Branża turystyczna wyśle 88 dzieci z domów dziecka na wakacje

People for People i Turystyczna Organizacja Otwarta wciąż angażują się w spełnianie marzeń dzieci z domów dziecka. Podczas Gali Waszej Turystyki, która odbyła się w styczniu, branża turystyczna zebrała 116 tys. zł dzięki licytacji. Dodatkowe wsparcie w postaci 20 tys. zł zapewnił Polski Holding Hotelowy, a 50 tys. zł Biuro Podróży Nowa Itaka, a miejsca na obozach ofiarowały Róża Wiatrów oraz Biuro Usług Turystycznych BUT.

Dzieci z domów dziecka powinny mieć choć namiastkę normalnego życia. Same nie wybrały sobie drogi, do której zmusiło ich życie. People for People i Turystyczna Organizacja Otwarta, już drugi rok z rzędu postanowiły, że zaangażują branżę turystyczną w realizacje marzeń podopiecznych z domów dziecka. W styczniu podczas Gali Waszej Turystyki odbyła się licytacja, na której turystyka pokazała, że ma wielkie serce.  Dzięki niej zebraliśmy 116 tys. zł od darczyńców takich jak:

Dariusz Górzny (wakacje.pl), Michał Fijoł (PLL.LOT) Leila Ben Arfi (Best Reisen) Maciej Nykiel (Nekera), Andrzej Olszewski (Żywe Muzeum Piernika) Elżbieta Szumska (Kopalnia w Złotym Stoku) Sabina Poulsen, Małgorzata Dziczkowska, Jolanta Kołodziejczyk (wakacje.pl), Rafał Mańczak (Itaka), Robert Szulc, Piotr Henicz (Nowa Itaka), Grzegorz Bosowski (Fly.pl), Jacek Szymanowicz (Polski Holding Hotelowy) oraz Łukasz Mikosz (People for People).

Dodatkowo poza licytacją wesprzeć akcję 20 tys. zł postanowił Polski Holding Hotelowy oraz 50 tys. zł. Biuro Podróży Nowa Itaka, a miejscami na obozach Róża Wiatrów oraz Biuro Usług Turystycznych BUT. Nagrody na licytację zostały przekazane również przez branżę turystyczną. Poniżej lista wylicytowanych przedmiotów.

  1. Unikalny kurs robienia rogali świętomarcińskich w towarzystwie Jana Mazurczaka, prezesa Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz Rogalowego Mistrza w Rogalowym Muzeum Poznania.
  2. Weekend w Beskidzie Sądeckim z Babą z Gór.
  3. Spływ kajakowy Wkrą w towarzystwie Izabeli Stelmańskiej, prezeski Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
  4. Miejsce w jury Festiwalu „Śląskie Smaki” w 2023 roku
  5. Voucher na imprezę zamknięcia sezonu zimowego Nekera Ski Closing oraz kurs jazdy na nartach prowadzony przez dwóch specjalistów i instruktorów narciarstwa
  6. Całodniowe zwiedzanie Szybenika w Chorwacji z Agnieszką Puszczewicz, do niedawna dyrektorką Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce.
  7. Szkolenie pływania na desce SUP pod okiem Marcina Wujca, prezesa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych.
  8. Voucher na City break w Wenecji z przelotem dla dwóch osób ufundowany przez biuro Itaka.
  9. Voucher na całodniowe zwiedzanie Liverpoolu szlakiem The Beatles dla 8 osób.
  10. Rafting pod Dunajcu (w pontonie lub w kajaku) z Chrystian Półchłopkiem – mistrzem Europy i wice mistrzem Świata w kajakarstwie górskim.
  11. Kolacja z Łukaszem Hajkowskim, prezesem AXA Partners. Voucher obejmuje kolację w Restauracji Mielżyński przy ulicy Czerskiej w Warszawie oraz butelkę wina z winnicy AXA we Francji.
  12. Prywatna lekcja tańca z Aliną Dybaś, prezeską Turystycznej Organizacji Otwartej i instruktorką tańca latino solo.
  13. Zestaw trzech zdjęć z autografami Luizy Złotkowskiej, Katarzyny Woźniak i Iwony Marcinkiewicz – medalistek olimpijskich ufundowany przez Polski Komitet Olimpijskich.
  14. Pamiątkowe kimono z Igrzysk Olimpijskich w Tokio z autografem trzykrotnej mistrzyni olimpijskiej w rzucie młotem Anity Włodarczyk.
  15. Plastron startowy Petry Vlhovej, mistrzyni olimpijskiej i świata w slalomie oraz zdobywczyni Pucharu Świata
  16. Chusta wielofunkcyjna, w której Monika Witkowska była na szczycie K2, książka z autografem oraz kamyk z bazy wysuniętej pod K2.
  17. Trening mistrzynią świata kategorii UFC, Joanną Jędrzejczyk w hotelu Sheraton Grand Sopot.
  18. 15-minutowy przelot akrobacyjny samolotem Extra 300 z pilotem z Orlen Grupy Akrobacyjnej Żelazny, ufundowany przez Marcina Mączyńskiego, sekretarza generalnego Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Aby dołączyć do akcji, domy dziecka muszą zgłaszać prace swoich podopiecznych, które przedstawiają ich wymarzone wakacje. Kolejny krok to przekazanie prac do Stowarzyszenia, które wybiera wychowanków placówek na podstawie regulaminu. Cała kwota przeznaczona jest na sfinansowanie akcji. Organizacja nie wiąże się z żadnymi kosztami i działa w 100 proc. non profit.

„Turystyka ma wielkie serce, chcemy, aby każdy kolejny rok i każda kolejna akcja motywowała do pomagania.  Środki, które w tym roku otrzymaliśmy, zapewniły wakacje aż 88 dzieciom z domów dziecka z całej Polski. Turystyka kolejny raz pokazuje na co ją stać. Za każdym razem, kiedy jest potrzebne wsparcie – rusza żwawo do akcji. W przyszłym roku chcielibyśmy, aby liczba dzieci zwiększyła o kolejnych szczęśliwców. Powinniśmy dzielić się tym co mamy, ponieważ jeżeli my jako ludzie i firmy nie będziemy wspierać tych dzieci – nikt tego nie zrobi. To inwestycja w te jednostki, które kiedyś również będą dorosłymi, którzy miejmy nadzieję, pamiętając czynienie dobra będą nieść je dalej. Jesteśmy ideowcami a nasze stowarzyszenia powstały po to by pomagać innym oraz chronić innych. Idziemy przez świat przeświadczeni, że nie jest do końca zepsuty. Dziękujemy wszystkim za dołączenie do akcji i Ministerstwom Sportu i Turystyki oraz Rodziny i Polityki Społecznej za udzielenie patronatu i wiarę w to co robimy” – powiedzieli Alina Dybaś i Łukasz Mikosz.

PHH zapewni dzieciom Wakacje Marzeń w Krasnobrodzie