Biura podróży – ceny znowu w dół
W minionym tygodniu, w biurach podróży w Polsce, średnia cena dla wycieczek z wylotami między 4 i 10 października 2021 spadła o 30 złotych. Największa obniżka cen wycieczek wystąpiła na Sycylii – o średnio 352 złote, natomiast mniejsze spadki odnotowano na Cyprze i na greckiej wyspie Kos – o 256 i 196 złotych.
Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA, zajmujący się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje pierwszy tydzień października, czyli 4 – 10 października 2021 roku.
W ostatnim tygodniu największy wzrost cen wyjazdów wystąpił na Teneryfie, gdzie podniosły się o średnio o 244 złote, a znacząco mniejsze i wartościowo podobne zwyżki miały miejsce na Malcie i Majorce – o 161 i 156 złotych.
Grecja w dół, Turcja – w górę
W minionym tygodniu na wiodących kierunkach wyjazdów wypoczynkowych Polaków, dla wylotów w dniach 4-10 października 2021 spadek cen wycieczek miał miejsce jedynie w Grecji – o 74 złote. Na pozostałych kierunkach notowano wzrosty, z których największy, ale i tak stosunkowo nieduży, miał miejsce w Turcji i wyniósł średnio 22 złote. Znacznie mniejsze zwyżki były udziałem Egiptu – o 10 złotych, a zupełnie kosmetycznie wzrosły ceny wyjazdów do Bułgarii i na Wyspy Kanaryjskie – w obu przypadkach o 2 złote.
Średnio drożej niż w zeszłym roku
Badanie cen imprez wobec cen sprzed roku dla wylotów w pierwszym tygodniu września 2021 pokazało, że średnia cena była wyższa wobec średniej ceny dla poprzedniego sezonu o 104 złote.
Największe roczne spadki cen wycieczek w minionym tygodniu miały miejsce na Korfu – o średnio 285 złotych, zaś mniejsze na tunezyjskiej Dżerbie i greckiej wyspie Kos – o 243 i 94 złote.
Największy wzrost cen pobytu nastąpił na półwyspie Chalcydyckim – o średnio 850 złotych, z tym że dotyczył on jedynego hotelu dostępnego równocześnie w tym i poprzednim sezonie. Znacznie zdrożały tez wyjazdy do tureckiego rejonu Dalaman i na Fuerteventurę – o 629 i 403 złote.
Na trzech z wiodących kierunków ceny wycieczek były wyższe niż przed rokiem, a na jednym niższe (porównań rocznych dla Bułgarii brak, gdyż przed rokiem w pierwszym tygodniu października kierunek ten już nie funkcjonował) .
Roczne wzrosty miały miejsce w Turcji oraz na Wyspach Kanaryjskich i w Egipcie, gdzie średnie ceny przewyższały zeszłoroczne o odpowiednio 299, 167 i 72 złote, natomiast w Grecji ceny były niższe niż przed rokiem o średnio 60 złotych.
Na mniej uczęszczanych kierunkach najbardziej istotne roczne wzrosty cen wycieczek miały miejsce na Majorce, Malcie i w Hiszpanii kontynentalnej – o odpowiednio 334, 212 i 178 złotych, a znacząco mniejsze w Portugalii i na Cyprze – o 84 i 58 złotych. Jedynym kierunkiem, na którym ceny w ujęciu rocznym spadły była Tunezja, gdzie obniżyły się one wobec poziomu z października 2020 o średnio 69 złotych.
Z TUI najtaniej
W tym, co dla turystów ma większe znaczenie, a zatem w liczbie najatrakcyjniejszych poziomów bieżących cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu na 30 kierunkach sezonu letniego w trzech kategoriach hoteli (w poszerzony w tym sezonie ich skład weszły hiszpańskie kierunki Costa De La Luz i Costa Del Sol, włoskie Kalabria, Sardynia i Sycylia oraz wyodrębniony z Turcji Egejskiej Dalaman), to po dwóch tygodniach przerwy na pozycję lidera tego zestawienia – chwilowo zajmowało ją biuro Exim Tours – powróciło biuro TUI Poland z liczbą 33 ofert (poprzednio 30 ofert, przed rokiem 27, a przed dwoma laty 26 ofert).
Organizator ten wyprzedził poprzedniego lidera biuro Exim Tours z liczbą 27 ofert (poprzednio 33 oferty, przed rokiem 12, a przed dwoma laty 10 ofert) oraz biuro Coral Travel z liczbą 16 ofert (poprzednio 15 ofert, przed rokiem 17, a przed dwoma laty 16 ofert).
Do Egiptu najtaniej z Coralem i TUI
W ubiegłym tygodniu najwięcej atrakcyjnych cenowo ofert na kierunkach egipskich miały biura Coral Travel i TUI Poland – 7 i 5 ofert, na kierunkach greckich przodowały biura Ecco Holiday – 7 ofert oraz biura TUI Poland i Neckera – po 6 ofert. Na kierunkach kanaryjskich wyróżniały się biura TUI Poland – 7 ofert oraz Itaka i Exim Tours – po 5 ofert, a na tureckich biura Coral Travel – 9 ofert i TUI Poland – 7 ofert. W Tunezji najwięcej atrakcyjnych propozycji miały biura Exim Tours oraz Itaka – po 5 ofert, a w Bułgarii biura Exim Tours, Neckera i Oasis – po jednej ofercie.
POWIĄZANE WPISY
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty