Dawno nie było “tak dobrze” – sprzedaż biletów lotniczych za 2 tyg. grudnia – Dubaj bezdyskusyjnym liderem

Czy to początek pozytywnego trendu ? Dubaj bezdyskusyjnym liderem? Czy to ostatecznie przekona LOT by tam latać?

Zgodnie z przewidywaniami, obserwowany trend poprawy wyników sprzedaży biletów lotniczych przyśpieszył. Bez zaskoczenia też jeżeli chodzi o motor tego wzrostu, są nim kierunki egzotyczne. Nadal bardzo dobrze radzą sobie OTA jak i agenci obsługujący ruch marynarski.

Wyniki sprzedaży biletów lotniczych 2 tygodnie grudnia.

Po dwóch tygodniach grudnia spadek sprzedaży brutto rdr wynosi 74% to jest o kilkanaście mocnych proc mniej niż w listopadzie i przeszło 20 proc lepiej niż w październiku. Nowym akceleratorem tego trendu są sprzedaże oparte na dynamicznym pakietowaniu jak i powrót sprzedaży grup incentive/luxury. W konsekwencji wśród pierwszej piątki agentów iata zameldowali się konsolidatorzy wystawcy właśnie tego typu biletów.

Wśród konsolidatorów spadki sprzedaży są dużo niższe od średniej, wynoszą średnio 40%. Mamy też nawet przypadki wzrostów sprzedaży, głównie w segmencie dynamicznego pakietowania (Dubai) jak i ruchu Luxury ( Carter).

Liderzy października/ listopada wciąż maja się dobrze/ lepiej niż średnia

Wzmocnieniu uległ trend poprawy wyników wśród agentów którzy mieli się relatywnie lepiej w październiku i listopadzie. Dotyczy to szczególnie agentów OTA, jak i agentów marynarskich. W tej ostatniej grupie pojawili się agenci z sumarycznym wynikiem sprzedaży na poziomie zeszłego roku.

TUI wchodzi do gry

Wysoko na liście sprzedaży pojawia się też TUI . Tym samym widzimy że wchodzi do gry ze swoim dynamicznym pakietowaniem. Popularność tego segmentu nie mogła pozostać nie zauważona. Zobaczymy jednak jak będzie wyglądało to dalej.

Itaka i Rainbow stawiają na chartery

Dwaj inni liderzy rynku poszli inna drogą . Stawiają mocno na chartery , Itaka rusza z produktem opartym na A330. Rywal z Łodzi postawił na Kenie i Dominikanę. Poza grą pozostaje też Ecco, z pewnością także ten agent będzie chciał włączyć się w wyścig o klientów na egzotycznych kierunkach.

Dubaj niekwestionowanym liderem

Dubaj jest destynacja nr 1 jeżeli chodzi o wolumen sprzedaży, dodatkowo z podwojonym vs zeszły rok wynikiem. Po piętach depczą mu Malediwy , a dalsza kolejność to Zanzibar Cancun i , Punta Cana. Znów warto podkreślić iż smakiem obchodzi się LOT nie oferuje w regularnej siatce żadnego z wymienionych kierunków. Najbardziej boli brak operacji do Dubaju.

Dubaj największy kierunek biznesowy bez LOTu – kiedy to się zmieni?

Zobaczymy jak będą kształtowały się wyniki kolejnych tygodni, z pewnością rzucone na rynek charterowe miejsca mogą nieco namieszać. Z drugiej strony do latania z Polski wracaj Fly Dubai i Qatar Airways. Z pewnością zadbają o atrakcyjne cenowo oferty.

Nadwyżka miejsc charterowych może być też okazją na implementacje innowacji. Firma Citizen Plane wchodzi mocniej do Polski ze swoim rozwiązaniem do sprzedaży “pozostałych” w ofercie biletów charterowych.

Citizenplane – a virtual concept supporting the sale of “leftovers” of air tickets is coming to Poland

Andrzej Kawałek

Ekspert ds. podróży służbowych


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center