Stena Line – nowe środki bezpieczeństwa
Dystans społeczny, specjalne urządzenia rozpylające płyn dezynfekcyjny, system wentylacyjny ze świeżym morskim powietrzem to środki do zapewnienia klientów o bezpieczeństwie podróży promami Stena Line.
Stena Line wprowadza nowe, szeroko zakrojone środki bezpieczeństwa. Mają one na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz zapewnienie wszystkim jak najbezpieczniejszej i bezproblemowej podróży:
• Zachowanie dystansu społecznego – podróż promem jest jedyną formą transportu publicznego, w której pasażerowie mogą w łatwy sposób zachować dystans społeczny – umożliwia to ogromna przestrzeń statku, wiele pokładów, a także duża liczba oddzielnych kabin. Dodatkowo Stena Line systematycznie przeprowadza ocenę ryzyka dla każdego rejsu, w celu dopasowania i ograniczania liczby pasażerów, tak by zapewnić wszystkim odpowiednią przestrzeń na statku.
• Świeże, morskie powietrze – wykorzystywane jest w obiegu systemu wentylacji i filtracji powietrza na wszystkich promach Stena Line.
• Nowe urządzenia do rozpylania płynu dezynfekcyjnego – są używane do odkażania części wspólnych, kabin na promach, a także do rutynowych procedur czyszczenia na całym statku.
Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line, powiedział: “Prom to jedyny środek transportu, w którym pasażerowie mogą zachować dystans społeczny, nic więc dziwnego, że obserwujemy teraz wzrost liczby rezerwacji w związku z powszechnym znoszeniem ograniczeń. Uważamy, że teraz, gdy wracają międzynarodowe podróże, nadszedł czas, aby poinformować o naszych środkach bezpieczeństwa przeciw COVID-19 a także upewnić naszych klientów, że obecnie to promy zapewniają najbezpieczniejszą podróż. Bezpieczeństwo naszych pasażerów i załogi jest zawsze najwyższym priorytetem dla Stena Line.”
W ramach planu bezpieczeństwa Stena Line, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się Covid-19, obszerna ocena ryzyka zidentyfikowała trzy kluczowe etapy podróży:
a) odprawa na terminalu
b) pobyt na statku
c) wchodzenie na statek oraz schodzenia ze statku na ląd
Zapewniając możliwość dystansu społecznego podczas całej podróży, nasze duże, jasne i przestronne promy oferują mnóstwo świeżego morskiego powietrza, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, oraz zapewniają najbezpieczniejszy sposób podróżowania osobom, które chcą odpocząć po długim lockdownie. – dodł Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.
Środki bezpieczeństwa wprowadzone na promach Stena Line:
Przed podróżą:
• Klienci otrzymują informacje o zaleceniach higienicznych w oparciu o wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia
• W komunikacji z pasażerami przypomina się zasady higieny i konieczność zachowania dystansu społecznego
• Klientom zaleca się, aby nie podróżowali, jeśli czują się chorzy oraz aby postępowali zgodnie z krajowymi zaleceniami zdrowotnymi, a także ograniczeniami dotyczącymi podróżowania.
Na terminalu:
• Zwiększona liczba punktów mycia i dezynfekcji rąk
• Wprowadzono specjalne harmonogramy czyszczenia, w tym zwiększoną częstotliwość czyszczenia zapobiegawczego tzw. hotspotów – miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony
• Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo
• Punkty sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu
Wchodzenie na statek i schodzenie na ląd:
• Do zachowania dystansu społecznego zachęcają oznaczenia na podłogach oraz komunikaty głosowe podawane przez system nagłośnienia
• Etapowa odprawa jest praktykowana tam, gdzie to konieczne, tak aby uniknąć tłoku i utrzymać dystans społeczny
Na pokładzie:
• Dla wszystkich statków i każdego rejsu opracowuje się indywidualną ocenę ryzyka, co pozwala na dostosowanie pojemności pasażerskiej tak, aby umożliwić zachowanie dystansu społecznego
• Zwiększono liczbę punktów mycia i dezynfekcji rąk w miejscach publicznych na pokładzie, a pasażerom przypomina się o zasadach higieny poprzez komunikaty głosowe na pokładzie oraz plakaty i informacje na wyświetlaczach.
• Zwiększona częstotliwość prewencyjnego czyszczenia i dezynfekcji tzw. hotspotów – miejsc szczególnie często dotykanych, takich jak klamki do drzwi, panele dotykowe, telefony. Są one dezynfekowane po każdym rejsie oraz co najmniej trzy razy dziennie podczas rejsu.
• Dostępność kabin jednoosobowych dla pasażerów oraz kierowców frachtowych, jak również większych kabin dla osób czy rodzin podróżujących wspólnie.
• Restauracje zostały dostosowane do wymogów zapewnienia maksymalnej higieny serwowania potraw i utrzymania dystansu społecznego. Zrezygnowano z samoobsługi, a jedzenie serwowane jest na talerzach, zabezpieczone folią lub pokrywką, lub w pojemnikach na wynos.
• Preferowana jest płatność kartą zbliżeniowo.
• Punkty informacji, sprzedaży i stanowiska kasjerskie zostały zabezpieczone osłonami z pleksiglasu.
• Wybrane strefy, np. SPA, pokoje zabaw dla dzieci, dyskoteki zostały zamknięte.
• Systemy wentylacyjne wykorzystują 100 proc. świeżego powietrza, bez recyrkulacji.
• Personel jest przeszkolony i wyposażony w odpowiedni sprzęt ochrony osobistej, aby zminimalizować ryzyko infekcji.
• Przeprowadzana jest kontrola zdrowotna wszystkich członków załogi przed wejściem na statek. Podczas przebywania na pokładzie załoga dokonuje samokontroli, a wszelkie objawy prowadzą do izolacji i zejścia z pokładu członka załogi zgodnie z procedurami armatora.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Jeden dzień z życia stewardesy PLL LOT
Jak wygląda codzienność stewardess i stewardów PLL LOT, czy stewardessa musi umieć pływać…
0 Komentarzy3 Minuty
27 marca 2024
Gopass SKI Sezonówka: rusza przedsprzedaż na sezon 2024/25
Gopass uruchamia przedsprzedaż najpopularniejszego karnetu narciarskiego z nową nazwą i…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka od teraz z nazwą Rodziny Ulmów
Od 24 marca 2024 roku port lotniczy Rzeszów-Jasionka nosi imię Rodziny Ulmów. W…
0 Komentarzy1 Minuty
25 marca 2024
Podróż z pupilem? Poznaj zasady przewozu zwierząt w samolotach PLL LOT
Czworonożni przyjaciele również zasługują na wyjątkową podróż. Linie Lotnicze LOT…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
PHH partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni
Polski Holding Hotelowy został Partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
Luty 2024 roku na Lotnisku Warszawa-Modlin: ponad 160 tys. pasażerów, rozszerzenie usług i nowe porozumienie
Z usług Lotniska Warszawa-Modlin w lutym 2024 roku skorzystało 160 505 pasażerów, a…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
PLL LOT rozpoczęły nabór do kolejnej edycji programu stażowego
Polskie Linie Lotnicze LOT zapraszają studentów i absolwentów uczelni wyższych do…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty