Urzędnik od kampanii z „Kruszwilem”: chcieliśmy udowodnić, że memy są nieprawdziwe
Michał Podbielski, urzędnik, który przeprowadził kampanię promocyjną z „Lordem Kruszwilem”, wydał oświadczenie, w którym zapewnia, że treść filmu znali jego przełożeni. Tłumaczy, że „założeniem filmu było skonfrontowanie z rzeczywistością negatywnego wizerunku województwa, utrwalanego w internetowych memach.”
Po ujawnieniu przez nasz portal, że film „Lorda Kruszwila”, zawierający wulgarne treści, był finansowany z budżetu Urzędu Marszałkowskiego Województwa, zaczęło się szukanie winnych. Marszałek Artur Kosicki przeprosił i zrzucił winę na byłego wicedyrektora departamentu, Michała Podbielskiego. Ten odpowiada w swoim oświadczeniu – wszystkie działania, w tym scenariusz filmu, były akceptowane przez zarząd województwa podlaskiego. Twierdzi również, że nie jest prawdą, jakoby jego zwolnienie z pracy miało związek z przeprowadzoną z youtuberem kampanią.
Poniżej publikujemy w całości oświadczenie Michała Podbielskiego:
“W obliczu narastającej fali krzywdzących mnie publikacji, jako osoba uczestnicząca w procesie nawiązywania współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego z youtuberem Lordem Kruszwilem, chcę odnieść się do następujących kwestii.
Po pierwsze, wszelkie działania, które podejmowałem podczas realizacji współpracy z Lordem Kruszwilem, począwszy od etapu opracowania koncepcji, przez akceptację scenariusza, po podpisanie i rozliczenie umowy, były prowadzone na polecenie, za wiedzą i zgodą Zarządu Województwa Podlaskiego, za pośrednictwem członka zarządu nadzorującego promocję. Cały proces został przeprowadzony z zachowaniem drogi służbowej, uzyskując akceptację przełożonych, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami.
Wszystkie decyzje związane z tą współpracą konsultowałem z nadzorującym promocję członkiem Zarządu Województwa.
Wszystkie decyzje związane z tą współpracą były podejmowane po akceptacji członka Zarządu Województwa nadzorującego promocję.
Po drugie, założeniem filmu było skonfrontowanie z rzeczywistością negatywnego wizerunku województwa, utrwalanego w internetowych memach, popularnych szczególnie wśród młodzieży.
W tym celu zaangażowano jednego z najchętniej oglądanych przez tę grupę docelową youtuberów. W filmie miał udowadniać, że memy o Podlasiu nie mają pokrycia w rzeczywistości. Wybierając ofertę i scenariusz filmu zaproponowany przez Polsat Media, bazowano na przedstawionych przez nich wskaźnikach. Podjęta została decyzja o wyborze takiej formy nośnika, aby dotrzeć do określonych odbiorców i zrealizować założone cele. Niestety oczekiwany efekt nie został osiągnięty.
Marketing rządzi się swoimi prawami, a działania marketingowe bywają obarczone ryzykiem i podlegają stałej ocenie. Rozumiem i przyjmuję głosy krytyki.
Chciałbym zapewnić, że intencją podejmowanych działań nigdy nie było obrażanie mieszkańców regionu, a wszystkich, którzy poczuli się urażeni – przeprosić.
Po trzecie, faktycznie nie pracuję już w Urzędzie Marszałkowskim. Kwestia współpracy z Lordem Kruszwilem nie była wskazywana jako przyczyna mojego rozstania z urzędem. Do piątku, 10.01.2020 r.
Na swoim koncie mam szereg zakończonych sukcesem przedsięwzięć i kampanii nagradzanych w konkursach branży marketingowej. W mojej wieloletniej pracy zawsze kierowałem się interesem zatrudniającej mnie instytucji. Liczę na to, że dalej będę mógł to robić.”
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty