Najchętniej podróżują Amerykanie, Chińczycy i Niemcy

Najnowszy Ranking Mastercard Global Destination Cities Index: Origins pokazuje, że Chiny kontynentalne wskoczyły z 7. miejsca w 2009 r. na 2. pozycję obecnie. Większa liczba turystów wyjeżdża tylko z USA. Na trzecim miejscu znajdują się Niemcy.
Ranking Mastercard Global Destination Cities Index: Origins to zestawienie lokalizacji, z których w podróż zagraniczną udaje się najwięcej osób, oraz krajów lub regionów najczęściej będących ich celem.
Jak wynika z danych Światowej Rady Podróży i Turystyki (WTTC), na całym świecie branża turystyczna wygenerowała w 2018 r. rekordowe obroty o wartości 8,8 bln USD (około 34 bln PLN, 15 razy więcej niż PKB Polski) i stanowiła miejsce pracy dla 319 mln ludzi (ponad 8 razy tyle, ile mieszka w Polsce).
W 2018 roku najwięcej podróżnych pochodziło z USA, a na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się: Chiny, Niemcy, Wielka Brytania i Francja.
Wzrosła też częstotliwość podróży w całym regionie Azji i Pacyfiku: Korea Południowa i Tajwan, które przed dekadą nie zmieściły się w pierwszej dziesiątce, w tym roku uplasowały się odpowiednio na 6. i 10. miejscu.
Oto czołówka zestawienia krajów, z których pochodzi najwięcej turystów podróżujących za granicę:
• Stany Zjednoczone
• Chiny kontynentalne
• Niemcy
• Wielka Brytania
• Francja
• Korea Południowa
• Japonia
• Kanada
• Rosja
• Tajwan
Amerykanie najczęściej odwiedzają Meksyk, Kanadę i Włochy.
Chińczycy – Tajlandię, Japonię i Stany Zjednoczone
Niemcy – Włochy, Hiszpanię i Austrię.
Brytyjczycy- Hiszpanię, Stany Zjednoczone i Indie.
Francuzi – Hiszpanię, Stany Zjednoczone i Wielką Brytanię
Koreańczycy – Japonię, Chiny Kontynentalne i Wietnam
Japończycy – Stany Zjednoczone, Chiny kontynentalne, Tajwan
Kanadyjczycy – Stany Zjednoczone, Meksyk, Indie
Rosjanie – Turcję, Tajlandię, Tunezję
Tajwańczycy – Japonię, Koreę Południową, Tajlandię
Najchętniej odwiedzane miasta przez poszczególne nacje:
Amerykanie – Cancun, Toronto i Londyn
Chińczycy – Bangkok, Seul i Tokio
Niemcy – Palma de Mallorca, Bolzano, Tiroler Unterland i Innsburck
Brytyjczycy- Palma de Mallorca, Paryż i Dublin
Francuzi – Londyn, Marrakesz i Barcelona
Koreańczycy – Osaka, Hokkaido i Tokio
Japończycy – Tajpej, Seul i Bnagkok
Kanadyjczycy – Waszyngton, Nowy Jork i Las Vegas
Rosjanie – Antalya, Pattaya i Phukt
Tajwańczycy – Tokio, Hokkaido i Okinawa
Diana Robino, wiceprezes Mastercard ds. partnerstw w branży turystycznej, powiedziała: „Dzięki naszemu rankingowi lokalni urzędnicy i przedsiębiorcy mogą sprawdzić, jak podróżni wydają pieniądze w miejscach docelowych swoich podróży, żeby skuteczniej planować i promować swoją ofertę turystyczną. Dobrze prosperująca turystyka może być katalizatorem wzrostu przynoszącym korzyści zarówno turystom odwiedzającym dane miejsce, jak i lokalnej społeczności. Mastercard ze swoją wiedzą i technologią pomaga miastom i regionom wykorzystywać wiążące się z tym szanse.”
Mastercard GDCI: Origins jest publikacją tematyczną wchodzącą w skład raportów pod nazwą Global Destination Cities Index.
W tym roku dotychczas opublikowano raport Mastercard GDCI: Play, na temat miast najczęściej wybieranych w celach wypoczynkowych i rozrywkowych. Kolejne raporty z tej serii zostaną opublikowane w najbliższych miesiącach.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










