AXA Partners i Hotailors wprowadzają nowe ubezpieczenie dla podróży służbowych

fot. materiały prasowe

Ostatnie dwa lata pokazują, że podróże służbowe obarczone są coraz większym ryzykiem. Odwołane konferencje, targi, choroba pracownika czy jego bliskich to zdarzenia, które w ostatnich dwóch latach stały się niemal codziennością. Dlatego Hotailors razem z AXA Partners wprowadza nowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji.

„Ubezpieczamy setki tysięcy podróży i nasze doświadczenie pokazuje, że świadomość ubezpieczeniowa rośnie, pandemia stała się dodatkowym „edukatorem”. Planując podróż większość klientów zastanawia się nad skutkami sytuacji, w której nie będą mogli z przyczyn od nich niezależnych zrealizować swojego wyjazdu. Podobnie myślą pracodawcy, w przypadku których skala i koszty podroży pracowniczych znacząco obciążają ich budżety. Dlatego wspólnie z Hotailors wprowadzamy dodatkowe ubezpieczenie od kosztów rezygnacji” – mówi Łukasz Hajkowski, członek zarządu AXA Partners.

Hotailors, dzięki współpracy z AXA Partners, ma w swojej dotychczasowej ofercie ubezpieczenie, które zapewnia wsparcie pracowników w trakcie delegacji. Obejmuje ono m.in. zachorowania, nieszczęśliwe wypadki czy zagubienie bagażu. W odpowiedzi na obecne, niepewne czasy, gdy podróże służbowe obarczone są coraz większym ryzykiem, koniecznością stało się rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej.

„Dobitnie uzmysłowiła nam to pandemia. Podróż służbowa lub jakieś wydarzenie może się nie odbyć ponieważ zostanie odwołane w ostatniej chwili, mimo że wszystko było zaplanowane z dużym wyprzedzeniem” – mówi Filip Błoch, prezes i współzałożyciel Hotailors.

Nieoczekiwane sytuacje zdarzają się również, gdy jest już za późno na odwołanie rezerwacji hotelu czy anulowanie biletu lotniczego. Takie przypadki są objęte nowym, rozszerzonym ubezpieczeniem.

Składka za ubezpieczenie podróży służbowych od kosztów rezygnacji wynosi 10 proc. kosztów podróży. Natomiast zwrot w przypadku, gdy nie jest ona możliwa, obejmuje 90 proc. wartości poniesionych opłat na bilety i rezerwacje hotelowe. Ubezpieczenie obejmuje nie tylko zachorowanie pracownika, jego bliskich czy kontrahenta, ale również inne zdarzenia losowe, które są możliwe do udokumentowania, np. odmowa wydania wizy, czy cofnięcie pracownika z granicy. Dodatkową zaletą tego ubezpieczenia jest prosty sposób jego zakupu, który jest równoległy z procesem rezerwacji hotelu czy biletów lotniczych oraz sam proces zgłoszenia szkody.

„To ubezpieczenie ogromnie poprawia bezpieczeństwo finansowe firm, które organizują podróże służbowe. Dzięki niemu klient ma gwarancję maksymalnej elastyczności swojej podróży i możliwość jej anulowania w każdym momencie. W przypadku naszych klientów, którzy wysyłają w delegacje setki czy tysiące pracowników skala oszczędności może być ogromna” – dodaje Filip Błoch z Hotailors.

„Widzimy, że w niektórych firmach tego typu ubezpieczenie jest już obowiązkowe w przypadku każdej podróży służbowej. Takie rozwiązanie nasi klienci mogą wpisać w firmową politykę podróży, regulującą zasady wyjazdów. Nasze narzędzie pozwala zaimplementować taką politykę, a dzięki temu uprościć i zautomatyzować proces akceptacji delegacji – tłumaczy Maciej Stopierzyński, współzałożyciel i dyrektor ds. technicznych Hotailors.