#CroFact, czyli jak Chorwacja przypomina o sobie w mediach społecznościowych
Chorwacka Wspólnota Turystyczna przygotowała specjalną akcję promocyjną prezentującą Chorwację gościom i mediom na swoich najważniejszych rynkach – Polska jest jednym z nich. Działania prowadzone są w mediach społecznościowych pod hasłem #CroFact. Chorwaci angażują się też w kampanie prowadzone przez UNWTO, WTTC i ETC.
Treści pod hasłem „Mniej znane ciekawostki o Chorwacji“ zebrane pod wspólnym hasztagiem #CroFact są akcją skierowaną do licznych użytkowników Facebooka i Instagrama. Zgodnie z nowym trendem w czasie pandemii koronawirusa korzystający z mediów społecznościowych przejawiają wzmożoną aktywność i interakcje oraz biorą udział w wirtualnych wyzwaniach. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom przygotowaliśmy więc dla nich specjalne publikacje.
Jak podtrzymać zainteresowanie
„Bardzo ważne są dla nas relacje z przedstawicielami mediów na naszych kluczowych rynkach. Mają one za cel zwiększanie obecności i promocję Chorwacji w tych pełnych wyzwań czasach. Dlatego właśnie pozycjonujemy tego typu treści wykorzystując tu media społecznościowe, na których odnotowujemy wzrost liczby fanów. Tylko w ten sposób możemy zachować obecność i zwiększyć zainteresowanie użytkowników, którzy w ostatnich tygodniach w większym stopniu korzystają z kanałów komunikacji online. Jestem pewien, że ciekawostki takie jak ta, że pierwsza na świecie kwarantanna miała miejsce w Dubrowniku albo że w miejscowości Vrbnik, na wyspie Krk znajduje się najwęższa ulica na świecie zaintrygują i rozweselą tych, którzy już Chorwację odwiedzili. Przypomną sobie oni piękno i niepowtarzalność naszego kraju. Natomiast wszystkich tych, którzy jeszcze nas nie odwiedzili zachęcą do przyjazdu“ – powiedział Dyrektor Generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Kristjan Staničić.
Oprócz ciekawostek o pierwszej kwarantannie na świecie w Dubrowniku, czy najwęższej ulicy na świecie na wyspie Krk, wśród TOP 10 znalazły się także informacje, że dr Andrija Štampar był jednym z założycieli Światowej Organizacji Zdrowia czy, że Faust Vrančić był „ojcem” spadochronu. Internauci dowiedzą się też o pierwszym istryjskim „wampirze” czy o tym, że tereny dzisiejszej Chorwacji są ojczyzną starożytnej cywilizacji zwanej Kulturą Vučedolską. Wszystkich zaintryguje również fakt, że właśnie w Chorwacji znajduje się najkrótsza kolejka linowa na świecie czy, że krawat oryginalnie był chustą zawiązywaną wokół szyi, elementem rozpoznawczym chorwackich żołnierz w XVII w. Wspomniano także o „knedlowych dzwonach” w Osijeku, które już od 330 lat każdego piątku dzwonią o godz. 11.00, czy o unikatowym Muzeum Aniołów w miejscowości Varaždin.
Chorwacka Wspólnota Turystyczną poprzez media społecznościowe wzmacnia komunikacje z swoimi fanami i zaprasza ich aby udostępniali swoje wspomnienia z Chorwacji. W odpowiedzi na pytanie czego im najbardziej brakuje, fani najczęściej wspominają krystalicznie czyste morze, wyspy, chorwacki styl życia, kulturę delektowania się kawą, bogactwo kulinarne, miasto Zagrzeb, Chorwatów, lato oraz słońce i jego malownicze zachody.
Chorwacja częścią kampanii promocyjnych
Chorwacka Wspólnota Turystyczna włączyła się do kampanii realizowanej przez Światową Organizację Turystyczną (UNWTO) mającej na celu promocję gastronomii jako istotnej części oferty turystycznej. Projekt jest częścią kompanii #TravelTomorrow i ma za zadanie podkreślić wartość turystyki, jak i dziedzictwo kulinarne krajów członkowskich UNWTO.
Chorwację reprezentować będą zagorske štrukle tradycyjna potrawa z regionu Zagorje. Projekt będzie promowany na oficjalnej stronie internetowej UNWTO.
Chorwacka Wspólnota Turystyczna przyłączy się również do kampanii promocyjnej Światowej Rady Podroży i Turystyki (WTTC)#TogetherInTravel. Kampania ma na celu przedstawić znaczenie turystyki poprzez wywołanie interakcji i udostępnianie filmów oraz zdjęć objętych wspólnym hasztagiem #TogetherInTravel.
„W dzisiejszych trudnych czasach solidarność branży turystycznej nabiera szczególnego znaczenia. Tylko razem, wspierając się wzajemnie możemy pokonać trudności w obliczu, których wszyscy się znaleźliśmy. Udział Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w globalnych projektach turystycznych jest tego doskonałym przykładem” powiedziała dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polce, Agnieszka Puszczewicz.
Czytaj także: Miłość do Chorwacji przetrwa zarazę
POWIĄZANE WPISY
13 grudnia 2024
SOIT wesprze dzieci w Sudanie Południowym. Zebrano ponad 58 tys. zł
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel podczas tegorocznej gali Incentive Day…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2024
13 mln pasażerów Ryanair w listopadzie
Ryanair poinformował o wynikach za listopad 2024. Z siatki połączeń skorzystało 13 mln…
0 Komentarzy1 Minuta
11 grudnia 2024
Zmodernizowany Novotel Warszawa Centrum świętuje 50-lecie
Novotel Warszawa Centrum zakończył kompleksową modernizację obejmującą 364 pokoje,…
0 Komentarzy1 Minuty
11 grudnia 2024
48-godzinna promocja w Ryanair – bilety tańsze o 20 proc.
Ryanair wprowadził 48-godzinną promocję, oferując 20 proc. zniżki na podróże w styczniu i…
0 Komentarzy1 Minuty
9 grudnia 2024
PLL LOT: codzienne loty do Salonik w letnim rozkładzie
Od 17 czerwca 2025 roku Polskie Linie Lotnicze LOT uruchamiają nowe połączenie z Warszawy…
0 Komentarzy2 Minuty
6 grudnia 2024
Pierwszy hotel marki Tribe zostanie otwarty w 2025 roku w Krakowie
Marka Tribe, należąca do sieci Accor w 2025 roku zadebiutuje w Polsce otwierając hotel…
0 Komentarzy2 Minuty
6 grudnia 2024
Flyport by Baltona w Radomiu – nowa atrakcja dla młodych odkrywców
We wrześniu 2024 roku na terenie Lotniska Warszawa-Radom otwarto centrum…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
Islandia promuje swoje atrakcje na warsztatach w Warszawie
W Warszawie odbyły się warsztaty, w trakcie których islandzcy touroperatorzy…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2024
LOT wystartował z zimowym połączeniem do Innsbrucka
Od 1 grudnia br. do stolicy Tyrolu dolecimy bezpośrednio z Polskimi Liniami Lotniczymi…
0 Komentarzy4 Minuty