Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
Accor opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2022 roku. Grupa odnotowała przychody w pierwszym kwartale 2022 r. w wysokości 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. według danych porównywalnych z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.
„Wyniki Accor w pierwszym kwartale 2022 roku wskazują na wyraźny wzrost koniunktury i nową dynamikę w turystyce, usługach gastronomicznych i rozrywce, a także silny popyt na marki lifestyle i luksusowe. Dzisiejsze trendy w połączeniu z powrotami podróży napawają optymizmem na najbliższe miesiące” – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
Przychody grupy za pierwszy kwartał 2021 r. wyniosły 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. i spadek o 23 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Wzrost ten wyniósł 105 proc. w zakresie usług hotelowych i 52 proc. w ramach aktywów hotelowych i innych usług.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia) przyniosły pozytywny wynik w wysokości 13 mln euro, głównie dzięki integracji spółek, które obecnie wchodzą w skład Ennismore w ciągu 2021 r.
Zwiększenie liczby dostępnych pokoi
Na koniec pierwszego kwartału br. Accor otworzył 26 hoteli, oferujących około 3 700 pokoi, co oznacza wzrost dostępności o 2,5 proc. w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Grupa obecnie dysponuje ok. 778 tys. pokoi (5 304 hotele).
„Nasze marki są atrakcyjne, idealnie pozycjonowane, a rozbudowany ekosystem hotelowy, który zbudowaliśmy w ciągu ostatnich lat, przyciąga coraz większą liczbę gości, inwestorów i partnerów biznesowych. W nadchodzących miesiącach będziemy nadal koncentrować wysiłki na rozwoju i rozbudowie naszego portfolio marek oraz docieraniu do coraz większej grupy klientów” – dodaje Sébastien Bazin.
Grupa liczy, że do końca roku popyt krajowy powróci do poziomu porównywalnego z rokiem 2019. Powoli rozpoczyna się także odbudowywać popyt międzynarodowy. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Travelist.pl: majówka 2024 – jest taniej niż rok temu
Polacy planują spędzić majówkę poza domem. Termin, który cieszył się dużym…
0 Komentarzy3 Minuty
26 kwietnia 2024
Triverna: w majówkę chcemy wypoczywać w Polsce
Wystarczą trzy dni urlopu, by majowy urlop trwał dziewięć dni. Według badania…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty