LROT ogłasza nabór na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2022”

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna 8 sierpnia 2022 ogłosiła nabór kandydatur do XIX edycji konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2022”. Jest to regionalny etap ogólnopolskiego konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT” organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną.
Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych, a także podnoszenie jakości i konkurencyjności oferty turystycznej poprzez kreowanie produktów, które nie tylko wyróżniają się atrakcyjnością turystyczną, ale także są nowatorskie i przyjazne turystom. Zgłoszone propozycje zostaną poddane ocenie kapituły, do której zaproszeni zostaną eksperci z zakresu promocji i turystyki, oraz internautów w głosowaniu internautów, które zostanie ogłoszone na Facebooku.
W ramach konkursu przyjmowane są zgłoszenia dotyczące produktu turystycznego, zgodne z przyjętą przez organizatora definicją pojęcia „produktu turystycznego”:
- Produkt turystyczny – Wydarzenie cykliczne – charakteryzuje się dużą spójnością tematyczną, organizacyjną oraz konkretnym umiejscowieniem w czasie i przestrzeni.
- Produkt turystyczny – Pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna – składa się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych (rzeczy) oferowanych przez organizatorów turystyki.
- Produkt turystyczny – Obiekt – charakteryzuje się występowaniem jednej głównej atrakcji (usługi) i dodatkowo kilku usług towarzyszących skupionych w jednym miejscu (obiekcie) mający z punktu widzenia kartograficznego charakter punktowy.
- Produkt turystyczny – Szlak – składa się z wielu miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą, połączonych ze sobą wytyczoną, zwykle oznakowaną trasą.
- Produkt turystyczny – Miejsce – obszar – wewnętrznie złożony zbiór elementów wyróżnionych ze względu na swoją konkretną lokalizację w przestrzeni, charakteryzującą się walorami turystycznymi.
Kapituła powołana przez zarząd LROT dokona oceny otrzymanych zgłoszeń i zarekomenduje trzy produkty z całego regionu do udziału w ogólnopolskim konkursie na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej”, prowadzonego przez POT, w tym jeden z nich do rankingu internetowego.
Certyfikat specjalny dla mało znanego produktu turystycznego
Dodatkowo LROT może zgłosić do udziału w ogólnopolskim etapie konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej” jeden produkt turystyczny w kategorii certyfikat specjalny, przyznawany produktowi, który posiada niezwykły potencjał, jest mało znany i istnieje na rynku nie dłużej niż dwa lata (licząc od daty udostępnienia produktu turystom). Twórcy takiego produktu powinni wykazać się oryginalnością i kreatywnością.
LROT przeprowadzi głosowanie internautów na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2022”, który odbędzie się na odrębnych zasadach. Do etapu ogólnopolskiego, LROT wybiera i przesyła zgłoszenie jednego kandydata do miana Złotego Certyfikatu POT.
Wybór jest dokonywany spośród dotychczasowych laureatów Certyfikatu POT według następujących zasad: Złoty Certyfikat POT będzie mógł uzyskać tylko ten produkt turystyczny, który otrzymał w latach ubiegłych Certyfikat POT i następnie twórczo rozwinął swoją działalność oraz Złoty Certyfikat POT może być przyznany produktowi nie wcześniej niż po upływie 3 lat od daty otrzymania Certyfikatu POT.
Wszystkie produkty turystyczne w konkursie ogólnopolskim „Najlepszy Produkt Turystyczny” wyróżnione Certyfikatem POT (w tym certyfikat internautów) zostaną włączone w wybrane działania promocyjne prowadzone przez POT w szczególności na rynku krajowym.
Termin przyjmowania zgłoszeń przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną upływa 7 września br.
Patronem jest portal WaszaTurystyka.pl.
Start konkursu Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego 2021
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty










