Coraz lepsze wyniki easyJet

archiwum easyJet

Liczba pasażerów wzrosła o 6 proc. do poziomu 68,6 mln, a współczynnik wykorzystania miejsc wyniósł w sierpniu 94,4 proc. – to efekt atrakcyjnej ceny biletów oraz wykorzystania platformy cyfrowej najnowszej generacji.

Współczynnik wykorzystania miejsc w skali roku wzrósł o 0,9 p.p. do poziomu 91,5 proc.
Łączne przychody firmy wzrosły o 3,5 proc. do poziomu 4 686 mln GBP i o 6,5 proc. przy założeniu stałych kursów walut.
Przychód na miejsce wzrósł o 1,5 proc. r/r przy założeniu stałych kursów walut, a łączna liczba miejsc wzrosła o 5 proc. do poziomu 75 milionów.
Koszt na miejsce spadł o 3,4 proc., ze względu na korzystne kursy walutowe i mniejszy koszt paliwa. Przy założeniu stałych kursów walut i bez uwzględnienia mniejszych kosztów paliwa, koszt na miejsce wzrósł o 3,6 proc. W 2015 roku oszczędności easyJet wyniosły 46 mln GBP. Firma realizuje plan dalszego ograniczania kosztów strukturalnych, który umożliwi dalsze oszczędności w przyszłości.
Zysk firmy, już piąty rok z rzędu, osiągnął rekordowy poziom – w omawianym okresie wzrósł o 18 proc. do poziomu 686 mln GBP. Marża przed opodatkowaniem wzrosła o 1,8 p.p. do 14,6 proc.
Do floty przewoźnika dołączy 36 samolotów w ramach umowy podpisanej z firmą Airbus w 2013 r. Samoloty zostaną dostarczone pomiędzy 2018 a 2021 rokiem, a dzięki nim easyJet oszczędzi dodatkowo 27 mln GBP do 2021 r.

Carolyn McCall, prezes easyJet, powiedziała: „Nasze prognozy długoterminowe są bardzo pozytywne. Spodziewamy się, że popyt się utrzyma, a nam uda się zachować wiodącą pozycję na wielu europejskich rynkach. Nasze badania wskazują, że liczba pasażerów będzie rosnąć w tempie 7 proc. rocznie. Wierzymy, że uda nam się utrzymać marżę na obecnym poziomie, dzięki uważnej kontroli kosztów oraz modernizacji floty, co będzie miało korzystny wpływ na dynamikę zysku. Jesteśmy skupieni na budowaniu przewagi w istniejącej już sieci oraz na utrzymaniu wiodącej pozycji naszej platformy cyfrowej. Kolejnymi priorytetami są dla nas atrakcyjna cenowo oferta biletów oraz utrzymanie wysokiej jakości usług. Nieustannie inwestujemy też w rozwój zorientowany na zwiększanie zysku, utrzymując jednocześnie przewagę rynkową oraz oferując pasażerom bilety w atrakcyjnych cenach.”