Accor: pierwszy kwartał z wynikiem 701 mln euro. Przychody wyższe o 85 proc. niż w 2021
Accor opublikował wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące 2022 roku. Grupa odnotowała przychody w pierwszym kwartale 2022 r. w wysokości 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. według danych porównywalnych z pierwszym kwartałem ubiegłego roku.
„Wyniki Accor w pierwszym kwartale 2022 roku wskazują na wyraźny wzrost koniunktury i nową dynamikę w turystyce, usługach gastronomicznych i rozrywce, a także silny popyt na marki lifestyle i luksusowe. Dzisiejsze trendy w połączeniu z powrotami podróży napawają optymizmem na najbliższe miesiące” – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor.
Przychody grupy za pierwszy kwartał 2021 r. wyniosły 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. i spadek o 23 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. Wzrost ten wyniósł 105 proc. w zakresie usług hotelowych i 52 proc. w ramach aktywów hotelowych i innych usług.
Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia) przyniosły pozytywny wynik w wysokości 13 mln euro, głównie dzięki integracji spółek, które obecnie wchodzą w skład Ennismore w ciągu 2021 r.
Zwiększenie liczby dostępnych pokoi
Na koniec pierwszego kwartału br. Accor otworzył 26 hoteli, oferujących około 3 700 pokoi, co oznacza wzrost dostępności o 2,5 proc. w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Grupa obecnie dysponuje ok. 778 tys. pokoi (5 304 hotele).
„Nasze marki są atrakcyjne, idealnie pozycjonowane, a rozbudowany ekosystem hotelowy, który zbudowaliśmy w ciągu ostatnich lat, przyciąga coraz większą liczbę gości, inwestorów i partnerów biznesowych. W nadchodzących miesiącach będziemy nadal koncentrować wysiłki na rozwoju i rozbudowie naszego portfolio marek oraz docieraniu do coraz większej grupy klientów” – dodaje Sébastien Bazin.
Grupa liczy, że do końca roku popyt krajowy powróci do poziomu porównywalnego z rokiem 2019. Powoli rozpoczyna się także odbudowywać popyt międzynarodowy. Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










