Boom na Polskę. Jak przyciągnąć turystów z Bliskiego Wschodu

W ostatnim czasie obserwujemy zwiększone zainteresowanie turystów arabskich szeroko pojętą polską ofertą turystyczną. To także efekt działań promocyjnych podejmowanych przez POT na rynkach bliskowschodnich.
W mediach coraz częściej pojawiają się przekazy o grupach turystów z krajów Bliskiego Wschodu, zafascynowanych urokami polskich miast i chętnie odwiedzających nasze rodzime atrakcje turystyczne. Jest to niewątpliwie sytuacja korzystna ekonomicznie dla wszystkich regionów i podmiotów, dla których dochody z turystyki stanowią podstawę utrzymania. Turyści z rejonu Zatoki Perskiej dysponują przeważnie wysokim budżetem. Istotne jest zatem, aby jak największą ich liczbę zachęcić do wizyty w Polsce, prezentując najwspanialsze walory naszego kraju.
POT – instytucja od promocji
Na zwiększoną liczbę turystów z krajów arabskich w Polsce wpływ ma niewątpliwie wiele czynników. To zapewne także pokłosie intensywnych działań promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej na tych rynkach. Istotą działania POT jest bowiem promowanie Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie, nowoczesnego i bezpiecznego. Wykonując zadania określone ustawą, zachęca turystów krajowych i zagranicznych do korzystania z niezwykłych walorów krajobrazowych naszego kraju i odkrywania na nowo miejsc zapomnianych. Wszystko to przy poszanowaniu środowiska naturalnego oraz lokalnych tradycji.
Wizyty studyjne dla dziennikarzy
Dostrzegając rosnącą popularność Polski wśród arabskich turystów, POT angażuje się w inicjatywy, w ramach których prowadzone są intensywne działania promujące nasz kraj na rynkach arabskich. Tylko w listopadzie i grudniu Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała pięć wizyt studyjnych dla dziennikarzy oraz influencerów z Arabii Saudyjskiej, Kuwejtu i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W ich trakcie zaprezentowano arabskim gościom uroki Podlasia, w tym Hajnówki, Białowieży czy Korycin. Ponadto w listopadzie POT wzięła udział w targach Qatar Travel Mart w Doha (Katar). Jest to jedna z najbardziej prestiżowych i największych imprez turystycznych w regionie.
Mocne punkty polskiej oferty
Dzięki takim działaniom, a także dzięki otwieraniu kolejnych połączeń lotniczych, turyści z rejonu arabskiego coraz częściej przybywają do Polski. Mogą tu zastać nie tylko bujną przyrodę i malownicze krajobrazy, tak odmienne od ich rodzimych, ale także usługi oraz infrastrukturę na najwyższym światowym poziomie. Istotna pozostaje również wspaniała kuchnia i legendarna polska gościnność. Nie bez powodu Polska została umiejscowiona w pierwszej dwudziestce krajów najbardziej atrakcyjnych turystycznie.
Materiał partnera
POWIĄZANE WPISY
18 lutego 2025
Jakie są najlepsze atrakcje w pobliżu Malmö?
Malmö to trzecie co do wielkości miasto w Szwecji, które wyróżnia się doskonałym…
0 Komentarzy6 Minuty
18 lutego 2025
Pomysł na weekend w Warszawie we dwoje. To warto zobaczyć
Warszawa to miejsce, w którym każdy znajdzie coś dla siebie – i nie jest to przesada.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lutego 2025
Magia białych plaż. Udaj się na Zanzibar z Itaką
Zanzibar to jedno z tych miejsc, które oczarowuje od pierwszej chwili. Bajeczne…
0 Komentarzy7 Minuty
12 lutego 2025
POT: 15 lutego rusza program wsparcia dla spotkań i wydarzeń
15 lutego 2025 roku rusza Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW),…
0 Komentarzy5 Minuty
12 lutego 2025
PLL LOT rozpoczęły rekrutację do programu stażowego LOT Summer Internship
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie otwierają drzwi dla młodych talentów, ogłaszając…
0 Komentarzy3 Minuty
11 lutego 2025
Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024
Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lutego 2025
Zwiedzanie dużych miast pieszo. Jak się do tego przygotować?
Przechadzanie się po ulicach miast to dobry pomysł na spędzenie wolnego czasu i…
0 Komentarzy4 Minuty
11 lutego 2025
Nieszablonowe kierunki na wycieczkę
Podróże stały się pasją wielu ludzi. Stało się to między innymi za sprawą możliwości…
0 Komentarzy2 Minuty
10 lutego 2025
Widzimy się w Sopocie. Nowa kampania miasta zachęca turystów biznesowych
„Widzimy się w Sopocie” to hasło kampanii promocyjnej miasta prowadzonej od listopada…
0 Komentarzy3 Minuty