Stena Line – chatbot pomoże w obsłudze klientów
Stena Line wprowadza inteligentnego chatbota dla branży przewozów promowych. Chatbot o imieniu Stina wspomoże obsługę klienta, zapewniając asystę w rezerwacji wyjazdu, a także odpowiadając na pytania przez całą dobę.
Inteligentny chatbot to uczący się, wirtualny asystent klienta. Stina może przekazywać informacje dotyczące czasu odpłynięcia czy aktualnych cen biletów oraz odpowiadać na najczęściej zadawane pytania – przez całą dobę i cały rok. Przykładowo może udzielić informacji dotyczących zabrania ze sobą zwierząt domowych na pokład, czy też może podpowiedzieć, jak zmienić rezerwację i kiedy zameldować się na terminalu przed odpłynięciem.
Wyjątkowość chatbota Stina przejawia się także w tym, że nie tylko potrafi pomóc w wykonaniu rezerwacji na dane wypłynięcie, ale także śledzi możliwość jego opóźnienia.
Anders Hellberg, szef działu Customer Acquisition & Conversion w Stena Line, powiedział: „Podczas rozmowy chatbot Stina pomoże klientowi znaleźć miejsce i czas podróży, a następnie włączy go do naszego internetowego systemu rezerwacji, aby sfinalizować zamówienie. Jest to wyjątkowa usługa na rynku przewozów promowych i tylko jedna z kluczowych cech sprawiających, że chatbot Stina jest bardziej „smart” od innych. Do tego należy dodać unikalną zdolność śledzenia opóźnień w czasie rzeczywistym. „
Ponieważ prace nad rozwojem chatbota Stina wciąż trwają, na początek Stena Line wprowadziła tę usługę na rynek brytyjski. W tej chwili klienci odwiedzający sekcję „Pomoc” na stronie stenaline.co.uk lub korzystający z aplikacji Stena Line TravelMate witani są przez mówiącą po angielsku Stinę. Gdy Stena Line będzie zadowolona z rozwoju chatbota, zostanie on wprowadzony na inne rynki – i stanie się wielojęzyczny.
Anders Hellberg dodał: „Docelowo chcemy, aby Stina mówiła w języku każdego z krajów, gdzie pływamy. Po angielskim następne w kolejce do wdrożenia są język szwedzki i niemiecki. Jednocześnie pracujemy nad wprowadzeniem poleceń głosowych, aby nasi klienci mogli rozmawiać ze Stiną tak, jak rozmawia się z Siri lub Google. Skupiamy się także nad tym, aby chatbot wspierał naszych klientów w całym procesie rezerwacji, od początku aż do płatności. „
Poza solidną platformą techniczną opartą na IBM Watson, kluczową rolę odgrywają także szczegółowe informacje zebrane z centrów obsługi klienta firmy. Kiedy ta wiedza była na miejscu, do gry weszła sztuczna inteligencja. Za każdym razem Stina pyta klienta, czy jest zadowolony z udzielonej odpowiedzi. Na podstawie tych informacji uczy się automatycznie, bez udziału człowieka.
Jari Virtanen, Chief Transformation Officer w Stena Line, podkreślił: „Jest to jeden z wielu świetnych przykładów wykorzystania sztucznej inteligencji do zwiększenia naszej wydajności i do poprawy komfortu obsługi klienta. Z chatbotem Stina robimy kolejny krok w kierunku stania się pierwszym na świecie kognitywnym operatorem promowym.”
POWIĄZANE WPISY
29 września 2025
Ryanair ogłasza zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Bydgoszcz
Ryanair zaprezentował zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Bydgoszcz na sezon 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Finnair wprowadza usługę SAF dla klientów korporacyjnych
Finnair uruchomił usługę Finnair for Business SAF, skierowaną do klientów korporacyjnych.…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Ryanair: od 12 listopada podróż tylko z cyfrową kartą pokładową
Ryanair potwierdził, że zamiast od poniedziałku 3 listopada przejdzie w 100 proc. na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Wizz Air wspiera polskich studentów. Nowe trasy na czas Erasmusa
Każdej jesieni tysiące młodych Polek i Polaków pakuje swoje walizki i wyrusza na studia…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
Odnowiona Costa Serena zaprasza na rejsy w Azji
12 listopada 2025 roku odnowiona Costa Serena rozpocznie nowy rozdział swojej historii. Z…
0 Komentarzy3 Minuty
8 października 2025
Wizz Air uruchamia nową trasę Gdańsk-Poprad dla narciarzy z północnej Polski
Od 25 grudnia 2025 roku linie Wizz Air uruchamiają połączenie lotnicze z Gdańska do…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Enter Air zwiększa przychody do 1,26 mld zł w pierwszym półroczu 2025 roku
Enter Air podsumował wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Przychody grupy wyniosły 1,26…
0 Komentarzy3 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Enter Air wzmacnia flotę o kolejny samolot B737 MAX 8
Enter Air powiększa flotę o kolejny samolot typu Boeing 737 MAX 8, który przyleciał do…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Ryanair ogłasza zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Bydgoszcz
Ryanair zaprezentował zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Bydgoszcz na sezon 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Finnair wprowadza usługę SAF dla klientów korporacyjnych
Finnair uruchomił usługę Finnair for Business SAF, skierowaną do klientów korporacyjnych.…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
Ryanair: od 12 listopada podróż tylko z cyfrową kartą pokładową
Ryanair potwierdził, że zamiast od poniedziałku 3 listopada przejdzie w 100 proc. na…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Wizz Air wspiera polskich studentów. Nowe trasy na czas Erasmusa
Każdej jesieni tysiące młodych Polek i Polaków pakuje swoje walizki i wyrusza na studia…
0 Komentarzy1 Minuty
24 września 2025
Odnowiona Costa Serena zaprasza na rejsy w Azji
12 listopada 2025 roku odnowiona Costa Serena rozpocznie nowy rozdział swojej historii. Z…
0 Komentarzy3 Minuty
8 października 2025
Wizz Air uruchamia nową trasę Gdańsk-Poprad dla narciarzy z północnej Polski
Od 25 grudnia 2025 roku linie Wizz Air uruchamiają połączenie lotnicze z Gdańska do…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Enter Air zwiększa przychody do 1,26 mld zł w pierwszym półroczu 2025 roku
Enter Air podsumował wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Przychody grupy wyniosły 1,26…
0 Komentarzy3 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Enter Air wzmacnia flotę o kolejny samolot B737 MAX 8
Enter Air powiększa flotę o kolejny samolot typu Boeing 737 MAX 8, który przyleciał do…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Ryanair ogłasza zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Bydgoszcz
Ryanair zaprezentował zimowy rozkład lotów z Portu Lotniczego Bydgoszcz na sezon 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty