydarzeniem związanym z rozwojem tamtejszej turystyki. Statek włoskiego armatora wziął udział w oficjalnym otwarciu terminalu wycieczkowego w Dubaju. Dubai Harbour Cruise Terminal jest pierwszym w regionie portem dedykowanym specjalnie statkom wycieczkowym. W spektakularnej ceremonii uczestniczyła także AIDAbella, reprezentująca AIDA Cruises – niemiecki oddział Costa Group. Statek Costa Firenze oficjalnie uruchomił również wycieczki na teren dubajskiego Expo 2020, w szczególności do Włoskiego Pawilonu, którego armator jest Złotym Sponsorem.

Mario Zanetti, prezes Costa Cruises, powiedział: „Debiut Costa Firenze w Dubaju jest kolejnym milowym krokiem we wznawianiu naszej działalności. Jesteśmy podekscytowani ponownym uruchamianiem rejsów, szczególnie w tak znaczącej destynacji o wielkim potencjale, w której jako jedni z pierwszych inaugurujemy rejsy.

Otwarcie nowego terminalu Dubai Harbour Cruise Terminal i nasze zobowiązanie do wspierania Włoskiego Pawilonu na Expo 2020 w Dubaju pokazują, że Costa, a także cała grupa Carnival Corporation, do której należymy, wciąż inwestują w sektor turystyczny i ponowne wznawianie rejsów wycieczkowych, z których Włochy i cała Europa czerpią ogromne korzyści ekonomiczne”.

Projekt jest częścią strategicznego partnerstwa pomiędzy Carnival Corporation & plc, największą na świecie firmą rejsową a Shamal Holding, którego celem jest przekształcenie Dubaju w wiodący ośrodek turystyki morskiej w regionie. Dubai Harbour Cruise Terminal jest pierwszym portem w krajach arabskich, w którym mogą jednocześnie zacumować dwa duże statki wycieczkowe. Światowej klasy port położony jest w sercu nowoczesnego Dubaju, zajmuje powierzchnię ponad 120 000 metrów kwadratowych i tworzą go dwa specjalnie wybudowane budynki terminalu, zapewniające pasażerom i załodze bezpieczne oraz komfortowe podróżowanie.

Do 2023 roku sześć marek należących do Carnival Corporation (AIDA Cruises, Costa Cruises, Cunard, P&O Cruises, Princess Cruises i Seabourn) będzie cumować w Dubai Harbour Cruise Terminal, łącznie obsługując w emiracie 90 statków. Costa Firenze, do marca 2022 roku, będzie cotygodniowo zawijać do dubajskiego portu.

Trasa Costa Firenze obejmuje długie postoje w porcie w Dubaju (dwa dni) i Abu Dhabi (cały dzień, od godziny 9 rano do północy), co umożliwi gościom odwiedzenie dubajskiego Expo 2020.

Po zwiedzaniu Dubaju lub Abu Dhabi, goście Costa Firenze udają się na Expo 2020, na które wchodzą uprzywilejowanym wejściem (bez kolejki), mając możliwość odkrycia około 200 pawilonów międzynarodowych wystawców. Jednak główną atrakcją wycieczki jest Włoski Pawilon – odwiedzany w czasie specjalnej wizyty z oprowadzaniem w różnych językach.

Włoski Pawilon zajmuje powierzchnię 3500 metrów kwadratowych i jest jednym z bardziej charakterystycznych obiektów Expo dzięki trzem dużym „kadłubom” pokrytym powłokami wykonanymi z resztek żywności, które tworzą największą na świecie trójkolorową włoską flagę.

Napędzana gazem skraplanym Costa Toscana – już zwodowana