Stena Line – nowe środki bezpieczeństwa
Dystans społeczny, specjalne urządzenia rozpylające płyn dezynfekcyjny, system wentylacyjny ze świeżym morskim powietrzem to środki do zapewnienia klientów o bezpieczeństwie podróży promami Stena Line.
Stena Line wprowadza nowe, szeroko zakrojone środki bezpieczeństwa. Mają one na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz zapewnienie wszystkim jak najbezpieczniejszej i bezproblemowej podróży:
• Zachowanie dystansu społecznego – podróż promem jest jedyną formą transportu publicznego, w której pasażerowie mogą w łatwy sposób zachować dystans społeczny – umożliwia to ogromna przestrzeń statku, wiele pokładów, a także duża liczba oddzielnych kabin. Dodatkowo Stena Line systematycznie przeprowadza ocenę ryzyka dla każdego rejsu, w celu dopasowania i ograniczania liczby pasażerów, tak by zapewnić wszystkim odpowiednią przestrzeń na statku.
• Świeże, morskie powietrze – wykorzystywane jest w obiegu systemu wentylacji i filtracji powietrza na wszystkich promach Stena Line.
• Nowe urządzenia do rozpylania płynu dezynfekcyjnego – są używane do odkażania części wspólnych, kabin na promach, a także do rutynowych procedur czyszczenia na całym statku.
Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line, powiedział: “Prom to jedyny środek transportu, w którym pasażerowie mogą zachować dystans społeczny, nic więc dziwnego, że obserwujemy teraz wzrost liczby rezerwacji w związku z powszechnym znoszeniem ograniczeń. Uważamy, że teraz, gdy wracają międzynarodowe podróże, nadszedł czas, aby poinformować o naszych środkach bezpieczeństwa przeciw COVID-19 a także upewnić naszych klientów, że obecnie to promy zapewniają najbezpieczniejszą podróż. Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest zawsze najwyższym priorytetem dla Stena Line.”
W ramach planu bezpieczeństwa Stena Line, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się Covid-19, obszerna ocena ryzyka zidentyfikowała trzy kluczowe etapy podróży:
a) odprawa na terminalu
b) pobyt na statku
c) wchodzenie na statek oraz schodzenia ze statku na ląd
Zapewniając możliwość dystansu społecznego podczas całej podróży, nasze duże, jasne i przestronne promy oferują mnóstwo świeżego morskiego powietrza, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, oraz zapewniają najbezpieczniejszy sposób podróżowania osobom, które chcą odpocząć po długim lockdownie. – dodł Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.
Środki bezpieczeństwa wprowadzone na promach Stena Line:
Przed podróżą:
• Klienci otrzymują informacje o zaleceniach higienicznych w oparciu o wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia
• W komunikacji z pasażerami przypomina się zasady higieny i konieczność zachowania dystansu społecznego
• Klientom zaleca się, aby nie podróżowali, jeśli czują się chorzy oraz aby postępowali zgodnie z krajowymi zaleceniami zdrowotnymi, a także ograniczeniami dotyczącymi podróżowania.
Na terminalu:
• Zwiększona liczba punktów mycia i dezynfekcji rąk
• Wprowadzono specjalne harmonogramy czyszczenia, w tym zwiększoną częstotliwość czyszczenia zapobiegawczego tzw. hotspotów – miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony
• Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo
• Punkty sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu
Wchodzenie na statek i schodzenie na ląd:
• Do zachowania dystansu społecznego zachęcają oznaczenia na podłogach oraz komunikaty głosowe podawane przez system nagłośnienia
• Etapowa odprawa jest praktykowana tam, gdzie to konieczne, tak aby uniknąć tłoku i utrzymać dystans społeczny
Na pokładzie:
• Dla wszystkich statków i każdego rejsu opracowuje się indywidualną ocenę ryzyka, co pozwala na dostosowanie pojemności pasażerskiej tak, aby umożliwić zachowanie dystansu społecznego
• Zwiększono liczbę punktów mycia i dezynfekcji rąk w miejscach publicznych na pokładzie, a pasażerom przypomina się o zasadach higieny poprzez komunikaty głosowe na pokładzie oraz plakaty i informacje na wyświetlaczach.
• Zwiększona częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji tzw. hotspotów – miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony. Są one dezynfekowane po każdym rejsie oraz co najmniej trzy razy dziennie podczas rejsu.
• Dostępność kabin jednoosobowych dla pasażerów oraz kierowców frachtowych, jak również większych kabin dla osób czy rodzin podróżujących wspólnie.
• Restauracje zostały dostosowane do wymogów zapewnienia maksymalnej higieny serwowania potraw i utrzymania dystansu społecznego. Zrezygnowano z samoobsługi, a jedzenie serwowane jest na talerzach, zabezpieczone folią lub pokrywką, lub w pojemnikach na wynos.
• Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo.
• Punkty informacji, sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu.
• Wybrane strefy, np. SPA, pokoje zabaw dla dzieci, dyskoteki zostały zamknięte.
• Systemy wentylacyjne wykorzystują 100 proc. świeżego powietrza, bez recyrkulacji.
• Personel jest przeszkolony i wyposażony w odpowiedni sprzęt ochrony osobistej, aby zminimalizować ryzyko infekcji.
• Przeprowadzana jest kontrola zdrowotna wszystkich członków załogi przed wejściem na statek. Podczas przebywania na pokładzie załoga dokonuje samokontroli, a wszelkie objawy prowadzą do izolacji i zejścia z pokładu członka załogi zgodnie z procedurami armatora.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Enter Air osiąga rekordowe wyniki. 2,6 mld zł przychodów i 545 mln zł EBITDA w 2023 roku
W 2023 roku Enter Air osiągnęło rekordowe wyniki, z przychodami wynoszącymi 2,6 mld zł i…
0 Komentarzy7 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty