Złoty Certyfikat POT 2022 dla Kopalni Guido i Sztolni Królowa Luzia w Zabrzu

Po raz dziewiętnasty przyznane zostały nagrody dla najlepszego produktu turystycznego. Polska Organizacja Turystyczna, podczas uroczystej gali w siedzibie Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze” w Otrębusach – dawnym majątku Karolin, wyróżniła, aż 15 produktów turystycznych.
Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to wyjątkowy projekt wyłaniający najlepsze produkty turystyczne oraz rekomendujący je turystom z kraju i z zagranicy. Jest stałym elementem promocji atrakcyjnej turystycznie Polski.
Certyfikaty POT są przyznawane przez Kapitułę, którą powołuje Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą wybitni eksperci z zakresu turystyki, marketingu, budowy i promocji produktów turystycznych, a także przedstawiciele środowisk akademickich oraz mediów.
“Certyfikaty POT od wielu lat wyznaczają drogę turystom, kierując ich do wyjątkowych i niezwykle wartościowych miejsc stanowiących gwarancję udanego wyjazdu. Tegoroczne „Turystyczne Oscary” przyznaliśmy w mateczniku polskiej kultury i sztuki – najważniejszych motywów promocji naszego kraju na świecie. Gratulacje należą się wszystkim nagrodzonym, którzy w istotny sposób przyczyniają się do podnoszenia atrakcyjności i konkurencyjności swoich regionów” – powiedział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Do konkursu, zgodnie z jego regulaminem, zgłoszono 46 produktów turystycznych w kategorii Certyfikat POT, 11 produktów w kategorii Złotego Certyfikatu i 13 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 70 zgłoszeń do etapu ogólnopolskiego.
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 200 tys. złotych.

Najważniejszą nagrodę – Złoty Certyfikat POT – zdobyła Kopalnia Guido i Sztolnia Królowa Luiza w Zabrzu. W głosowaniu Kapituła wybrała 10 najlepszych produktów turystycznych, które wyróżniono Certyfikatem POT. Ponadto przyznano dwa wyróżnienia. Certyfikat Internautów powędrował do Festiwalu Górnej Odry, który zyskał uznanie niemal połowy głosujących, a nagrodę Certyfikat Specjalny POT otrzymało Centrum Szyfrów Enigma.
Galę Polskiej Organizacji Turystycznej uświetnił świąteczny koncert Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”.
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2022 roku otrzymały następujące produkty turystyczne:
- Centrum Nauki i Sztuki Stara Kopalnia w Wałbrzychu
- Cukrownia Żnin
- Energylandia – Rodzinny Park Rozrywki w Zatorze
- Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie
- Festiwal Górnej Odry
- Muzeum Miasta Łodzi
- Rejs statkiem po trawie
- Rezerwat Pokazowy Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego
- Szlak Kulinarny Opolski Bifyj
- Szlak Zamków Gotyckich
Wyróżnienia otrzymały:
- Trasa rowerowa VeloDunajec
- Antidotum Airshow Leszno
Finaliści w kategorii Złoty Certyfikat:
- Kopalnia Guido i Sztolnia Królowa Luiza w Zabrzu
- Kopalnia Soli “Wieliczka”
- ZOO Wrocław
Złoty Certyfikat otrzymała:
- Kopalnia Guido i Sztolnia Królowa Luiza w Zabrzu
POWIĄZANE WPISY
1 lutego 2023
Hotel Nobu zostanie otwarty w Ras Al Khaimah
Wielkoformatowa inwestycja na wyspie Marjan o łącznej powierzchni 70 tys. metrów…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Tatry Super Ski z promocją na wybrane skipassy
Największy projekt narciarskiej w Polsce – Tatry Super Ski – 30 stycznia ruszył z kolejną…
0 Komentarzy3 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
PHH promuje model prognostyczny dla branży hotelarskiej
Projekt z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, przygotowany przez studentów UMK, pod…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Travelist.pl: portal w 2022 dotarł do niemal 24 mln użytkowników
Travelist.pl znalazł się na pierwszym miejscu rankingu „TOP 15 brandów online” w…
0 Komentarzy4 Minuty
30 stycznia 2023
Ferie w bydgoskich Młynach Rothera
Postindustrialny budynek w samym sercu Bydgoszczy zaprasza do podziwiania panoramy…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
SITE Poland podsumowało miniony rok: był trudny i ekscytujący
Tradycyjnie, w styczniu członkowie SITE Poland spotkali się, aby podsumować poprzedni…
0 Komentarzy2 Minuty