Wrocławska Deklaracja Turystyczna – solidarność naszą siłą
Współpraca, dobra, odpowiedzialność, solidarność, wspólna promocja – pięć filarów Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej, podpisanej na VII Forum Promocji Turystycznej, jest jeszcze bardziej aktualne niż pół roku temu. Zachęcamy do lektury i podpisu online.
Troje sygnatariuszy Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej wystosowało list do branży:
Od naszego czerwcowego spotkania we wrocławskim Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis, podczas VII edycji Forum Promocji Turystycznej, ponownie musimy się mierzyć z konsekwencjami restrykcji wynikających z pandemii. Dlatego też tak ważna jest współpraca naszej branży i solidarność w spełnianiu naszych postulatów zawartych we Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej o ważnych i pilnych działaniach na rzecz turystyki polskiej, którą z inicjatywy Prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka przygotowaliśmy i przekazaliśmy na ręce Sekretarza Stanu w Ministerstwie Rozwoju Andrzeja Gut-Mostowego.
Chcemy kontynuować i rozszerzyć zainicjowaną podczas Forum ideę. Zapraszamy do wyrażenia swojego poparcia również tym z Państwa, którzy nie mieli okazji podpisać jej podczas Forum. Zachęcamy do zapoznania się z treścią Deklaracji i podpisania online postulatów w niej zawartych.
Link do strony Deklaracji: https://wroclawskadeklaracjaturystyczna.pl/
Wierzymy, że wspólne działanie pomoże naszej branży przetrwać ten jakże trudny i wymagający skonsolidowanego wysiłku czas. Solidarność naszą siłą.
Pozdrawiamy i życzymy Wam zdrowia
Wiola Samborska, menedżerka CEE Hydropolis
Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UM Wrocław
Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl
Oto treść Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej:
Zebrani na VII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu, świadomi trudnej sytuacji branży turystycznej i realnych problemów stanowiących zagrożenie dla bytu polskiej turystyki, uważamy, że branża turystyczna powinna opierać się na pięciu filarach:
1. Współpraca
Wszystkie sektory branży turystycznej są ważne dla polskiej gospodarki: od firm prywatnych organizujących wyjazdy turystyczne, poprzez hotele i inne obiekty noclegowe, transport (tak publiczny, jak prywatny), restauratorów, przewodników (często samozatrudnionych), po producentów upominków i pamiątek oraz atrakcje turystyczne i szeroko rozumianą kulturę. Pomoc turystyce to pomoc całej polskiej gospodarce, a także pewna inwestycja w przyszłość. Pomoc ta musi być wielosegmentowa i dotykać wszystkich poziomów – od rządowego, poprzez regionalne do lokalnych. Deklarujemy współpracę ze wszystkimi rozumiejącymi potrzebę pomocy turystyce i chcącymi realnie pomóc.
2. Dobra wola
Sytuacja, w jakiej znalazła się polska turystyka, wymaga natychmiastowych, często drastycznych zmian. Do przeprowadzenia ich potrzebna jest dobra wola decydentów na wszystkich szczeblach zarządzania. Potrzebna jest jednak też dobra wola ze strony instytucji i organizacji turystycznych. Apelujemy by wszyscy, którym dobro turystyki leży na sercu, wykazali tę dobrą wolę.
3. Odpowiedzialność
Turystyka to odpowiedzialność nie tylko za obsługiwanych klientów, poziom świadczonych im usług, ale także za wizerunek miejsca, regionu i kraju. Turystyka to także wkład w rozwój edukacji i kultury polskiej. Deklarujemy zaniechanie jałowych sporów, niewnoszących niczego w dyskusję na rzecz wypracowywanych, konkretnych, celowych i co najważniejsze wspólnych działań na każdym poziomie wsparcia turystyki.
4. Solidarność
Solidarność w turystyce rozumiemy jako wzajemne poparcie w czasach kryzysu, ale także współpracę w dobie codziennej konkurencji i rywalizacji. Deklarujemy wzajemne poszanowanie nie tylko dla partnerów biznesowych, ale także dla wszystkich podmiotów tworzących rynek turystyczny.
5. Wspólna promocja
Obecny kryzys w światowej turystyce to nie tylko zagrożenie, ale i szansa dla Polski. Apelujemy do rządu, wszystkich agend administracji państwowej i samorządowej o jak najszybsze opracowanie spójnej i realnej polityki turystycznej oraz strategii promocji turystycznej Polski. Apelujemy o działania odważne, kompleksowe i długofalowe, obejmujące całą branżę, w duchu sygnalizowanym na spotkaniach z przedstawicielami rządu. Deklarujemy wszechstronną pomoc na każdym etapie prac.
Zaprzepaszczenie tej szansy to zarazem zaprzepaszczenie wielu lat ciężkiej pracy na rzecz promocji Polski i turystyki. W czasach kryzysu walczymy o wiele, ale jesteśmy także świadomi, jak wiele możemy stracić.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2024
Gopass SKI Sezonówka: rusza przedsprzedaż na sezon 2024/25
Gopass uruchamia przedsprzedaż najpopularniejszego karnetu narciarskiego z nową nazwą i…
0 Komentarzy4 Minuty
26 marca 2024
V edycja ALLinTOO w Krakowie: siła współpracy, spotkania i wzrost zainteresowania wydarzeniem
Międzynarodowe workshopy Turystyczne ALLinTOO weszły na stałe do kalendarza imprez…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Rozwój turystyki w Polsce: ESG, AI i najnowsze trendy
Zrównoważone podejście ESG i CSR, sztuczna inteligencja i najnowsze narzędzia w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2024
PHH partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni
Polski Holding Hotelowy został Partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
DZT: Europa najważniejszym rynkiem źródłowym. Prognozy przewidują dalszy wzrost liczby turystów w 2024
Europa pozostaje najważniejszym rynkiem źródłowym – Ożywienie w Azji i Ameryce Północnej…
0 Komentarzy4 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
MROT: w 2023 województwo mazowieckie odwiedziło o 6,3 proc. turystów więcej niż rok wcześniej
Rok 2023 był udany dla turystyki w naszym regionie. Mazowiecka Regionalna Organizacja…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2024
Pomóżmy Alinie w walce z chorobą
Alina Dybaś, znana w świecie turystyki ze swojego zaangażowania i oddania, teraz…
0 Komentarzy1 Minuty