Amerykański Southwest dostępny w systemie Sabre – wskazówka dla innych low costów
Właśnie w tym tygodniu lider przewozów lotniczych w USA w segmencie low cost, linie Southwest ogłosiły realizacje z sukcesem umowy z Sabre. Od tego poniedziałku praktycznie cały content lotniczy przewoźnika jest możliwy do zarezerwowania w tym globalnym systemie GDS.
Realizacja umowy zapowiedzianej już na przełomie roku – celem agencje obsługujące biznes
Realizacja celu, jakim było udostępnienie opcji rezerwacji biletów Southwest w Sabre zabrała kilka miesięcy. Wstępna umowa była bowiem awizowana na początku bieżącego roku. W ten sposób Sabre uzupełnił grono systemów GDS, w których można kupić bilety amerykańskiego lidera rynku low cost.
Z pewnością negocjacje z Sabre niebyły łatwe, jednak w obliczu Covid obu stronom zależało na sukcesie. Co ciekawe, jasno podkreślono, że w ramach umowy, w Sabre będą dostępne pełne możliwości, w tym zakup ostatniego miejsce czy modyfikacja / zmiana wcześniej kupionych biletów.
Uważnemu obserwatorowi rynku podróży służbowych nie umknie informacja o tym, że umowa pozwoli na dostęp do contentu tylko agencjom o profilu biznesowym. Jest to bardzo rozsądny wybór przewoźnika, godzi się bowiem z wyższym kosztem sprzedaży biletów, licząc jednocześnie na dostęp do agentów sprzedających istotnie droższe bilety. Agenci obsługujący ruch turystyczny i portale internetowe obejdą się jednak smakiem.
Na kierunek, w którym idzie umowa wskazuje też jasno wykluczenie z niej obszaru Hawajów, jako stricte turystycznego kierunku.
Umowa jest wskazówka dla innych low costów, także tych wchodzących do Polski
Co ciekawe często trendy na rynku biznes travel przychodzą do nas właśnie z Ameryki. Wielokrotnie linie wchodzące do Polski borykały się z problemem braku dostępności w GDS. Był i jest to istotny problem, szczególnie dla linii słabo rozpoznawalnych w Polsce. Brak dostępności oferty w GDS i próby przekonania do korzystania z systemów własnych utrudniają skuteczne wejście na nowe rynki. Był to zapewne jeden z problemów, który powstrzymał m.in Air Arabia przed wejściem do Polski.
Opcja z otwarcie sprzedaży GDS tylko agentom obsługującym ruch służbowy wydaje się bardzo sensowna. Zobaczymy, czy europejskie low costy skorzystają ze ścieżki, którą otwiera Southwest.
A może skorzysta też PKP Intercity
Od lat mówiło się o zainteresowaniu wejściem w systemy GDS polskiego przewoźnika kolejowego. Głównie z racji przestarzałego systemu sprzedaży, ale też i kosztów te plany spełzły na niczym. Szkoda, bo przecież w Krakowie mamy duże, stale rozwijane centrum developerskie Sabre. Wydaje się, że w świetle deklaracji o rozpisaniu przetargu na nowych system sprzedaży, wizja obecności w GDS powinna powrócić.
Sabre Polska w nowej siedzibie, przeprowadzka do Tischnera Office
Tu także wielce sensowne byłoby umieszczenie w systemie tylko pociągów Intercity Premium, a w przyszłości także tych międzynarodowych jeżdżących do Berlina, Wiednia czy Pragi. Podanie contentu tylko wybranym 8-10 kluczowym agentom ograniczyłoby wydatnie koszty dystrybucji, upraszczając pracę agentów.
W świetle przybliżającej się międzynarodowej konkurencji praca nad poprawieniem dystrybucji oferty będzie koniecznością. Czescy przewoźnicy już badają polski rynek.
RegioJet zawiezie Polaków pociągiem na narty z Warszawy w austriackie Alpy
Udostępnienie rezerwacji grupowych via GDS w low-costach, to byłaby prawdziwa jakościowa zmiana
Komunikat Sabre i Southwest nie mówi nic o opcji rezerwacji grupowych w GDS, być może umowa takowej po prostu nie przewiduje. Rezerwacje grupowe w tanich liniach są często prawdziwą drogą przez mękę i tu GDS dałby dużą wartość dodaną. Z drugiej strony gros grup pojawia się na kierunkach wakacyjnych/turystycznych, także istotnie tańszych od tych biznesowych.
Tu również opcje rezerwacji można by różnicować per agencje wyspecjalizowane w droższym ruchu, jak te typu Incentive/luxury travel. Jednak ich weryfikacja jest znacznie trudniejsza, niż ta dokonana w przypadku TMC/ agentów biznesowych.
Czekamy na newsy także w tym obszarze. Dobrze jest widzieć, iż linie low cost potrafią znaleźć wspólny język z systemami GDS. Powinno to pomóc szczególnie liniom mniejszej wielkości w międzynarodowej ekspansji na nowe rynki. Polska może być jednym z beneficjentów tego trendu.
POWIĄZANE WPISY
16 maja 2024
Fostertravel.pl organizuje spotkania dla agentów. Tematem nie tylko produkt, ale sposób pracy z touroperatorami
Rozpoczęła się seria spotkań „Foster Learning” przeznaczonych dla agentów sieci…
0 Komentarzy2 Minuty
16 maja 2024
eSky.pl: wyjazdy wakacyjne najchętniej do Grecji, Włoch, Hiszpanii i na Cypr
Na zagraniczne wakacje w lipcu i sierpniu 2024 roku Polacy najliczniej udadzą się na…
0 Komentarzy5 Minuty
15 maja 2024
Austria: rekordowy powrót turystyki i lato pełne atrakcji
Turystyka w Austrii wróciła do poziomu sprzed pandemii. Polacy z 2.5 mln noclegów na 8…
0 Komentarzy2 Minuty
15 maja 2024
Ryanair otwiera drugi hangar WAMS we Wrocławiu. Inwestycja za 25 mln euro da 300 nowych miejsc pracy
Ryanair poinformował o otwarciu swojego drugiego hangaru we wrocławskim Aircraft…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2024
Sezon turystyczny na Mazowszu nabiera tempa
Wraz z powitaniem wiosny zwiększa się oferta turystyczna w województwie mazowieckim.…
0 Komentarzy6 Minuty
15 maja 2024
Katowice Airport: najlepszy kwiecień w historii portu. Obsłużono blisko 359 tys. pasażerów
W trakcie 30 pełnych dni kwietnia 2024 w Katowice Airport odnotowano 358 412 pasażerów,…
0 Komentarzy2 Minuty
14 maja 2024
Wrocław zaprasza na 8. Dni Odry
Dni Odry, zainicjowane w 2016 roku z okazji otwarcia Bulwaru Xawerego Dunikowskiego,…
0 Komentarzy17 Minuty
13 maja 2024
Emirates Group ogłasza rekordowe wyniki za rok finansowy 2023/2024
Grupa Emirates opublikowała sprawozdanie roczne za rok finansowy 202/2024, ustanawiając…
0 Komentarzy7 Minuty
13 maja 2024
Kompas Global – nowy touroperator wchodzi na polski rynek turystyczny
Kompas Global, międzynarodowy touroperator założony w 2005 roku w Kazachstanie, ogłosił…
0 Komentarzy2 Minuty