Hostele a&o udzieliły 2,5 miliona noclegów w 2020 roku

Sieć hosteli udzieliła ponad 200 000 „alternatywnych” noclegów. Łącznie w 2020 r. udzielono 2,5 miliona noclegów. Przychód spadł prawie o 60 proc. w stosunku do 2019 r. W następnych latach a&o stawia na dalszy zrównoważony rozwój oraz powstawanie nowych obiektów.
Oliver Winter, założyciel i dyrektor generalny sieci hosteli a&o, powiedział: „Inaczej planowaliśmy obchody naszej rocznicy. Mimo wszystko, wykorzystaliśmy ten roku jak najlepiej i możemy być z tego dumni. Cały czas możliwe były rezerwacje we wszystkich naszych obiektach, z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego, przez co staliśmy się jeszcze bardziej widoczni. A to bardzo pomogło marce. Ciężka praca pozwoliła nam przetrwać ten rok. Za ten sukces odpowiada niezwykle oddany zespół i produkt odporny na kryzys. Współpraca z miastami, gminami i różnymi instytucjami społecznymi zapewniła nam „alternatywne” noclegi, np. a&o stało się zamiennikiem biura domowego, a rozwiązania długoterminowe stworzyły nowy popyt.”
Rozpoznawalność marki znacząco wzrasta pomimo mniejszej liczby udzielonych noclegów. Obiekty a&o przestrzegają kompleksowych i certyfikowanych zasad sanitarnych.
Koronawirus przyspieszył cyfryzację hoteli. Jeszcze przed kryzysem 50 proc. rezerwacji było dokonywanych online. Automaty do samodzielnego zameldowania i cyfrowe klucze do pokoi w aplikacji mobilnej mają być dostępne w kolejnych obiektach do końca przyszłego roku. Internetowe zameldowanie jest już dostępne w 80 proc. obiektów a&o. Specjaliści ds. higieny, obecni w hotelach a&o, spotkali się również z dużym poparciem gości.
Ochrona środowiska
„Zero emisji do 2025 r.” to cel berlińskiej sieci hosteli. Przez 20 lat istnienia firmy, zrównoważony rozwój pełnił bardzo ważną rolę. W 2021 r. powinien znaleźć się w centrum uwagi. Obecnie na jeden nocleg udzielony przez a&o przypada 5-6 kilogramów CO2. Jest to o ponad dwie trzecie mniej niż w innych tego typu niskobudżetowych hotelach.
Oliver Winter skomentował „Średni wiek naszych gości to 27 lat. Nasza grupa docelowa jest młoda, a to oznacza, że jest świadoma wykorzystania zrównoważonych rozwiązań. Ludzie stają się coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko. Jeśli podróże mają być możliwe w przyszłości, to już teraz każdy musi wziąć na siebie odpowiedzialność za środowisko. Zaczęliśmy to robić dawno temu i wkrótce będziemy przedstawiać nowe projekty z tym związane”.
Trzy nowe obiekty
Historia sukcesu największej sieci hosteli w Europie rozpoczęła się wraz z otwarciem pierwszego obiektu w Berlinie Friedrichshain w 2000 r. Obecnie do a&o należy 39 hosteli w 23 miastach w 8 europejskich krajach. Berlińska grupa stale się rozrasta – także i w tym roku zostały otwarte hostele w Warszawie i Budapeszcie, a w październiku w Kopenhadze otwarto drugi hostel a&o. Firma ma plany ekspansji na całą Europę: „Od Lizbony po Stambuł, od Rzymu po Reykjavik”. Łącznie do końca 2023 r. a&o ma być obecna w 50 lokalizacjach.
2021: ważna druga połowa roku
Oliver Winter podkreślił: „Widzimy światełko w tunelu. Pojawienie się szczepionki i duży popyt na podróże pozwalają Winterowi optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zwłaszcza w drugiej połowie 2021 r. spodziewamy się ożywienia rynku, przynajmniej na rynkach krajowych. Spodziewam się, że od wiosny z usług a&o ponownie będą korzystać wycieczki szkolne i grupowy zorganizowane, które zwykle stanowią 35 proc. całej działalności.”
a&o w katalogu firmy specjalizującej się w podróżach bez barier
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
ULC rusza z nową edycją kampanii „Nie pakuj się w kłopoty”
Urząd Lotnictwa Cywilnego rozpoczął nową edycję kampanii edukacyjnej „Nie pakuj się w…
0 Komentarzy2 Minuty










