Agenci szukają nowych sposobów na dochody – zdjęcia/albumy, plakaty i rzemiosło

fot. MM

Agenci od podróży służbowych i incentive, nie ustają w szukaniu nowych źródeł dochodów. Wystarczy by dotrwać do lepszych czasów.

Jak wszyscy wiemy Pandemia w sposób szczególny doświadczyła agentów obsługujących podróże służbowe. W podobnej sytuacji znaleźli się też agenci pracujący w branży MICE. Powstała więc potrzeba pozyskania dodatkowych dochodów, o jedynym pomyśle m.in. Cargo już pisaliśmy.

Teraz pora pokazać inne ciekawe przykłady kreatywnych działań.

Fotoalbumy i książki – Wysoko i Wyżej pokazuje nam nową odsłonę fotografii

Na pierwszy ogień idzie biuro Wysoko i Wyżej. To rodzinne biuro radziło sobie doskonale w przed pandemicznym okresie. Profesjonalnie zorganizowane wyjazdy incentive dość szybko zdobyły grono wiernych klientów korporacyjnych. Przed pandemią wszystko zdawało się sprzyjać ambitnym planom biura.

Niestety wiemy, jak wyglądał 2020 rok i w dużej mierze także ten bieżący. Biuro zareagowało dość szybko, tworząc brand Wysoko i Wyżej Foto. Zamiast samemu składać fotoksiążki możemy teraz zlecić stworzenie ich profesjonalistom, którzy wybiorą nasze najlepsze zdjęcia, poprawią im kolory i jakość oraz zaprojektują piękne okładki i strony tytułowe. Efektem będzie fotoalbum w jakości premium – z podróży, ale także rodzinny, na przykład dla dziadków lub korporacyjny – z wydarzeń firmowych. Jak mówi założyciel obu firm Łukasz Kalinowski, spośród wspomnień, które ogarnia Wysoko i Wyżej najwięcej zleceń to prezenty – na rocznice, urodziny, święta czy śluby.

Pandemia dała wielu z nas nieco więcej czasu, można go, spożytkować właśnie na uporządkowanie podróżniczych wspomnień. Wszak zawsze o tym marzyliśmy, ale z braku czasu zdjęcia zostawały na cyfrowych nośnikach.

Wysoko i Wyżej Foto daje nam powód, by wreszcie zmaterializować odkładane plany – wystarczy wysłać zdjęcia (WeTransferem, na USB lub… w formie papierowe!), a firma zajmie się resztą.

Plakaty podróżnicze od Profii Travel

Podobny pomysł na nowe dochody zrealizowało dynamiczne biuro Profii Travel. Ono zaś zajęło się dystrybucją unikatowych plakatów. Do niedawna o plakatowej pasji właściciela wiedzieli tylko klienci, którzy osobiście odwiedzali warszawską siedzibę biura. Tutaj mogliśmy oglądać oryginalne i często bardzo wartościowe plakaty. Pandemia także i w tym przypadku dała asumpt do rozwinięcia skrzydeł.

Uruchomiono markę Profi Art, to ona prowadzi sprzedaż plakatów. Jak wiemy podróżnicze treści doskonale się wszystkim kojarzą, także zainteresowanych tym produktem nie powinno zabraknąć. Warto podkreślić, że biuro Profi Travel, jako jedno z pierwszych kreatywnie szukało nowych źródeł dochodu, angażując się właśnie we wspomnianą na początku działalność cargo.

Wow Land – nowy brand Polka Travel – tu także mamy sklep z rzemiosłem i folk gadżetami

Wow Land to nowy brand stworzony przez Polka Travel, by postawić mocniej na wyjazdy wewnątrz Polski. Ze szczególnym naciskiem na ciekawy kontent kulinarny i rzemieślniczy. Już sam fakt szybkiego stworzenia nowej gałęzi działalności wart jest odnotowania. Wow land to jednak nie tylko wycieczki. Na stronie znajdziemy też sklep z różnego rodzaju ciekawymi produktami.

Mamy tu m.in. świece, miody czy oryginalne torby i zestawy prezentowe. Ciekawy pomysł na dodatkowe dochody, w oczekiwaniu na powrót wyjazdów incentive, w których specjalizowało się biuro Polka Travel.

Jakie inne cyfrowe treści mogą dosprzedawać agenci?

Trudno jest jednoznacznie stwierdzić jakie jeszcze inne obszary mogliby eksplorować agenci w poszukiwaniu dodatkowych dochodów. W grę mogły by wchodzić m.in. promocje gier związanych z tematyką travelową. I to zarówno tych, które mają formę cyfrową jak ich pudełkowych wersji. Już wkrótce polskie studia developerskie mają wypuścić kilka ciekawych produkcji m.in. gry drogi.

Dzięki produkcjom Road Studio będziemy mogli wcielić się w kierowcę tira, albo na motorze przejechać kultową drogę 66. W przypadku gier, by jednak odnosić sukces w sprzedaży tych produktów trzeba dysponować wielkim ruchem na stronie/ bazą klientów. Takową może się w zasadzie poszczycić tylko internetowy agent eSky.

Pewnym potencjałem mogą dysponować też produkty rzemieślnicze. Wspaniała ręcznie robione torebki, jak te wychodzące z podlaskiej pracowni Kala, mogłyby zdobyć gusta wielkomiejskich fanek. Nie jest to jednak produkt masowy. Także tutaj barierą jest ilość produktu.

Można też pomyśleć o współpracy z platformami wellbeeingowymi jak Worksmile, Motivizer czy Katalog Marzeń. Wielu agentów ma bogatą bazę korporacji, co pozwala myśleć o dosprzedawania usług tych platform.

Pomysłów na generowanie dodatkowych dochodów z pewnością nie zabraknie. Tym bardziej, że przyszłość branży nastawionej na podróże służbowe nie rysuje się  różowo. Pewną wskazówką jest też popularność super aplikacji w Azji. Jak widać tamtejszy klient chce zaspokajać różne nie tylko travelowe potrzeby w jednym miejscu, to może być ciekawa rekomendacja dla polskich agentów.

Koreańska super aplikacja travelowa Yanolja łapie kolejne miliardy to będzie wzór dla rynku