Polska będzie się promować na wielkich imprezach sportowych
Rafał Szlachta – prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Andrzej Kraśnicki – prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego podpisali dzisiaj umowę o współpracy. Dzięki niej, POT będzie promowała Polskę na wszystkich wielkich imprezach sportowych współorganizowanych przez PKOl. Pierwsza okazją będą Igrzyska Olimpijskie w Tokio.
Prezes PKOl, Andrzej Kraśnicki powiedział m.in.: “PKOl i POT postanowiły sformalizować współpracę, która istnieje od lat. PKOl od lat współuczestniczy w promocji polskiej gospodarki, kultury, turystyki, zarówno w Polsce, jak i za granicą. W jedności i współpracy siła. Cieszę się, że Polski Komitet Olimpijski rozpoczyna współpracę z Polską Organizacją Turystyczną. Jestem przekonany, że razem zrobimy wiele, by upowszechnić wiedzę o Polsce – naszej kulturze, sporcie, możliwościach inwestycyjnych i rozwojowych, obyczajowości, turystyce i infrastrukturze
Sportowcy polscy uczestniczą w największych imprezach sportowych na całym świecie, PKOl zaś jest organizatorem wielu z tych imprez. Podczas nich bardzo często organizujemy koncerty, spotkania i prezentacje. Jesteśmy także organizatorem sejmików polonijnych i „Dni Polskich” podczas wydarzeń olimpijskich organizowanych razem ze Stowarzyszeniem Ludwika van Beethovena Pani Elżbiety Pendereckiej. Wydajemy też okolicznościowe publikacje, organizujemy wystawy i spotkania z olimpijczykami, imprezy najwyższej rangi, podczas których staramy się promować Polskę i pokazywać to, co w niej najpiękniejsze. POT jest dla nas partnerem, który wnosi olbrzymie doświadczenie na polu promocji turystycznej. Cieszę się również z faktu, że na czele POT stoi człowiek od lat związany ze sportem i rozumiejący wagę sportu i sportowców.”
Rafał Szlachta, prezes POT, dodał: “Od dawna myślałem o ścisłej współpracy z PKOl, bo wiem, jak wielką rolę w promocji Polski mają sportowcy, zwłaszcza kiedy odnoszą sukcesy. Te sukcesy Polaków przynoszą chwałę Polsce, ale i ja promują. Obecnie mamy takie czasy, że ludzie podejmując decyzje, gdzie pojechać, nie kierują się tylko zdjęciami, obrazami, ale również emocjami. A sportowcy te pozytywne emocje potrafią przynieść, jak mało kto. To przydaje się w promocji. Zależy nam na tym, by wspólnie organizowane wydarzenia były połączeniem turystyki, sportu, polskiej kultury i kuchni
W czasach po pandemii wszyscy, również Polska, będą chcieli promować turystykę sportową. Będziemy pokazywać, że uprawiając turystykę sportową, łatwiej odbudować się psychicznie i fizycznie.
W niedługim czasie, wspólnie z PKOl uruchomimy kolejny projekt edukacyjny – Turystyczna mobilna edukacja, ale szczegóły ujawnimy później.
Współpraca z PKOl będzie mieć charakter otwarty i wielopłaszczyznowy. Bierzemy pod uwagę udział najwybitniejszych polskich sportowców w filmach i spotach reklamujących Polskę.”
Umowa między POT i PKOl został zawarta na cztery lata. POT pozyska dodatkowe, pieniądze na promocję podczas imprez sportowych spoza puli swojego budżetu.
POWIĄZANE WPISY
14 maja 2024
Paweł Niewiadomski prezesem PIT po raz czwarty. Kilka nowych twarzy w radzie izby
Jako jedyny zgłoszony kandydat Paweł Niewiadomski został wybrany na stanowisko prezes…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Wrocław zaprasza na 8. Dni Odry
Dni Odry, zainicjowane w 2016 roku z okazji otwarcia Bulwaru Xawerego Dunikowskiego,…
0 Komentarzy17 Minuty
10 maja 2024
Powołano członków Rady IX Kadencji Polskiej Organizacji Turystycznej
Minister Sportu i Turystyki Sławomir Nitras wręczył powołania do Rady IX Kadencji…
0 Komentarzy1 Minuty
10 maja 2024
Rajskie plaże Goa w ofercie egzotycznej Rainbow
Zupełnie nieindyjski region Goa nad Morzem Arabskim to popularne miejsce na wakacje w…
0 Komentarzy6 Minuty
9 maja 2024
Dolny Śląsk Rowerem – nowoczesny sposób na promocję regionu
Strona i aplikacja Dolny Śląsk Rowerem to modelowe narzędzie promocji województwa poprzez…
0 Komentarzy4 Minuty
8 maja 2024
Na zimę Kolumbia – nowość w ofercie Rainbow
Od sezonu zimowego 2024/2025 klienci Rainbow będą mogli skorzystać z bogatej oferty…
0 Komentarzy7 Minuty
6 maja 2024
Słowacja zaprasza na XVII Dni Otwartych Piwnic
Słowacja i wino nie dla wszystkich osób w Polsce są oczywistym połączeniem, a przecież…
0 Komentarzy3 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
[…] Polska będzie się promować na wielkich imprezach sportowych […]