Wrocławska Deklaracja Turystyczna – solidarność naszą siłą
Współpraca, dobra, odpowiedzialność, solidarność, wspólna promocja – pięć filarów Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej, podpisanej na VII Forum Promocji Turystycznej, jest jeszcze bardziej aktualne niż pół roku temu. Zachęcamy do lektury i podpisu online.
Troje sygnatariuszy Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej wystosowało list do branży:
Od naszego czerwcowego spotkania we wrocławskim Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, podczas VII edycji Forum Promocji Turystycznej, ponownie musimy się mierzyć z konsekwencjami restrykcji wynikających z pandemii. Dlatego też tak ważna jest współpraca naszej branży i solidarność w spełnianiu naszych postulatów zawartych we Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej o ważnych i pilnych działaniach na rzecz turystyki polskiej, którą z inicjatywy Prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka przygotowaliśmy i przekazaliśmy na ręce Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzeja Gut-Mostowego.
Chcemy kontynuować i rozszerzyć zainicjowaną podczas Forum ideę. Zapraszamy do wyrażenia swojego poparcia również tym z Państwa, którzy nie mieli okazji podpisać jej podczas Forum. Zachęcamy do zapoznania się z treścią Deklaracji i podpisania online postulatów w niej zawartych.
Link do strony Deklaracji: https://wroclawskadeklaracjaturystyczna.pl/
Wierzymy, że wspólne działanie pomoże naszej branży przetrwać ten jakże trudny i wymagający skonsolidowanego wysiłku czas. Solidarność naszą siłą.
Pozdrawiamy i życzymy Wam zdrowia
Wiola Samborska, menedżerka CEE Hydropolis
Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UM Wrocław
Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl
Oto treść Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej:
Zebrani na VII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu, świadomi trudnej sytuacji branży turystycznej i realnych problemów stanowiących zagrożenie dla bytu polskiej turystyki, uważamy, że branża turystyczna powinna opierać się na pięciu filarach:
1. Współpraca
Wszystkie sektory branży turystycznej są ważne dla polskiej gospodarki: od firm prywatnych organizujących wyjazdy turystyczne, poprzez hotele i inne obiekty noclegowe, transport (tak publiczny, jak prywatny), restauratorów, przewodników (często samozatrudnionych), po producentów upominków i pamiątek oraz atrakcje turystyczne i szeroko rozumianą kulturę. Pomoc turystyce to pomoc całej polskiej gospodarce, a także pewna inwestycja w przyszłość. Pomoc ta musi być wielosegmentowa i dotykać wszystkich poziomów – od rządowego, poprzez regionalne do lokalnych. Deklarujemy współpracę ze wszystkimi rozumiejącymi potrzebę pomocy turystyce i chcącymi realnie pomóc.
2. Dobra wola
Sytuacja, w jakiej znalazła się polska turystyka, wymaga natychmiastowych, często drastycznych zmian. Do przeprowadzenia ich potrzebna jest dobra wola decydentów na wszystkich szczeblach zarządzania. Potrzebna jest jednak też dobra wola ze strony instytucji i organizacji turystycznych. Apelujemy by wszyscy, którym dobro turystyki leży na sercu, wykazali tę dobrą wolę.
3. Odpowiedzialność
Turystyka to odpowiedzialność nie tylko za obsługiwanych klientów, poziom świadczonych im usług, ale także za wizerunek miejsca, regionu i kraju. Turystyka to także wkład w rozwój edukacji i kultury polskiej. Deklarujemy zaniechanie jałowych sporów, niewnoszących niczego w dyskusję na rzecz wypracowywanych, konkretnych, celowych i co najważniejsze wspólnych działań na każdym poziomie wsparcia turystyki.
4. Solidarność
Solidarność w turystyce rozumiemy jako wzajemne poparcie w czasach kryzysu, ale także współpracę w dobie codziennej konkurencji i rywalizacji. Deklarujemy wzajemne poszanowanie nie tylko dla partnerów biznesowych, ale także dla wszystkich podmiotów tworzących rynek turystyczny.
5. Wspólna promocja
Obecny kryzys w światowej turystyce to nie tylko zagrożenie, ale i szansa dla Polski. Apelujemy do rządu, wszystkich agend administracji państwowej i samorządowej o jak najszybsze opracowanie spójnej i realnej polityki turystycznej oraz strategii promocji turystycznej Polski. Apelujemy o działania odważne, kompleksowe i długofalowe, obejmujące całą branżę, w duchu sygnalizowanym na spotkaniach z przedstawicielami rządu. Deklarujemy wszechstronną pomoc na każdym etapie prac.
Zaprzepaszczenie tej szansy to zarazem zaprzepaszczenie wielu lat ciężkiej pracy na rzecz promocji Polski i turystyki. W czasach kryzysu walczymy o wiele, ale jesteśmy także świadomi, jak wiele możemy stracić.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Manifest Krakowski: branża turystyczna Krakowa przedstawia plany zmian dla nowego Prezydenta Miasta
Stowarzyszenie Organizacja Turystyczna Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa, działając…
0 Komentarzy1 Minuty