Biura podróży – brak zmian, mniej klientów niż przed rokiem

W biurach podróży sytuacja się nie zmienia – utrzymuje się tendencja spadkowa w porównaniu z ubiegłym rokiem. W porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży odnotowano spadek liczby rezerwacji w o minus 7,8 proc. oraz spadek o minus 9,7 proc. liczby klientów.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9,6 proc. a autokarowe – 9,7 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 44,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 34,3 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o minus 16,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, choć zwraca po raz dziesiąty wysoka (dziewiąta) pozycja Cypru. Dycha wygląda następująco: Hiszpania, Grecja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Turcja, Chorwacja, Portugalia, Cypr i Dominikana. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się cztery greckie i trzy hiszpańskie a na podium znajdują się Fuerteventura, Heraklion i Zakyntos. Najmniej kosztują imprezy w Hurghadzie (1 993 zł) i Burgas (2 100 zł). Najdrożej jest na Gran Canarii (3 086 zł) i na Teneryfie (2 836 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 10,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 15,4 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 21,9 proc., zaś autokarówek wzrosła o 24,6 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 7,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem +63 proc.). Dalej zaś: Grecja (+10 proc.), Bułgaria (+143 proc.), Włochy (+52 proc.), Egipt (minus 73 proc.), Turcja (minus 72 proc.), Portugalia (+ 80 proc.), Chorwacja (+101 proc.), Austria (+119 proc.), Cypr (+27 proc.). Zwracają uwagę znajdujące się na dwudziestej pozycji Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 139 proc oraz na pozycji osiemnastej Polska ze wzrostem wynoszącym 189 proc.
POWIĄZANE WPISY
16 czerwca 2025
Bułgaria odczarowana! Pierwszy dedykowany Study Tour Urlop.pl zakończony sukcesem
Na początku czerwca Urlop.pl wspólnie z Exim Tours zaprosił Salony Urlop.pl na pierwszy w…
0 Komentarzy3 Minuty
11 czerwca 2025
Exim Tours rusza z nową kampanią wakacyjną
Exim Tours rusza w sezon letni z nową, zintegrowaną kampanią marketingową, promującą…
0 Komentarzy4 Minuty
11 czerwca 2025
Anex Poland uruchomił czartery do Antalyi z Bydgoszczy i Radomia
9 i 10 czerwca 2025 roku odbyły się pierwsze rejsy czarterowe Anex Poland z lotniska w…
0 Komentarzy1 Minuty
11 czerwca 2025
Polacy coraz chętniej wybierają luksus. Rainbow Elite spełnia marzenia o podróżach szytych na miarę
Globalny rynek podróży luksusowych w 2024 roku został wyceniony na 2509,71 mld dolarów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 czerwca 2025
Travelplanet.pl: Wakacje z dziećmi? Najchętniej do Turcji i Tunezji z biurem podróży
Rodzinne wakacje 2025 zapowiadają się intensywnie. Coraz więcej Polaków decyduje się na…
0 Komentarzy7 Minuty
9 czerwca 2025
Czworonogi nie mają urlopu. Prokop i Wakacje.pl ruszają z kampanią „NajlePSIE wakacje”
Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je…
0 Komentarzy6 Minuty
6 czerwca 2025
WOW India Travel nowym partnerem Polhotrep Travel Representation
Polhotrep Travel Representation ogłasza nawiązanie współpracy z kolejnym partnerem. Do…
0 Komentarzy1 Minuty
5 czerwca 2025
Słowenia jest dobra dla sektora MICE
3 czerwca przedstawiciele Słowenii przedstawili możliwości organizacji imprez dla sektora…
0 Komentarzy1 Minuty