Co piąty Polak chce wyjechać na urlop w polskie góry
Turyści najczęściej wybiorą Tatry, w dalszej kolejności Bieszczady i Beskidy. Jak pokazuje badanie zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Polskich Kolei Linowych, wypoczynek w polskich górach to plan na wakacje deklarowany częściej, niż urlop nad morzem.
Z badania opinii Polaków wynika, że najważniejszą atrakcją w Tatrach dla aż 82 proc. badanych planujących wyjazd w polskie góry, jest obszar Tatrzańskiego Parku Narodowego. Niewiele mniej osób za ważny punkt wyjazdu uznało spacer do Morskiego Oka (78 proc.). Większość turystów chce wyjechać koleją linową na Kasprowy Wierch (54 proc.) i koleją linowo-terenową na Gubałówkę (52 proc.). Samodzielnie wejść na szczyt, np. Rysów lub Giewontu, chciałoby 47 proc. zapytanych, a spacer po Krupówkach planuje 42 proc. zapytanych.
Starsi w góry, młodsi nad morze
Wyjechać w polskie góry chciałoby dokładnie 18 proc. Polaków zapytanych w badaniu Polskich Kolei Linowych, a na wybrzeże 17 proc. Na południe wybierają się przede wszystkim osoby po czterdziestce – stanowią aż 78 proc. wszystkich planujących urlop w górach. Natomiast wśród osób deklarujących urlop nad polskim morzem dominują trzydziestolatkowie – w grupie wiekowej 30-39 aż 38 proc. badanych chciałoby w trakcie urlopu zobaczyć Bałtyk, a wśród wszystkich badanych, którzy nie skończyli 40 lat (w grupie wiekowej 18-39 lat), już co drugi ma takie plany.
Wakacje w górach to sposób spędzania urlopu preferowany przez osoby z wyższym wykształceniem – aż 24 proc. takich badanych osób chciałoby wyjechać na południe, podczas gdy morze w tej grupie wybiera tylko 19 proc. respondentów. Na szlakach w tym sezonie będzie można spotkać więcej kobiet, niż mężczyzn – o wyjeździe w góry myśli co piąta przedstawicielka płci pięknej i tylko 15 proc. panów.
Znacząca grupa Polaków (25 proc.) zamierza w tym roku wyjechać za granicę. W domu część lub całość swojego urlopu chce spędzić 32 proc. badanych.
POWIĄZANE WPISY
3 października 2024
XV FPT: jak wspólna strategia może zwiększyć popyt na turystykę w Polsce?
29 października 2024 roku w Muzeum Historii Polski w Warszawie odbędzie się XV Forum…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2024
Medialny wizerunek turystyki: jak radzić sobie z kryzysowym PR-em?
Branża turystyczna często staje się celem medialnych ataków podczas kryzysów takich jak…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2024
Powstało centrum edukacyjno-rozrywkowe na lotnisku w Radomiu
Na terenie terminala Lotniska w Radomiu powstało centrum edukacyjno-rozrywkowe o tematyce…
0 Komentarzy1 Minuty
19 września 2024
Dolny Śląsk odbudowuje się po powodzi i czeka na turystów
Choć powódź dotknęła część regionów Dolnego Śląska, zdecydowana większość atrakcji…
0 Komentarzy4 Minuty
19 września 2024
Organizatorzy turystyki przyjazdowej odwiedzili Wrocław i Dolny Śląsk
W dniach 16-18 września 30 touroperatorów turystyki przyjazdowej zrzeszonych w Polskiej…
0 Komentarzy3 Minuty
19 września 2024
Polskie hotele po powodzi: nie odwołuj pobytu, pomóż lokalnym społecznościom
Od kilku dni uwaga wszystkich Polaków jest skierowana na południe kraju, gdzie trwa…
0 Komentarzy5 Minuty
17 września 2024
Visit Madeira: rośnie liczba odwiedzających wyspę
12 września odbyło się spotkanie prasowe organizowane przez Visit Madeira we współpracy z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 września 2024
Powódź niszczy plany turystów i przedsiębiorców. Branża apeluje o pomoc z TFP
W wyniku powodzi, która dotknęła południową Polskę, branża turystyczna zaczyna zmagać się…
0 Komentarzy7 Minuty
17 września 2024
Połączenia lotnicze jako narzędzie promocji. O tym jak zwiększyć ruch do Polski porozmawiamy na XV Forum Promocji Turystycznej
Głównym tematem debaty inauguracyjnej na XV Forum Promocji Turystycznej będzie współpraca…
0 Komentarzy1 Minuty