Film promujący Dolny Śląsk zdobywa Grand Prix na FilmAT Festival 2024

Spot promujący Dolny Śląsk „Odkryj tajemniczy Dolny Śląsk” zdobył Grand Prix podczas XIX edycji międzynarodowego festiwalu FilmAT Festival 2024. Produkcja została uznana przez jury za najlepszy film promocyjny tego roku. Wcześniej spot zdobył już uznanie na festiwalu filmowym w Grecji.
Film powstał na zlecenie Samorządu Województwa Dolnośląskiego w ramach szeroko zakrojonej kampanii promującej region. Za realizację odpowiada Tomasz Kempski i firma By People, natomiast reżyserią zajął się Michał Radziejewski.
Aby uchwycić różnorodność Dolnego Śląska, ekipa filmowa pokonała ponad 2 tys. kilometrów. Spot przygotowano w pięciu językach i kilku wersjach, by dotrzeć do jak najszerszej publiczności. Motywem przewodnim jest dialog – wiadomości przekazywane przez mieszkańców i turystów. Region słynie bowiem ze swojej otwartości, gościnności jego mieszkańców i różnorodności. Spot można było zobaczyć w telewizjach ogólnopolskich i regionalnych, internecie, mediach społecznościowych, a także w komunikacji miejskiej i w kolejach.
„Dolny Śląsk to region pełen niezwykłych skarbów, w którym historia, natura i kultura łączą się w niezapomnianą podróż. Otwartość i serdeczność Dolnoślązaków sprawiają, że podróżowanie to nie tylko przygoda, ale także spotkanie z ciepłem i tradycją lokalnych społeczności. Nasz region to miejsce, gdzie każdy zakątek opowiada swoją unikalną historię, a każda podróż staje się przygodą” – mówi Paweł Gancarz, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Dolny Śląsk cieszy się rosnącą popularnością wśród turystów z kraju i zagranicy. Według danych Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej w 2022 roku region odwiedziło 13,5 mln turystów. Dzięki rozbudowanej infrastrukturze transportowej, w tym międzynarodowemu lotnisku we Wrocławiu i rozwijającym się kolejom, region jest coraz bardziej dostępny dla odwiedzających.
Linki do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=5NqwrtJ6Uc4&t=1s
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty










