Ryanair: nasze procedury apelacyjne są prawidłowe
Linia lotnicza Ryanair z zadowoleniem przyjęła orzeczenie Sądu Apelacyjnego podtrzymujące dotychczasową politykę Ryanair w zakresie komunikacji i bezpośredniej wypłaty odszkodowań z tytułu EU261 na rzecz klientów oraz odrzuceniu wniosku firmy Bott & Co Solicitors Ltd o wypłatę wynagrodzeń, których nie mogą uzyskać od klientów, gdyż Ci otrzymali bezpośrednie odszkodowania or Ryanair.
Sędzia Lewison, który przewodniczył w rozprawie sądu apelacyjnego i orzekał wraz z sędziami Simonem i Lindblomem, stwierdził, że procedury reklamacyjne Ryanaira „umożliwiają pasażerom dochodzenie odszkodowań przy minimalnym nakładzie pracy”.
Sąd apelacyjny orzekł więc dokładnie tak samo jak Sąd Najwyższy w Londynie, który w zeszłym roku orzekł, iż “Ryanair stworzył czytelny i łatwy w użyciu system, dzięki któremu pasażerowie mogą wysuwać roszczenia o odszkodowania w związku z opóźnieniem lub anulacją lotu online lub korespondencyjnie bez pomocy osób trzecich.”
Ryanair wzywa wszystkich pasażerów, którzy chcieliby wnieść roszczenia odszkodowawcze z tytułu EU261, do uczynienia tego bezpośrednio w Ryanair i unikania tzw. „łowców reklamacji” jak Bott & Co, Fairplane, Hayward Baker, Sky Legal i Flightright, którzy pobierają prowizję w wysokości ponad 40 proc. z odszkodowania w wysokości 250 funtów. Klienci, którzy zgłoszą roszczenia bezpośrednio w Ryanair otrzymają 100 proc. odszkodowania bez konieczności odliczenia honorarium „łowców reklamacji”.
W zeszłym roku Ryanair utworzył specjalny dział ds. obsługi odszkodowań, który rozpatruje wnioski o odszkodowania w ciągu 10 dni roboczych.
POWIĄZANE WPISY
19 września 2024
Ryanair: błyskawiczna wyprzedaż – bilety tańsze o 15 proc.
Ryanair uruchomił błyskawiczną wyprzedaż, oferując 15 proc. zniżki na podróże w…
0 Komentarzy1 Minuta
19 września 2024
Lotnisko Chopina w Warszawie: kolejny rekordowy miesiąc oraz nowe połączenia na Bliski Wschód
W sierpniu stołeczny port odprawił ponad 2,17 mln pasażerów. To trzeci z rzędu miesiąc, w…
0 Komentarzy5 Minuty
13 września 2024
Rekordowy sierpień w Porcie Lotniczym Rzeszów-Jasionka – ponad 138 tys. pasażerów
W sierpniu Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów obsłużył ponad 138 tysięcy…
0 Komentarzy2 Minuty
13 września 2024
Linie Emirates szukają personelu pokładowego
Linie lotnicze Emirates poszukują nowych członków do zespołu personelu pokładowego.…
0 Komentarzy1 Minuty
13 września 2024
Transport kolejowy w Polsce: ruszyły konsultacje nad Horyzontalnym Rozkładem Jazdy
Rozpoczęły się publiczne konsultacje nad założeniami Horyzontalnego Rozkładu Jazdy (HRJ)…
0 Komentarzy4 Minuty
10 września 2024
Sierpień na lotnisku w Lublinie: ponad 56 tys. pasażerów. Rekord padł dzięki współpracy z touroperatorami
Lotnisko w Lublinie zanotowało najlepszy wynik w swojej historii – w sierpniu z jego…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Ryanair: Włochy w czołówce wakacyjnych wyborów Polaków
Włochy były jednym z najchętniej wybieranych przez polskich pasażerów, letnich kierunków…
0 Komentarzy1 Minuty
10 września 2024
Linie Emirates stosują aplikację GE FlightPulse. Zużyją mniej paliwa i zwiększą efektywność
Linie Emirates wykorzystują aplikację GE FlightPulse, aby poprawić efektywność paliwową,…
0 Komentarzy1 Minuty
9 września 2024
Sierpień na lotnisku w Katowicach lepszy o 11 proc. niż w 2023 roku
Sierpień 2024 roku okazał się najlepszym miesiącem w historii lotniska w Katowicach. Port…
0 Komentarzy1 Minuty