Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business Travel Association w 2024 roku wartość rynku globalnych podróży służbowych powróci do przedpandemicznego poziomu 1,4 biliona dolarów i wzrośnie do prawie 1,8 biliona dolarów do końca 2027 roku. Okazuje się, że pandemia nie zmieniła podejścia przedsiębiorstw co do znaczenia organizacji wyjazdów służbowych w osiąganiu celów biznesowych. Wpłynęła jednak na sposób ich organizacji – coraz więcej firm dostrzega zalety wprowadzenia cyfrowej transformacji również w tym obszarze.
W ankiecie przeprowadzonej przez GBTA wśród 4,7 tys. osób podróżujących służbowo w 22 krajach i czterech regionach (Ameryka Północna, Europa, Azja i Pacyfik oraz Ameryka Łacińska) 82 proc. ankietowanych ocenia podróże służbowe jako bardzo (48 proc.) lub umiarkowanie (34 proc.) opłacalne w osiąganiu celów biznesowych. Po raz pierwszy od 2020 roku pandemia Covid-19 nie występuje już jako kluczowa determinanta aktywności w zakresie podróży służbowych.
Liczby te pokazują, że pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach, konferencjach czy osobistych negocjacjach. Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają.
Liczby te pokazują, że pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach, konferencjach czy osobistych negocjacjach. Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają.
„Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest często organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń czy nawet udostępnienie danemu pracownikowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. W przypadku, kiedy np. pracownik w ramach podróży do jednego kraju planuje odwiedzić kilka oddziałów firmy zlokalizowanych w różnych miastach, wystarczy by wskazał czas i trasę przemieszczania się, a firma zewnętrzna może przygotować zoptymalizowany plan podróży oparty na przeszukaniu wszystkich możliwych opcji transportu i hoteli w danym budżecie. Oprócz tego, może liczyć również na wskazanie najbardziej optymalnego parkingu przy lotnisku, transferu prywatnego czy najlepszej konfiguracji dojazdu, kiedy zdecyduje się na korzystanie z komunikacji miejskiej” – mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway, platformy pełniącej funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży „szytej na miarę”.
POWIĄZANE WPISY
15 maja 2024
Sezon turystyczny na Mazowszu nabiera tempa
Wraz z powitaniem wiosny zwiększa się oferta turystyczna w województwie mazowieckim.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Paweł Niewiadomski prezesem PIT po raz czwarty. Kilka nowych twarzy w radzie izby
Jako jedyny zgłoszony kandydat Paweł Niewiadomski został wybrany na stanowisko prezes…
0 Komentarzy6 Minuty
14 maja 2024
Wrocław zaprasza na 8. Dni Odry
Dni Odry, zainicjowane w 2016 roku z okazji otwarcia Bulwaru Xawerego Dunikowskiego,…
0 Komentarzy17 Minuty
10 maja 2024
Powołano członków Rady IX Kadencji Polskiej Organizacji Turystycznej
Minister Sportu i Turystyki Sławomir Nitras wręczył powołania do Rady IX Kadencji…
0 Komentarzy1 Minuty
9 maja 2024
Dolny Śląsk Rowerem – nowoczesny sposób na promocję regionu
Strona i aplikacja Dolny Śląsk Rowerem to modelowe narzędzie promocji województwa poprzez…
0 Komentarzy4 Minuty
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty