Baltona nagrodzona za sklepy na lotnisku we Wrocławiu

archiwum Baltony

Baltona została wyróżniona przez kapitułę plebiscytu Ceesar Awards, najważniejszych nagród branży lotniczej. Eksperci z 16 europejskich krajów uznali, że to właśnie strefa handlowa polskiej firmy w Porcie Lotniczym Wrocław zasługuje na miano najlepszej nowej strefy Duty Free w Europie Środkowo-Wschodniej.

Baltona otrzymała „lotniczego Cezara” za najlepszą nową strefę handlową. Jury, składające się ze specjalistów branży, biznesu i mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej doceniło nowe sklepy Baltony w Porcie Lotniczym Wrocław.

Nagrodę odebrał prezes firmy, Piotr Kazimierski, który powiedział: „Nagroda Ceesar Awards dla naszej strefy handlowej we Wrocławiu jest potwierdzeniem tego, że Baltona oferuje pasażerom nową jakość. Nasze adaptacje przestrzeni komercyjnych na lotniskach ją efektem współpracy z najlepszymi biurami projektowymi i międzynarodowym zespołem specjalistów. W przypadku tak szeroko zakrojonych prac, ważna jest też dobra komunikacja z lotniskiem. Port lotniczy we Wrocławiu dał nam dużo swobody na etapie koncepcyjnym i był otwarty na nasze innowacyjne pomysły.”

Na wrocławskim lotnisku firma posiada 6 sklepów: Baltona Boutique zlokalizowany w strefie ogólnodostępnej oraz pięć sklepów w hali odlotów , w tym cztery w strefie Schengen (Wrocław Duty Free, Fashion Boutique, Spirit of Poland, ZOOM).

Łączna powierzchnia nowych lokali to blisko 800 m2. Całość inwestycji została oddana pasażerom w sierpniu 2018 roku.

Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław, dodał: „Rozwój wrocławskiego lotniska opiera się na sukcesywnej rozbudowie siatki połączeń, ale podróżni oczekują też i doceniają wysoką jakość obsługi w naszym porcie. Atrakcyjne sklepy są tu jednym z kluczowych elementów. Cieszymy się, że we współpracy z Baltoną możemy proponować naszym pasażerom niezwykle bogatą i atrakcyjną ofertę w formacie, który bardzo silnie wiąże się z Wrocławiem i Dolnym Śląskiem, co doceniła teraz kapituła konkursu.”

Przestrzenie handlowe zaprojektowane przez firmę The Design Solution, bezpośrednią inspirację czerpią z Wrocławia – jego kolorów i form.

Projekt uwzględnia charakterystyczne elementy Wrocławia, a zarazem nadaje sklepom niepowtarzalnego stylu, który idzie w parze z nowoczesnym designem lotniska. Podobnie oferta handlowa została dobrana tak, aby wyróżnić wrocławskie lotnisko na tle europejskich regionalnych portów lotniczych. Aby to osiągnąć, Baltona postawiła na lokalne produkty i bliską współpracę z ich wytwórcami.