Wyndham przejmuje markę Vienna House

Viena House Andels Berlin/fot. archiwum Vienna House

Wyndham największa franczyzowa firma hotelarska na świecie, obsługująca około 9 000 hoteli w ponad 95 krajach, ogłosiła dziś przejęcie marki Vienna House za 44 milionów euro.

Wyndham przejmuje markę Vienna House od berlińskiej HR Group, która jest wiodącym europejskim operatorem hotelowym i wieloletnim partnerem franczyzowym Wyndham. HR Group będzie nadal posiadała lub dzierżawiła i zarządzała istniejącymi hotelami Vienna House na podstawie długoterminowych umów franczyzowych z Wyndham.

To posunięcie umożliwia rozwój marki Vienna House poprzez wykorzystanie ogromnej skali marketingowej Wyndham i doświadczenia w zakresie franczyzy, jednocześnie pozwalając HR Group skoncentrować się na swoich kluczowych kompetencjach wiodącego właściciela i operatora strategicznych nieruchomości w całej Europie.

Po zamknięciu, marka Vienna House stanie się częścią portfolio kultowych marek Wyndham i będzie funkcjonować pod nazwą Vienna House by Wyndham.

Przejęcie marki dodaje do portfolio Wyndham 28 hoteli w samych Niemczech, co jeszcze bardziej umacnia pozycję firmy na jednym z największych europejskich rynków ze 120 hotelami franczyzowymi i ponad 19 000 pokojami, a także rozszerza ofertę w sąsiednich krajach.
Razem z istniejącymi europejskimi hotelami Wyndham, łączny portfel ponad 400 hoteli w ponad 30 krajach zapewni podróżującym w celach biznesowych i turystycznych rozszerzoną ofertę markowych hoteli w całym regionie. W Polsce do portfolio Wyndham dołączy 6 hoteli Vienna House znajdujących się w Krakowie, Łodzi, Katowicach, Międzyzdrojach i Warszawie, oferujących łącznie ponad 1 200 pokoi.

Geoff Ballotti, prezes i dyrektor generalny Wyndham Hotels & Resorts, powiedział: „Europa nadal odnotowuje przyspieszenie wzrostu w sektorze turystycznym, ze stale rosnącym popytem w zakresie wypoczynku i biznesu. Oferta zorientowana na gościa, silna rozpoznawalność marki i jej ambitne plany rozwoju są zgodne z naszymi celami dystrybucyjnymi. Dlatego też Vienna House jest dla nas idealnym partnerem do kontynuowania naszego międzynarodowego wzrostu oraz wzmacnia naszą pozycję i zaangażowanie w regionie”.

Vienna House Andels Berlin/fot. archiwum Vienna House

Dimitris Manikis, prezes Wyndham Hotels & Resorts na Europę, Bliski Wschód, Eurazję i Afrykę (EMEA), dodał: „W ciągu ostatnich 30 lat marka Vienna House stała się bardzo rozpoznawalna w wielu krajach europejskich. Przejęcie marki Vienna House i rozszerzona współpraca z naszym zaufanym partnerem, HR Group, oznacza kluczowy krok w dalszym zwiększaniu obecności na rynku, dodając nowe możliwości oraz wspierając nasze ambicje dotyczące rozwoju w ważnych destynacjach w regionie EMEA”.

Ruslan Husry, jedyny udziałowiec i dyrektor generalny HR Group., podkreślił: „Znaleźliśmy doskonałego, podobnie myślącego partnera w Wyndham Hotels & Resorts, dzielącego tę samą pasję, aby zapewnić wysokiej jakości zakwaterowanie tam, gdzie szukają go podróżni. Marka Vienna House zbudowała fantastyczną reputację w wielu europejskich destynacjach, a nasza rozszerzona i ścisła współpraca z Wyndham zapewni siłę, skalę i wiedzę niezbędną do szybszego rozwoju marki i udostępnienia większej liczbie gości tego, co oferuje Vienna House, jednocześnie korzystając ze korzyści programu Wyndham Rewards”.

Po zakończeniu integracji wszystkie hotele Vienna House by Wyndham będą częścią wielokrotnie nagradzanego programu lojalnościowego Wyndham Rewards®, jednego z najbardziej rozpoznawalnych w branży, z ponad 95 milionami zarejestrowanych uczestników na całym świecie.