ZOPOT w Wiedniu: promujemy polską turystykę slow wśród Austriaków i Szwajcarów
Kampania Poland Soul Travel Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu ma przybliżyć mieszkańcom Austrii i Szwajcarii podróż po pięciu regionach w stylu slow. Pensjonaty, miasteczka uzdrowiskowe, zapierająca dech w piersiach natura – to tylko niektóre elementy nowej kampanii promocyjnej.
Beskid Niski, Sudety, Podlasie, Górny Śląsk i Kaszuby – właśnie te regiony promuje w Austrii i Szwajcarii kampania Poland Soul Travel. Projekt tworzy nowy obraz naszego kraju w duchu slow, podkreślając jego gościnność, przyrodę, wyjątkowe zabytki, wyśmienite jedzenie, a także przypominając, że Polska to po prostu bezpieczne miejsce na urlop. Zachęca również odbiorców z krajów alpejskich do aktywnego wypoczynku w Polsce, prezentując rekomendacje dla miłośników kolarstwa, kajakarstwa, windsurfingu, kitesurfingu czy jazdy konnej.
W realizacji kampanii pomogli właściciele gospodarstw agroturystycznych i lokalnych pensjonatów, którzy zostali przewodnikami po wybranych regionach, jak nikt inny znając ich tradycje, historię oraz kulturę. Wszystkie miejsca i atrakcje przedstawione zostały zgodnie z ideą turystyki slow.
“Zmęczenie życiem na pełnych obrotach sprawia, że ludzie chcą odpocząć w miejscach cichych, spokojnych, pośród natury. Kampania Poland Soul Travel ma pokazać, że Polska jest miejscem, w którym można się zresetować, a przy tym – podziwiać piękno tutejszych regionów. Bo w Polsce też jest pięknie” – mówi Marcin Płachno, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu.
Realizowany projekt jest szczególnie ważny dla właścicieli niewielkich ośrodków wypoczynkowych, które ze względu na pandemię, kryzys ekonomiczny oraz sytuację w Ukrainie ucierpiały najbardziej.
“Taki projekt był bardzo potrzebny, zważywszy na obecną sytuację. Należy jak najszybciej „odczarować” turystykę we wschodniej Polsce pod kątem bezpieczeństwa. Stykamy się z odmowami przyjazdu ze strony gości zagranicznych, którzy boją się wojny w Ukrainie i sytuacji z uchodźcami przy granicy z Białorusią. A u nas miło i spokojnie, zapraszamy” – tłumaczy Agnieszka Piotrowska, właścicielka Zagrody Kuwasy na Podlasiu, jednego z miejsc wyróżnionych w ramach kampanii.
Szlak Poland Soul Travel
Podróż szlakami slow turystyki w kampanii Poland Soul Travel rozpoczyna się od łagodnych wzniesień Beskidu Niskiego. Po drodze w te strony na podróżnych czekają potężne sztolnie kopalni soli w Wieliczce i malownicza, malowana wieś Zalipie. Przybliżone są też zimowe atrakcje regionu, takie jak rozbudowana sieć narciarskich tras biegowych w rejonie Magury Małastowskiej.
Pozostając na południu, kampania zachęca do odkrywania szlaków w Górach Izerskich i Sudetach. Uzupełnieniem dla pobytu w regionie są wybrane atrakcje Wrocławia, stolicy Dolnego Śląska.
Odbiorcom z Austrii i Szwajcarii przybliżone zostały też unikalne przyrodnicze i kulturowe walory Podlasia i Suwalszczyzny – krainy niezliczonych parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody, w której znajduje się m.in. Biebrzański Park Narodowy.
Kampania Poland Soul Travel odczarowuje również skojarzenia Górnego Śląska z przemysłem i prezentuje ten region jako atrakcyjny dla turystów. Zachęca do odbycia lekcji historii w Muzeum Śląskim i odwiedzenia kopalni srebra w Górach Tarnowskich.
Kaszuby przedstawione zostały w kampanii jako idealny region do uprawiania sportów wodnych. Poland Soul Travel koncentruje uwagę odbiorców na malowniczym krajobrazie polodowcowym Szwajcarii Kaszubskiej oraz atrakcjach regionu Pomorza, takich jak Słowiński Park Narodowy czy zamek w Malborku.
Za realizację kampanii odpowiada Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Wiedniu pod przewodnictwem dyrektora Marcina Płachno. Współautorem koncepcji i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, koordynacją projektu zajęła się Agnieszka Kiewicz. Pozytywny odbiór kampanii sprawił, że pomysłodawcy projektu zdecydowali się na jego kontynuację. W 2023 roku “Poland Soul Travel” zaprezentuje mieszkańcom Austrii i Szwajcarii kolejne miejsca w Polsce.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty