#CroFact, czyli jak Chorwacja przypomina o sobie w mediach społecznościowych
Chorwacka Wspólnota Turystyczna przygotowała specjalną akcję promocyjną prezentującą Chorwację gościom i mediom na swoich najważniejszych rynkach – Polska jest jednym z nich. Działania prowadzone są w mediach społecznościowych pod hasłem #CroFact. Chorwaci angażują się też w kampanie prowadzone przez UNWTO, WTTC i ETC.
Treści pod hasłem „Mniej znane ciekawostki o Chorwacji“ zebrane pod wspólnym hasztagiem #CroFact są akcją skierowaną do licznych użytkowników Facebooka i Instagrama. Zgodnie z nowym trendem w czasie pandemii koronawirusa korzystający z mediów społecznościowych przejawiają wzmożoną aktywność i interakcje oraz biorą udział w wirtualnych wyzwaniach. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom przygotowaliśmy więc dla nich specjalne publikacje.
Jak podtrzymać zainteresowanie
„Bardzo ważne są dla nas relacje z przedstawicielami mediów na naszych kluczowych rynkach. Mają one za cel zwiększanie obecności i promocję Chorwacji w tych pełnych wyzwań czasach. Dlatego właśnie pozycjonujemy tego typu treści wykorzystując tu media społecznościowe, na których odnotowujemy wzrost liczby fanów. Tylko w ten sposób możemy zachować obecność i zwiększyć zainteresowanie użytkowników, którzy w ostatnich tygodniach w większym stopniu korzystają z kanałów komunikacji online. Jestem pewien, że ciekawostki takie jak ta, że pierwsza na świecie kwarantanna miała miejsce w Dubrowniku albo że w miejscowości Vrbnik, na wyspie Krk znajduje się najwęższa ulica na świecie zaintrygują i rozweselą tych, którzy już Chorwację odwiedzili. Przypomną sobie oni piękno i niepowtarzalność naszego kraju. Natomiast wszystkich tych, którzy jeszcze nas nie odwiedzili zachęcą do przyjazdu“ – powiedział Dyrektor Generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, Kristjan Staničić.
Oprócz ciekawostek o pierwszej kwarantannie na świecie w Dubrowniku, czy najwęższej ulicy na świecie na wyspie Krk, wśród TOP 10 znalazły się także informacje, że dr Andrija Štampar był jednym z założycieli Światowej Organizacji Zdrowia czy, że Faust Vrančić był „ojcem” spadochronu. Internauci dowiedzą się też o pierwszym istryjskim „wampirze” czy o tym, że tereny dzisiejszej Chorwacji są ojczyzną starożytnej cywilizacji zwanej Kulturą Vučedolską. Wszystkich zaintryguje również fakt, że właśnie w Chorwacji znajduje się najkrótsza kolejka linowa na świecie czy, że krawat oryginalnie był chustą zawiązywaną wokół szyi, elementem rozpoznawczym chorwackich żołnierz w XVII w. Wspomniano także o „knedlowych dzwonach” w Osijeku, które już od 330 lat każdego piątku dzwonią o godz. 11.00, czy o unikatowym Muzeum Aniołów w miejscowości Varaždin.
Chorwacka Wspólnota Turystyczną poprzez media społecznościowe wzmacnia komunikacje z swoimi fanami i zaprasza ich aby udostępniali swoje wspomnienia z Chorwacji. W odpowiedzi na pytanie czego im najbardziej brakuje, fani najczęściej wspominają krystalicznie czyste morze, wyspy, chorwacki styl życia, kulturę delektowania się kawą, bogactwo kulinarne, miasto Zagrzeb, Chorwatów, lato oraz słońce i jego malownicze zachody.
Chorwacja częścią kampanii promocyjnych
Chorwacka Wspólnota Turystyczna włączyła się do kampanii realizowanej przez Światową Organizację Turystyczną (UNWTO) mającej na celu promocję gastronomii jako istotnej części oferty turystycznej. Projekt jest częścią kompanii #TravelTomorrow i ma za zadanie podkreślić wartość turystyki, jak i dziedzictwo kulinarne krajów członkowskich UNWTO.
Chorwację reprezentować będą zagorske štrukle tradycyjna potrawa z regionu Zagorje. Projekt będzie promowany na oficjalnej stronie internetowej UNWTO.
Chorwacka Wspólnota Turystyczna przyłączy się również do kampanii promocyjnej Światowej Rady Podroży i Turystyki (WTTC)#TogetherInTravel. Kampania ma na celu przedstawić znaczenie turystyki poprzez wywołanie interakcji i udostępnianie filmów oraz zdjęć objętych wspólnym hasztagiem #TogetherInTravel.
„W dzisiejszych trudnych czasach solidarność branży turystycznej nabiera szczególnego znaczenia. Tylko razem, wspierając się wzajemnie możemy pokonać trudności w obliczu, których wszyscy się znaleźliśmy. Udział Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w globalnych projektach turystycznych jest tego doskonałym przykładem” powiedziała dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polce, Agnieszka Puszczewicz.
Czytaj także: Miłość do Chorwacji przetrwa zarazę
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta