Air New Zealand najlepszą linią lotniczą na świecie

archiuwum Air New Zealand

Serwis internetowy AirlineRatings.com, który corocznie przeprowadza rankingi linii lotniczych ogłosił wyniki w poszczególnych kategoriach. Tytuł Linii Lotniczej Roku 2015 przypadł Air New Zealand.

Poniżej zwycięzcy w poszczególnych kategoriach:
Kategoria – Linia lotnicza roku
Linia Air New Zealand został drugi raz z rzędu nagrodzona wprowadzane innowacje, wyniki finansowe, ocenę bezpieczeństwa eksploatacji maszyn, system motywacyjny personelu. Serwis docenił również to, ze przewoźnik ten odmładza cały czas swoją flotę oraz dba o ochronę środowiska naturalnego.

Redaktor naczelny serwisu AirlineRatings.com, Geoffrey Thomas, powiedział: „Ukierunkowanie Air New Zealand na dobór personelu i dbałość o jego wysoki poziom zawodowy, spowodowały wysoką pozycję rynkową firmy, ale też maiły pozytywny wpływ na podniesienie poziomu obsługi klientów, wyniki finansowe firmy oraz na bezpieczeństwo. Trzeba pamiętać, ze linia ta jest jedną z linią pierwszego wyboru i jest jednoznacznie identyfikowana z krajem, który reprezentuje.”

Kategoria – Pierwsza Klasa
W tej kategorii nagroda została przyznana linii będącej względnym nowicjuszem na rynku przewoźników – Etihad Airways z siedzibą w Abu Dani. Ich propozycje i nowości w First Class potrząsnęły rynkiem.

Thomas podkreślił: „Zaangażowanie Etihad Airways w dążeniu do perfekcji wydaje się nie znać granic. Ich najnowsza Pierwsza Klasa zapiera dech i ustanowiły nowy wzorzec luksusowych podróży. Jako nowa przecież linia na rynku, firma jako prekursor zmian osiągnęła niewiarygodne wyniki.”

Kategoria – Biznes Klasa
To kolejna nagroda przyznana Cathay Pacific Airways, co świadczy o stałym rozwoju tej linii.

Thomas ocenił: „Nowa Biznes Klasa w samolotach Cathay Pacific Airways jest wyjątkowa. To wspaniała mieszanka wygody, funkcjonalności i prywatności. Widać, że linia jest wsłuchana w głosy swoich klientów.”

Kategoria – Klasa Ekonomiczna Premium
Podobnie, jak w kategorii na Linię roku, tutaj także drugi raz z rzędu wygrała Air New Zealand. Linia nieustannie wprowadza innowacje w kabinach wszystkich samolotów i stara się nadążać za rosnącymi – wraz z doświadczeniem w podróżach – wymaganiami pasażerów.

Geoffrey Thomas skomentował: „Linia Air New Zealand udowodniła, że pasażerowie zapłacą więcej za produkt, jeśli zobaczą, że warto i cena jest stosowna do poziomu usług. W tym roku szczególnie doceniliśmy wprowadzanie przez linię zupełnie nowych siedzeń.”

Kategoria – Klasa Ekonomiczna
Thai Airways otrzymały nagrodę za produkt, który posiad najlepszy stosunek wartości i wygody do ceny.

Thomas powiedział: „Ten przewoźnik oferuje najlepszą jakość klasy turystycznej, nie tylko w regionie Azji, ale i na całym świecie. Poziom ich usług jest bardzo wysoki, posiłki i oferowane rozrywki – na najwyższym poziomie.”

Kategoria – Saloniki biznesowe (lounges)
Qantas Airways zdobyły nagrodę za wyjątkową dbałość o najbardziej wymagających klientów.

Thomas ocenił: „Saloniki biznesowe oferowane przez Qantas Airways są kosmiczne. Stały się instytucjami samymi w sobie. Ich saloniki w Hongkonku i Los Angeles wyznaczają nowe standardy w tej dziedzinie. Już dekadę temu linia stałą się prekursorem w oferowaniu nie tylko darmowych posiłków i napojów, ale i kabin prysznicowych. Obecnie ich saloniki zapewniają także dostęp do szerokopasmowego i szybkiego internetu, tego nie oferują inne firmy.”

Kategoria – Catering
Kolejna nagroda dla Qantas Airways została przyznana, nie tylko za posiłku w Pierwszej Klasie, ale przede wszystkim za catering w Klasie Ekonomicznej, którą podróżuje ok. 90 proc. klientów.

Thomas podkreślił: „Linia lotnicza oferuje cztery główne dania w Klasie Ekonomicznej, podwoiła wielkość posiłków. Catering w samolotach Qantas jest równie dobry w samolotach obsługujących rejsy międzynarodowe, jak i na trasach krajowych.”

Kategoria – Rozrywka na pokładzie
Emirates, były pionierem w systemach rozrywki pokładowej IFE wygrały w tej kategorii drugi rok z rzędu. Jako jedyna linia stosuje ten system we wszystkich swoich samolotach. Linia została doceniona szczególnie za udostępnianie rozrywki pokładowej w Klasie Turystycznej. IFE zostało wprowadzone na pokładach samolotów Emirates już przed rokiem 1993. System Emirates ICE pozwala na śledzenie na ekranie lotu samolotu, oglądania widoków z kamer zewnętrznych, czytanie i oglądanie wiadomości, łączność sms i e-mailową, daje dostęp do BBC News oraz do 600 kanałów rozrywkowych.

Kategoria – Połączenia krajowe
Qantas Airways zostały nagrodzone za to, że w erze, gdy połączenia krajowe stają się coraz rzadsze, linia ta wywindowała rejsy krajowe na światowy poziom a usługi na pokładach samolotów obsługujących rejsy wewnętrzne, stoją niejednokrotnie na wyższym poziomie od oferowanych na rejsach międzynarodowych.

Thomas skomentował: „Nie ulega wątpliwości, że australijski przewoźnik rozpieścił swoich pasażerów swoim cateringiem na połączeniach każdego typu. Linia proponuje bezpłatne piwo i wino na połączeniach do stolicy oraz lunch na rejsach między Perth a wschodnim wybrzeżem. W przyszłym roku zaproponuje rozkładane do poziomi siedzenia, które do tej pory oferowane sątylko na rejsach międzynarodowych.”

Kategoria – Personel pokładowy
Zwycięzcą zostały linie Virgin Australia.

Thomas powiedział: “Personel pokładowy musi tak samo traktować wszystkich pasażeró, niezależnie od tego, czy zajmują oni miejsca w rzędzie pierwszym czy w trzydziestym. Zaangażowanie personelu Virgin Australia jest fantastyczne i stanowi wzór opieki nad podróżnymi. “

Kategoria – Loty długodystansowe
W tej kategorii wyłoniono czwórkę zwycięzców: Etihad (Bliski Wschód, Afryka)), Eva Air (Azja region Pacyfiku), Lufthansa (Europa) i Lan Chile (obie Ameryki). Ci przewodnicy są wyraźnymi liderami w swoich regionach.

Jak powiedział Thomas: „Każda z tych linii stara się przedłużać dystanse, które obsługuje, ale jednocześnie robi wszystko, by podróż była dla klienta jak najprzyjemniejsza. W szczególności Lufthansa i Etihad przodują w projektowaniu wnętrz samolotów długodystansowych i dostosowywaniu ich do długich podróży. Podobnie jest z liniami EVA Air i Lan Chile.”

Kategoria – Tanie linie lotnicze
Autorzy rankingu podkreślają, że rynek tanich linii lotniczych jest najważniejszym komponentem całości ruchu lotniczego i że rośnie on dynamicznie na wszystkich kontynentach.
Nagrodzono cztery linie lotnicze: jetBlue (obie Ameryki), Scoot(Azja, region Pacyfiku)), Kulula (Bliski Wschód, Afryka)) i Norwegian (Europa).
Te cztery linie lotnicze są liderami w swoich regionach i dzięki wprowadzanym innowacjom uczyniły z taniego podróżowania usługę o wysokiej jakości.

Thomas ocenił: „Te linie może nie zawsze proponują najniższą cenę na rynku, ale zawsze za tę cenę oferują najwyższą jakość. Ci tani przewoźnicy otwierają wciąż nowe kierunki sprawiają, ze turystyka lotnicza jest dostępna dla milionów, które dzięki istnieniu tanich przewoźników mogą sobie pozwolić na spełnianie marzeń.”