TBO Holidays gigant hotelowego kontentu B2B wchodzi mocniej do regionu Europy Centralnej
Hinduski gigant hotelowy wchodzi mocniej do Polski ? Zaoferuje też otwarte narzędzie do rezerwacji podróży służbowych Paxes?
TBO Holidays potężna indyjska platforma hotelowa B2B planuje dużą ekspansje w Europie Centralnej.
TBO Holidays platforma B2B z dostępem do setek tysięcy hoteli
Hinduska firma ma ambicje włączenia się do gry o globalny lukratywny rynek rezerwacji hotelowych dla biznesu. Po udanej ekspansji w Ameryce Południowej nadchodzi czas na Europe Centralną. Być może decyzje o wejściu do naszego regionu przyspieszyły działania konkurencyjnego portalu RateHawk, który nieustannie pracując nad technologicznymi innowacjami wyrabia sobie coraz mocniejszą pozycje w Polsce i krajach ościennych. Filozofia działań obu platform wydaje się bardzo podobna.
RateHawk – the leader of hotel platforms, is preparing a lot of new products
Rate Hawk posiada jednak własne struktury handlowe, podobne działania planuje TBO. Na portalu linked in pojawiły się ogłoszenia o naborze do pracy w Europie Centralnej. Aktywna jest też regionalna reprezentantka TBO Alyona Gorlach. To wszystko świadczy o bardzo poważnym podejściu do ekspansji w Polsce.
TBO da także narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży służbowych
Rynek narzędzi do rezerwacji podróży służbowych znacznie rośnie, obok nowych podmiotów jak Hotailors czy Stery wciąż mocni są tradycyjnie gracze CTA czy eSky. Także na tym rynku TBO planuje namieszać, na razie platforma Paxes rusza w macierzystym kraju.
Co takiego może zaoferować TBO by skutecznie powalczyć o rynek. Przede wszystkim może to być otwarty charakter narzędzia. TBO podkreśla iż nie jest TMC tylko platformową B2B. To każe domniemać iż narzędzie od TBO będzie dostępne dla wszystkich agentów IATA a może też NON IATA.
Potencjalnie interesujące jest też dostosowanie go do potrzeb przetargów publicznych i zaoferowanie white lable solution dla podmiotów je organizujących.
Inne zalety jakimi może grać TBO to przede wszystkim koszty wdrożenia i licencji, jak do tej pory te właśnie argumenty decydowały o słabej implementacji w Polsce produktów GDS jak Concur, Ctric czy Get there.
Nie bez znaczenia będzie też 24 godz. serwis i łatwość/dostępność komunikacji w języku angielskim.
Polskie TMC wesprą TBO – Weco naturalnym partnerem
Na polskim rynku wciąż jest kilku dużych partnerów którzy od lat nie mają dużych sukcesów w implementacji narzędzi Self Bookingowych. Naturalnym partnerem wydaje się Weco – wszak tym biurem zarządza właśnie pochodzący z Indii JJ Singh. Dodatkowo plusem Weco jest też obecność w innych krajach regionu jak Czechy czy Węgry.
Inny duży potencjalny partner to Why not Travel, mozolnie buduje on swój Why Not Book choć koszty developerskie i pandemia z pewności nie ułatwia pracy. W przypadku ciekawej oferty Why Not mógłby być skłonny do współpracy. Dodatkowym atutem jest tu portfel przejętego niedawno biura Bluesky, tam też jest znaczny potencjał do implementacji narzędzia do samodzielnej rezerwacji.
Z pewnością potencjalnych partnerów jest dużo więcej, wciąż duży potencjał drzemie w biurach non-iata wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu korporacyjnego.
Ciekawe starcie na rynku podróży służbowych w segmencie Hotele
Wejście kolejnego partnera z interesującym kontentem hotelowym z pewnością, zburzy dotychczasowe status quo. Najwięcej do stracenia może mieć booking com, inni konkurenci jak RateHawk czy HRS też mogą odczuć ekspansje hinduskiego giganta.
Możliwy jest też jednak inny scenariusz, gdzie rynek zostanie podzielony geograficznie wg siły kontentu hotelowego. Jak wiadomo HRS jest mocny w krajach niemieckojęzycznych, RateHawk w bloku postsowieckim a TBO może dać wartość dodaną w Indiach i Azji Południowo Wschodniej.
Kluczem do sukcesu może być także kontent hotelowy w Europie Centralnej i samej Polsce. Wciąż gro podróży służbowych to podróże krajowe albo te do najbliższych sąsiadów. To nie przypadek że Praga, Budapeszt czy Bukareszt znajdują się w czołówce destynacji służbowych z Polski.
TBO ma też wisienkę na torcie, w postaci współpracy z lojalnościowym narzędziem GIFT. W ten sposób może incentywizowac współpracujących z nim sprzedawców. Podobne narzędzie w obszarze biletów lotniczych wciąż oferuje LOT. LOT Kolekcjoner cieszy się wielkim powodzeniem wśród sprzedawców, a jego biznesowy potencjał wydaje się nie w pełni wykorzystany( vide brak partnerów).
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Triverna: w majówkę chcemy wypoczywać w Polsce
Wystarczą trzy dni urlopu, by majowy urlop trwał dziewięć dni. Według badania…
0 Komentarzy1 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Ibis świętuje 50. urodziny
Dzisiaj portfolio rodziny marek ibis, ibis Styles i ibis Budget tworzy ponad 2,5 tys.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
[…] chwila na rynek wejdzie też mocniej hinduski TBO Holidays – tu także będziemy mieli do czynienia z filozofią opartą na współpracy B2B z polskimi […]