ZOPOT w Wiedniu: promujemy polską turystykę slow wśród Austriaków i Szwajcarów
Kampania Poland Soul Travel Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu ma przybliżyć mieszkańcom Austrii i Szwajcarii podróż po pięciu regionach w stylu slow. Pensjonaty, miasteczka uzdrowiskowe, zapierająca dech w piersiach natura – to tylko niektóre elementy nowej kampanii promocyjnej.
Beskid Niski, Sudety, Podlasie, Górny Śląsk i Kaszuby – właśnie te regiony promuje w Austrii i Szwajcarii kampania Poland Soul Travel. Projekt tworzy nowy obraz naszego kraju w duchu slow, podkreślając jego gościnność, przyrodę, wyjątkowe zabytki, wyśmienite jedzenie, a także przypominając, że Polska to po prostu bezpieczne miejsce na urlop. Zachęca również odbiorców z krajów alpejskich do aktywnego wypoczynku w Polsce, prezentując rekomendacje dla miłośników kolarstwa, kajakarstwa, windsurfingu, kitesurfingu czy jazdy konnej.
W realizacji kampanii pomogli właściciele gospodarstw agroturystycznych i lokalnych pensjonatów, którzy zostali przewodnikami po wybranych regionach, jak nikt inny znając ich tradycje, historię oraz kulturę. Wszystkie miejsca i atrakcje przedstawione zostały zgodnie z ideą turystyki slow.
„Zmęczenie życiem na pełnych obrotach sprawia, że ludzie chcą odpocząć w miejscach cichych, spokojnych, pośród natury. Kampania Poland Soul Travel ma pokazać, że Polska jest miejscem, w którym można się zresetować, a przy tym – podziwiać piękno tutejszych regionów. Bo w Polsce też jest pięknie” – mówi Marcin Płachno, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu.
Realizowany projekt jest szczególnie ważny dla właścicieli niewielkich ośrodków wypoczynkowych, które ze względu na pandemię, kryzys ekonomiczny oraz sytuację w Ukrainie ucierpiały najbardziej.
„Taki projekt był bardzo potrzebny, zważywszy na obecną sytuację. Należy jak najszybciej „odczarować” turystykę we wschodniej Polsce pod kątem bezpieczeństwa. Stykamy się z odmowami przyjazdu ze strony gości zagranicznych, którzy boją się wojny w Ukrainie i sytuacji z uchodźcami przy granicy z Białorusią. A u nas miło i spokojnie, zapraszamy” – tłumaczy Agnieszka Piotrowska, właścicielka Zagrody Kuwasy na Podlasiu, jednego z miejsc wyróżnionych w ramach kampanii.
Szlak Poland Soul Travel
Podróż szlakami slow turystyki w kampanii Poland Soul Travel rozpoczyna się od łagodnych wzniesień Beskidu Niskiego. Po drodze w te strony na podróżnych czekają potężne sztolnie kopalni soli w Wieliczce i malownicza, malowana wieś Zalipie. Przybliżone są też zimowe atrakcje regionu, takie jak rozbudowana sieć narciarskich tras biegowych w rejonie Magury Małastowskiej.
Pozostając na południu, kampania zachęca do odkrywania szlaków w Górach Izerskich i Sudetach. Uzupełnieniem dla pobytu w regionie są wybrane atrakcje Wrocławia, stolicy Dolnego Śląska.
Odbiorcom z Austrii i Szwajcarii przybliżone zostały też unikalne przyrodnicze i kulturowe walory Podlasia i Suwalszczyzny – krainy niezliczonych parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody, w której znajduje się m.in. Biebrzański Park Narodowy.
Kampania Poland Soul Travel odczarowuje również skojarzenia Górnego Śląska z przemysłem i prezentuje ten region jako atrakcyjny dla turystów. Zachęca do odbycia lekcji historii w Muzeum Śląskim i odwiedzenia kopalni srebra w Górach Tarnowskich.
Kaszuby przedstawione zostały w kampanii jako idealny region do uprawiania sportów wodnych. Poland Soul Travel koncentruje uwagę odbiorców na malowniczym krajobrazie polodowcowym Szwajcarii Kaszubskiej oraz atrakcjach regionu Pomorza, takich jak Słowiński Park Narodowy czy zamek w Malborku.
Za realizację kampanii odpowiada Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej z siedzibą w Wiedniu pod przewodnictwem dyrektora Marcina Płachno. Współautorem koncepcji i jej kuratorem jest Krzysztof Żwirski, koordynacją projektu zajęła się Agnieszka Kiewicz. Pozytywny odbiór kampanii sprawił, że pomysłodawcy projektu zdecydowali się na jego kontynuację. W 2023 roku “Poland Soul Travel” zaprezentuje mieszkańcom Austrii i Szwajcarii kolejne miejsca w Polsce.
POWIĄZANE WPISY
21 maja 2025
Gniezno zaprasza na II Zlot Królów
W dniach 18–20 lipca Gniezno, dawna stolica monarchii, organizuje wyjątkowy II Zlot…
0 Komentarzy1 Minuty
21 maja 2025
Renata Gut nowym dyrektorem hotelu Metropol w Warszawie
Daniel Salamon, dotychczasowy dyrektor hotelu Metropol, zakończył współpracę z firmą po…
0 Komentarzy1 Minuty
21 maja 2025
LOT wprowadza na pokłady autorskie wafelki SKAWA
Polskie Linie Lotnicze LOT wprowadzają na pokłady swoich samolotów wafelki wyprodukowane…
0 Komentarzy2 Minuty
21 maja 2025
Nowy pies do zadań operacyjnych w Porcie Lotniczym Łódź
Do zespołu Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta dołączył nowy pies do zadań…
0 Komentarzy1 Minuty
21 maja 2025
Jamajka stawia na turystykę zrównoważoną
Jamajka, znana z tropikalnych plaż, muzyki reggae i wyspiarskiego rytmu życia, coraz…
0 Komentarzy3 Minuty
21 maja 2025
Wizz Air przedstawił plan osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku
Wizz Air opublikował strategię „Flying Towards Net Zero” - kompleksowy plan osiągnięcia…
0 Komentarzy2 Minuty
20 maja 2025
Bolt uruchamia śledzenie lotów dla zarezerwowanych przejazdów na kolejnych sześciu lotniskach w Polsce
Od maja, funkcja „Śledzenie lotów” dostępna jest na kolejnych lotniskach w Polsce. W ten…
0 Komentarzy2 Minuty
19 maja 2025
Obchody Dnia Strażaka na lotnisku Rzeszów-Jasionka
W Porcie Lotniczym Rzeszów-Jasionka odbyły się uroczyste obchody Dnia Strażaka,…
0 Komentarzy1 Minuty
15 maja 2025
Rekordowa konferencja franczyzobiorców Wakacje.pl – ponad 300 osób na wyspie Kos
Na greckiej wyspie Kos odbyła się doroczna konferencja sieci franczyzowej Wakacje.pl, w…
0 Komentarzy3 Minuty