Air France ogłosił ofertę na nadchodzący sezon. Pięć nowych tras z Paryża

fot. materiały prasowe

Mijający sezon letni w Air France upłynął pod znakiem wzmożonego popytu na loty i ożywienia w ruchu turystycznym. W nadchodzącym sezonie jesień-zima, który będzie trwał od listopada 2022 r. do końca marca 2023 r. francuska linia planuje oddać do dyspozycji swoich podróżnych 171 kierunków, w tym 86 tras międzykontynentalnych i 85 połączeń średniego i krótkiego zasięgu.

Ponadto jesienią oferta przewoźnika wzbogaci się o pięć nowych destynacji, a kilka niedawno zainaugurowanych, a interesujących pod względem turystycznym tras, zostanie utrzymanych również w rozkładzie zimowym.

Oferta międzykontynentalna – nowa trasa z Paryża do Newark oraz wznowienie lotów do Kapsztadu i Tokio (Haneda)

W nadchodzącym sezonie Air France włączy do swojej siatki międzykontynentalnej jeden nowy kierunek w USA, wznowi też zamknięte z powodu Covid-19 połączenia do RPA i Japonii, a dwie zainaugurowane ostatnio trasy międzykontynentalne – z Gwadelupy do Montrealu i z Paryża do Dallas – będą kontynuowane również w sezonie zimowym 2022/23.

Nowa trasa: Paryż (CDG) – Newark

Od 12 grudnia b.r. Air France rozpocznie codzienne, bezpośrednie loty na trasie Paryż (CDG) – Nowy Jork Newark Liberty (EWR). Trasa ze stolicy Francji do drugiego co do wielkości (po JFK) międzynarodowego portu lotniczego w Nowym Jorku będzie oferowana całorocznie.

Nowa trasa będzie uzupełnieniem sześciu rejsów dziennie pomiędzy Paryżem, a głównym nowojorskim lotniskiem Kennedy’ego (JFK), wykonywanych przez Air France wraz ze swoim partnerem z sojuszu Skytem – Delta Air Lines. Nowojorskie lotnisko Newark Liberty jest 18. portem docelowym Air France w Ameryce Północnej.

Poza Newark, w zbliżającym się sezonie jesienno-zimowym oferta przewoźnika obejmuje następujące miasta w USA: Atlanta, Boston, Chicago, Dallas, Detroit, Houston, Los Angeles, Miami, Nowy Jork-JFK, San Francisco, Seattle i Waszyngton D.C. Ponadto Air France zaoferuje loty do trzech kanadyjskich miast: Montrealu, Toronto i Vancouver oraz do Miasta Meksyk w Meksyku.

Wznowienie trasy Paryż (CDG) – Kapsztad

Zawieszone w związku z kryzysem Covid-19 połączenie pomiędzy Paryżem (CDG) a Kapsztadem w RPA zostanie wznowione od 30 października 2022 r. Oprócz Kapsztadu Air France oferuje loty do Johannesburga (siedem razy w tygodniu).

Wznowienie trasy Paryż – Tokio (Haneda)

W związku z ponownym otwarciem granic Japonii, Air France wznowił loty między Paryżem (CDG) a Tokio (Haneda). W nadchodzącym sezonie linia będzie oferowała 10 lotów tygodniowo do Tokio, w tym pięć na lotnisko Haneda.

Kontynuacja połączenia: Gwadelupa – Montreal

Od 22 października 2022 r. Air France będzie ponownie obsługiwać zawieszone na lato bezpośrednie połączenie między Pointe-à-Pitre (Gwadelupa) a Montrealem (Kanada). Podróżni będą mieli do dyspozycji dwa loty tygodniowo.

Kontynuacja połączenia: Paryż (CDG) – Dallas

Zainaugurowana w sezonie letnim trasa do Dallas pozostanie w rozkładzie również zimą. Między Dallas a Paryżem (CDG) Air France zaoferuje trzy loty tygodniowo.

Oferta średniego zasiągu  – cztery nowe sezonowe kierunki w Europie

Cztery nowe zimowe kierunki: Kittilä, Tromsø, Innsbruck i Salzburg

Od 10 grudnia europejska siatka Air France wzbogaci się o cztery nowe, zimowe kierunki: Kittilä (Finlandia) i Tromsø (Norwegia), dokąd będzie można polecieć raz w tygodniu z Paryża. Tego samego dnia francuska linia rozpocznie loty do dwóch miast w Austrii: Innsbrucka (dwa loty w tygodniu) i Salzburga (jeden lot w tygodniu).

Nowa trasa: Paryż (Orly) – Casablanca

Od 30 października b.r. Air France będzie oferował codzienne połączenie na trasie Paryż (lotnisko Orly) – Casablanca (Maroko).

Kontynuacja połączenia: Paryż (CDG) – Rovaniemi

Uruchomiona w 2021 roku trasa do Rovaniemi zostanie wznowiona również nadchodzącym sezonie zimowym, od 27 listopada b.r.

Oferta lotów z/do Polski do Paryża (CDG)

W nadchodzącym sezonie linia planuje realizować dwa do trzech lotów dziennie z/do lotniska Chopina w Warszawie do/z swojego portu bazowego w Paryżu (CDG), gdzie podróżni mogą się przesiąść na dalsze loty.

Nowa Klasa Biznes na lotach dalekiego zasięgu

Jeszcze w tym roku na rynku pojawią się pierwsze Boeingi 777-300, w których Air France zaoferuje zmodernizowane kabiny Klasy Biznes. W najbliższych tygodniach, jako pierwsi nowej Klasy Biznes doświadczą pasażerowie na trasie Air France z Paryża (CDG) do Nowego Jorku. Każdy z dwunastu poddanych modernizacji Boeingów B777-300 zostanie wyposażony w 48 foteli Klasy Biznes, rozmieszczonych w dwóch kabinach, w układzie 1 – 2 – 1 (4 fotele w rzędzie), aby zapewnić podróżnym swobodny dostęp do przejść i łatwość w poruszaniu się po pokładzie.

Nowe fotele rozkładają się do poziomu idealnie płaskiego, blisko dwumetrowego łóżka, a ich specyficzny kształt oraz przesuwane drzwi zapewniają strefę doskonałej prywatności. Elegancko wyposażone kabiny, szlachetne materiały jak drewno, wełna, skóra i szczotkowane aluminium oraz nowa kolorystyka wnętrza z podświetlanymi emblematami firmy, podkreślają francuską sztukę podróżowania – styl i dbałość o szczegóły.

Air France – dwie nowe trasy do Laponii w jesiennej ofercie