UFG i CMRT łączą siły w walce z szarą strefą. Stawiają na edukację przedsiębiorców
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) rozpoczął współpracę z Fundacją Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego (CMRT). Obie instytucje będą wspólnie prowadzić działania informacyjne i edukacyjne z zakresu prawa turystycznego. Będą one skierowane do przedsiębiorców, którzy – często poza swoją podstawową działalnością – organizują różnego rodzaju wyjazdy.
„Wielu przedsiębiorców nie wie, że część ich działalności podlega regulacjom ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych i nieświadomie narusza obowiązujące przepisy. To z kolei może zagrażać bezpieczeństwu ich klientów. Dlatego bardzo pozytywnie przyjęliśmy wiadomość o utworzeniu Centrum Monitorowania Rynku Turystycznego, które stawia sobie za cel edukowanie tych wszystkich przedsiębiorców, którzy mogą mieć wątpliwości, jakie wymogi ustawowe powinni spełniać i jak to zrobić. Cieszymy się z tego, że będziemy współpracować z Centrum i dzielić się naszą wiedzą” – mówi Damian Ziąber, rzecznik Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Wyjazdy powinni organizować profesjonaliści
Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zarządza Turystycznym Funduszem Gwarancyjnym (TFG) i Turystycznym Funduszem Pomocowym (TFP). Ich powstanie i zasady działania wynikają z przepisów prawa. Oba fundusze stanowią dodatkowe zabezpieczenie interesów finansowych osób korzystających ze zorganizowanych wyjazdów i samych przedsiębiorców na czas nieprzewidywalnych zdarzeń. Portal TFG (tfg.ufg.pl) pozwala na sprawdzenie czy przedsiębiorca turystyczny działa legalnie.
Z kolei Fundacja Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego powstała z inicjatywy czterech organizacji branżowych: Polskiej Izby Turystyki, Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether. Patronat honorowy nad działalnością Centrum objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki. Głównym celem działalności CMRT jest profesjonalizacja branży turystycznej, rozumiana jako doprowadzenie do sytuacji, w której organizowaniem wyjazdów będą się zajmowały wyłącznie podmioty spełniające wymogi ustawowe.
Wyjaśnić, czym jest impreza turystyczna
Wielu przedsiębiorców, na przykład prowadzących agencje eventowe czy szkoły językowe, organizuje wyjazdy. Składają się na nie na przykład: transport, nocleg i dodatkowe atrakcje, co już stanowi imprezę turystyczną w rozumieniu prawa turystycznego. Przedsiębiorcy bardzo często nie wiedzą zatem, że taka działalność wymaga wpisania firmy do odpowiedniego rejestru u marszałka macierzystego województwa. Jednak by taki wpis uzyskać, wcześniej muszą zapewnić sobie zabezpieczenie finansowe na wypadek niewypłacalności. Profesjonalni organizatorzy turystyki chronią także swoich klientów, odprowadzając składki na TFG i TFP.
„Zależy nam przede wszystkim na tym, by informować i edukować takie firmy w zakresie wszystkich wymogów ustawodawcy wobec ich działalności, wskazywać, jakie obowiązki na nich ciążą i w jaki sposób mogą naprawić sytuację, by nie dopuścić, aby jakikolwiek z aspektów ich działalności był poza prawem. Chcemy, by wszystkie podmioty organizujące wyjazdy, czy to dla klienta indywidualnego, czy biznesowego (MICE) działały zgodnie z obowiązującym prawem, a ich klienci mogli czuć się bezpiecznie. Cieszymy się, że w realizacji naszej misji będzie nas wspierał Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny” – podkreśla Edyta Dróżdż, prezes Fundacji Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego.
Nowa broń dla branży w walce z szarą strefą. Ruszyło Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego
POWIĄZANE WPISY
10 maja 2024
Turystyczna współpraca krajów Zatoki Perskiej
Ministrowie z krajów Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC) omówili przyszłość podróży…
0 Komentarzy3 Minuty
10 maja 2024
Rajskie plaże Goa w ofercie egzotycznej Rainbow
Zupełnie nieindyjski region Goa nad Morzem Arabskim to popularne miejsce na wakacje w…
0 Komentarzy6 Minuty
9 maja 2024
Joanna Czechowska w Polskim Holdingu Hotelowym
Joanna Czechowska z początkiem maja 2024 roku zasiliła szeregi biura komunikacji i PR w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2024
Urlop w maju lub czerwcu: Mniej all inclusive, więcej zwiedzania.
Urlop poza tradycyjnymi długimi weekendami i ścisłym sezonem wakacyjnym ma co najmniej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 maja 2024
Na zimę Kolumbia – nowość w ofercie Rainbow
Od sezonu zimowego 2024/2025 klienci Rainbow będą mogli skorzystać z bogatej oferty…
0 Komentarzy7 Minuty
8 maja 2024
Grupa eSky zacieśnia współpracę z PLL LOT
Grupa eSky to pierwszy globalny gracz z branży turystycznej, który bezpośrednio integruje…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
[…] UFG i CMRT łączą siły w walce z szarą strefą. Stawiają na edukację przedsiębiorców […]