Żywe Muzeum Piernika: w wakacje odwiedziło nas 43 tys. osób

Wraz z końcem lata nadszedł czas na podsumowanie tegorocznego sezonu w Żywym Muzeum Piernika w Toruniu, które w przyszłym roku obchodzić będzie swoje osiemnaste urodziny. Sezon letni przyniósł rekordową liczbę odwiedzających, pomimo wyzwań ekonomicznych i wzrostu cen.
Ten sezon wakacyjny muzeum zalicza do udanych. Licznie odwiedzający obiekt goście w tym roku pobili rekord. W lipcu i sierpniu Żywe Muzeum Piernika odwiedziło blisko 43 tys. osób, co mimo inflacji i wszechobecnych wzrostu cen, należy uznać za sukces, ponieważ muzeum pobiło swój ubiegłoroczny rekord.
„Każdego dnia odbywa się w muzeum osiem pokazów. W trakcie wysokiego sezonu organizowane są również pokazy dodatkowe. W tym roku, podczas wakacji zorganizowano łącznie 151 dodatkowych pokazów, by lepiej zobrazować ten wynik, dopowiem tylko, że niemal każdego dnia nasze muzeum otwarte było cztery godziny dłużej. Było to możliwe tylko i wyłącznie dzięki dobrej organizacji i zgranemu, lubiącemu swoją pracę zespołowi” – podsumowuje Andrzej Olszewski, założyciel toruńskiego Żywego Muzeum Piernika.
Jakość wyznacznikiem sukcesu
W Żywym Muzeum Piernika nic nie dzieje się przypadkiem i choć pokaz historycznego wypieku piernika oparty na wiedzy podawanej w przystępny sposób, oparty jest również na humorze sytuacyjnym, a wszystkie schematy wypracowane zostały podczas blisko 18 lat prowadzenia działalności. W tym czasie Muzeum odwiedziły miliony osób i na obecności każdej z nich, placówka doskonali swoje umiejętności. Prawda jest taka, że animatorzy muzeum uczą gości tradycji piernikarstwa w Toruniu, jednak każdy z pokazów jest również lekcją dla nich samych.
Prognozy na resztę roku
„W tym roku muzeum, pobiło wszystkie dotychczasowe rekordy o blisko 10 proc. Ze względu na zmianę upodobań i skrócenie czasu między utworzeniem rezerwacji, a finalnym przyjazdem ciężko cokolwiek przewidzieć, jednak jesteśmy dobrej myśli, wszak to ostatni rok przed naszą osiemnastką i chcielibyśmy go zakończyć rekordowo” – dodaje Andrzej Olszewski.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2023
Ryanair z noworoczną promocją dla podróżnych
W ramach Cyber Week, Ryanair, uruchomiła dziś (28 listopada) specjalną 72-godzinną…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2023
Travelist.pl: rekordowy black week. Rezerwacji o 40 proc. więcej niż w 2022
Black week na portalu Travelist.pl przyniósł rekordowy wzrost rezerwacji. Według danych…
0 Komentarzy4 Minuty
28 listopada 2023
Emirates: pierwszy na świecie lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa
Emirates zostały pierwszymi na świecie liniami lotniczymi, które wykonały lot…
0 Komentarzy3 Minuty
27 listopada 2023
Na Lotnisku Chopina w Warszawie rozbłysła świąteczna iluminacja
W sobotę, 25 listopada, w terminalu Lotniska Chopina uruchomiono świąteczną iluminację.…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2023
Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business…
0 Komentarzy2 Minuty
23 listopada 2023
Targi IBTM World 2023 od 28 listopada w Barcelonie
W 2023 roku Polska organizacja Turystyczna odnotowała rekordową liczbę 26 zgłoszeń do…
0 Komentarzy2 Minuty