Berlin – 11 mln noclegów sprzedanych w I połowie roku

Wyspa Muzeów w Berlinie/fot. AG

W pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku Berlin odwiedziło 4,36 mln turystów, którzy wykupili ok. 11,15 mln noclegów. To ok. 65 proc. liczby gości z 2019 roku i ok. 70 proc. sprzedanych noclegów trzy lata temu.

Jak podał VisitBerlin, rok temu goście zagraniczni wykupili w pierwszych sześciu miesiącach roku w Berlinie 29 proc. noclegów, w tym roku już 36 proc.

Holandia i Hiszpania były jednymi z najważniejszych rynków europejskich w pierwszej połowie tego roku. Stany Zjednoczone były najsilniejszym rynkiem zagranicznym.Z rynków europejskich najwięcej przyjeżdżało Brytyjczyków, Holendrów i Hiszpanów. Spoza Europu najważniejszym rynkiem są Stany Zjednoczone.

Burkhard Kieker, prezes visitBerlin, powiedział: „Goście wracają do Berlina. To dobry znak. Berlin nie stracił nic ze swojego uroku. Decydujący wkład w te imponujące liczby miał program Restart dla turystyki przyjazdowej realizowany we współpracy z Senackim Departamentem Gospodarki, Energii i Przedsiębiorstw Publicznych.

W czerwcu obłożenie hoteli w stolicy Niemiec wyniosło 80,4 proc., co jest bardzo dobrym wynikiem w porównaniu z innymi stolica (Lizbona – 80,1 proc., Paryż – 80 proc., Nowy Jork – 79,6 proc., Londyn – 78,5 proc. Tylko Barcelona osiągnęła w szóstym miesiącu lepszy wynik – 84,3 proc.

Co ciekawe liczba odwiedzających teatry berlińskie była w tym roku prawie taka sama jak w 2019 roku. Muzea I inne atrakcje odnotowały tylko 25 proc. mniej gości niż przed covidem.

VisitBerlin wspólnie z Senackim Departamentem Gospodarki, Energii i Przedsiębiorstw Publicznych przeprowadził kilka kampanii, aby pomóc ożywić berlińską turystykę i sektor MICE. Kampania letnia „Odwiedź świat Berlina” ma na celu zachęcić gości do odwiedzenia miasta w sezonie letnim.

Nowa odsłona niemieckiej kampanii stawia na ludzi, ich historie i zachęca do odkrywania tego, co mniej znane