Amerykański Southwest dostępny w systemie Sabre – wskazówka dla innych low costów
Właśnie w tym tygodniu lider przewozów lotniczych w USA w segmencie low cost, linie Southwest ogłosiły realizacje z sukcesem umowy z Sabre. Od tego poniedziałku praktycznie cały content lotniczy przewoźnika jest możliwy do zarezerwowania w tym globalnym systemie GDS.
Realizacja umowy zapowiedzianej już na przełomie roku – celem agencje obsługujące biznes
Realizacja celu, jakim było udostępnienie opcji rezerwacji biletów Southwest w Sabre zabrała kilka miesięcy. Wstępna umowa była bowiem awizowana na początku bieżącego roku. W ten sposób Sabre uzupełnił grono systemów GDS, w których można kupić bilety amerykańskiego lidera rynku low cost.
Z pewnością negocjacje z Sabre niebyły łatwe, jednak w obliczu Covid obu stronom zależało na sukcesie. Co ciekawe, jasno podkreślono, że w ramach umowy, w Sabre będą dostępne pełne możliwości, w tym zakup ostatniego miejsce czy modyfikacja / zmiana wcześniej kupionych biletów.
Uważnemu obserwatorowi rynku podróży służbowych nie umknie informacja o tym, że umowa pozwoli na dostęp do contentu tylko agencjom o profilu biznesowym. Jest to bardzo rozsądny wybór przewoźnika, godzi się bowiem z wyższym kosztem sprzedaży biletów, licząc jednocześnie na dostęp do agentów sprzedających istotnie droższe bilety. Agenci obsługujący ruch turystyczny i portale internetowe obejdą się jednak smakiem.
Na kierunek, w którym idzie umowa wskazuje też jasno wykluczenie z niej obszaru Hawajów, jako stricte turystycznego kierunku.
Umowa jest wskazówka dla innych low costów, także tych wchodzących do Polski
Co ciekawe często trendy na rynku biznes travel przychodzą do nas właśnie z Ameryki. Wielokrotnie linie wchodzące do Polski borykały się z problemem braku dostępności w GDS. Był i jest to istotny problem, szczególnie dla linii słabo rozpoznawalnych w Polsce. Brak dostępności oferty w GDS i próby przekonania do korzystania z systemów własnych utrudniają skuteczne wejście na nowe rynki. Był to zapewne jeden z problemów, który powstrzymał m.in Air Arabia przed wejściem do Polski.
Opcja z otwarcie sprzedaży GDS tylko agentom obsługującym ruch służbowy wydaje się bardzo sensowna. Zobaczymy, czy europejskie low costy skorzystają ze ścieżki, którą otwiera Southwest.
A może skorzysta też PKP Intercity
Od lat mówiło się o zainteresowaniu wejściem w systemy GDS polskiego przewoźnika kolejowego. Głównie z racji przestarzałego systemu sprzedaży, ale też i kosztów te plany spełzły na niczym. Szkoda, bo przecież w Krakowie mamy duże, stale rozwijane centrum developerskie Sabre. Wydaje się, że w świetle deklaracji o rozpisaniu przetargu na nowych system sprzedaży, wizja obecności w GDS powinna powrócić.
Sabre Polska w nowej siedzibie, przeprowadzka do Tischnera Office
Tu także wielce sensowne byłoby umieszczenie w systemie tylko pociągów Intercity Premium, a w przyszłości także tych międzynarodowych jeżdżących do Berlina, Wiednia czy Pragi. Podanie contentu tylko wybranym 8-10 kluczowym agentom ograniczyłoby wydatnie koszty dystrybucji, upraszczając pracę agentów.
W świetle przybliżającej się międzynarodowej konkurencji praca nad poprawieniem dystrybucji oferty będzie koniecznością. Czescy przewoźnicy już badają polski rynek.
RegioJet zawiezie Polaków pociągiem na narty z Warszawy w austriackie Alpy
Udostępnienie rezerwacji grupowych via GDS w low-costach, to byłaby prawdziwa jakościowa zmiana
Komunikat Sabre i Southwest nie mówi nic o opcji rezerwacji grupowych w GDS, być może umowa takowej po prostu nie przewiduje. Rezerwacje grupowe w tanich liniach są często prawdziwą drogą przez mękę i tu GDS dałby dużą wartość dodaną. Z drugiej strony gros grup pojawia się na kierunkach wakacyjnych/turystycznych, także istotnie tańszych od tych biznesowych.
Tu również opcje rezerwacji można by różnicować per agencje wyspecjalizowane w droższym ruchu, jak te typu Incentive/luxury travel. Jednak ich weryfikacja jest znacznie trudniejsza, niż ta dokonana w przypadku TMC/ agentów biznesowych.
Czekamy na newsy także w tym obszarze. Dobrze jest widzieć, iż linie low cost potrafią znaleźć wspólny język z systemami GDS. Powinno to pomóc szczególnie liniom mniejszej wielkości w międzynarodowej ekspansji na nowe rynki. Polska może być jednym z beneficjentów tego trendu.
POWIĄZANE WPISY
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Biura podróży – znaczący spadek cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Cypr i Nekera wspólnie zadbają o ekosystem i zrównoważoną turystykę
Nekera kieruje się zasadami zrównoważonego rozwoju, wybierając destynacje priorytetowo…
0 Komentarzy4 Minuty
15 marca 2024
W Lublin Airport rusza sezon letni. Wracają loty do Gdańska
Sezon letni w lotniczej siatce połączeń zaczyna się tradycyjnie pod koniec marca, ale w…
0 Komentarzy2 Minuty
15 marca 2024
ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki…
0 Komentarzy1 Minuty
15 marca 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: rekordowy luty w historii portu. Obsłużono ponad 1,4 mln pasażerów
W pierwszym miesiącu 2024 roku Lotnisko Chopina obsłużyło 1,38 mln podróżnych, czyli o…
0 Komentarzy3 Minuty
14 marca 2024
PLL LOT zainaugurowały nową trasę do Uzbekistanu
13 marca 2024 roku PLL LOT uruchomiło pierwsze połączenie do Taszkentu. Ceremonia…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2024
DER Touristik zmienia się w Dertour i prognozuje wzrost obrotów o 30 proc. w 2024
W 2023 roku grupa DER Touristik osiągnęła 23 proc. wzrost obrotów i patrzy z optymizmem…
0 Komentarzy5 Minuty
13 marca 2024
Nowe Trendy w Turystyce 2024 już 12 kwietnia w Gdańsku
Już 12 kwietnia odbędzie się 14. edycja jednej z najważniejszych konferencji branży…
0 Komentarzy3 Minuty