Zamki Brandenburgii i Saksonii na plakatach we Wrocławiu

archiwum DZT

Niemiecka Centrala Turystyki wraz z Organizacją Promocji Brandenburgii (TMB Tourismus-Marketing Brandenburg GmbH) i Organizacją Promocji Saksonii (Tourismus Marketing Gesellschaft Sachsen mbH) prowadzi intensywną kampanię reklamową we Wrocławiu. Kampania rozpoczęła się 1 maja i potrwa do końca miesiąca.

Na nośnikach City Lights, autobusach oraz nośnikach wielkoformatowych zawisły plakaty reklamujące urlop za zachodnią granicą. Kampania pod tytułem „Sąsiedzi zapraszają” koncentruje się
na motywie zamków. Na materiałach reklamowych przedstawiono saksoński pałac Moritzburg i brandenburski pałac Sanssouci.

Tomasz Pędzik, dyrektor Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce, powiedział: „W tym roku obchodzimy 25-lecie podpisania traktatu o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy. W całej Polsce odbywa się mnóstwo wydarzeń kulturalnych i społecznych związanych z tym jubileuszem. To idealna okazja by zachęcić mieszkańców Wrocławia do odwiedzenia sąsiadów. Tuż za grancicą kryją się bowiem prawdziwe skarby kultury. Korzystamy także z dużego zainteresowania Wrocławiem jako Europejską Stolicą Kultury.
Saskonia i Brandenburgia to krainy zamków, a Polacy kochają zwiedzać zamki. W Saksonii na pewno warto zobaczyć związane z Augustem II Mocnym zamki Moritzburg, Pillnitz, Stolpen (w tym roku specjalna wystawa z okazji 300-lecia uwięzienia hrabiny Cosel) oraz Albrechtsburg w Miśni, Augustusburg czy twierdzę Königsstein. W Brandenburgii koniecznie trzeba zobaczyć zamki i pałace Poczdamu:Sanssouci oraz pałac Cecylienhof, jak również zamek Branitz, zamek Rheinsberg czy otoczony 120-hektarowym parkiem zamek Wiesenburg.”

Polacy wykupili w ubiegłym roku w Niemczech, według danych Federalnego Urzędu Statystycznego, łącznie ponad 2,5 mln noclegów, w tym ponad 162 000 w Brandenburgii (pierwsze miejsce w statystyce
przyjazdów z zagranicy) i 123 000 w Saskonii.