Góry, wakacyjne obozy i zorganizowana turystyka oraz podróżowanie z dziećmi to najpopularniejsze tematy poruszane w Polsce na forach turystycznych u progu sezonu. Tak wynika z globalnego badania przeprowadzonego przez Mondial Assistance w czerwcu tego roku.
Badanie zostało przeprowadzone przez w 11 krajach na całym świecie (Polska, Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Holandia, Włochy, Austria, USA, Australia, Chiny). W każdym z tych krajów analizowano popularne fora internetowe, w Polsce były to: Travelmaniacy, Turystyka górska, Forum podróżnicze, Forum turystyczne, Odyssei, Najlepszewakacje.pl, Holidaycheck, Trip4Cheap, Wizaz i podróżnicze forum Gazeta.pl. Do wyszukiwania używano słów: “forum + turystyka”, “forum + podróże” i “forum + wakacje”.
#HELPME, jak nazwano to badanie, ma na celu pokazanie wpływu mediów społecznościowych na to, jak i o co pytamy przygotowując się do podróży. Wyniki są wykorzystywane do rozwoju usług odpowiadających na potrzeby podróżujących na całym świecie.
Góry, obozy i wyjazdy z dziećmi
Nieco zaskakujące może się wydawać pierwsze miejsce na polskiej liście kategorii „góry” – wspominano o niej prawie 211 tys. razy. Tego tematu nie ma w top 10 w żadnym innym kraju. Kolejne na liście wakacyjne obozy oraz zorganizowane wyjazdy i wycieczki wzmiankowano 197 tys. razy. Trzecie „podróżowanie z dziećmi” to już znacznie mniejsza liczba – 87 tys. Oprócz tego w top 10 znalazły się: relacje z podróży, podróże morskie, rejsy, loty, linie lotnicze, towarzysz podróży, podróże po świecie, sprzęt i zdjęcia/video. W najpopularniejszej kategorii rozmawiano m.in. o takich rzeczach jak miejsce na wyprawy w góry, prowiant na długą wyprawę, podróże w słowackie Tatry czy pogoda i warunki meteo w wysokich górach.
„Takie wyniki analizy polskich forów turystycznych odpowiadają wynikom naszego badania turystycznego, w którym w tym roku wyjątkowo dużo pytanych zadeklarowało, że na wyjazd wakacyjny wybierają się w kraju (51 proc.). Być może będą to właśnie polskie góry czy krajowe obozy. W kontekście gór niepokojące jest jedynie to, że sporo osób planujących krajowe wakacje nie myśli o bezpieczeństwie. Zakup ubezpieczenia deklaruje jedynie 15 proc., a w końcu zarówno górskie wycieczki, jak i wakacyjne obozy nie należą do najbezpieczniejszych form turystyki.” – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.
Europejczyk szuka towarzystwa
Najpopularniejsze wątki globalnie, ale także w Europie to transport lotniczy, poszukiwanie towarzysza podroży i rejsy. Znaczący udział mają też wątki związane z kosztami – z dużą ilością dyskusji na temat okazyjnych ofert podróży, kempingów czy programów lojalnościowych. Niemcy najczęściej rozmawiają o liniach lotniczych, agencjach turystycznych i zagadnieniach prawnych związanych z podróżowaniem (wizy, paszporty, lokalne podatki). Włochów najbardziej interesują okazyjne oferty podróżne, Holendrzy rozmawiają głównie o towarzystwie w podroży, a Austriacy, Anglicy i Hiszpanie najczęściej szukają informacji o transporcie lotniczym i liniach lotniczych (najpopularniejsza kategoria także globalnie). Nieco odmienne oczekiwania maja Francuzi – tam na pierwszym miejscu na liście wyszukiwania znajdują się hotele z usługami all-inclusive. Tylko oni wydają się być tym zainteresowani. W top 10 są też praca, studia i życie za granicą, prace papierkowe związane z podróżami czy rowerowe wyprawy. Generalnie wyniki pokazują ogromną kreatywność i różnice kulturowe pomiędzy Europejczykami, także w zakresie podróżowania i obaw z nim związanych.
Chińczycy podróżują z rodzicami
Dużych różnic z Europą moglibyśmy oczekiwać także analizując wyniki z Chin, tutaj jednak nie są aż tak wyraźne. Chińczycy najczęściej w kontekście wakacji rozmawiają wprawdzie o podróżowaniu z rodzicami (ta kategoria nie pojawia się nigdzie indziej), ale z ich listy top 10 najczęstszych wątków aż połowa pokrywa się z tymi z czołówki europejskiej. Wbrew pozorom większe różnice są w porównaniu Europy z USA. Numer 1 za oceanem to programy lojalnościowe i służące do tzw. zbierania mil podczas częstego latania. Inne ciekawostki, które trudno znaleźć w czołówce wyszukiwań w Europie to bezpieczeństwo na wakacjach, podróżowanie i technologia czy rezerwowanie on-line i wypożyczalnie samochodów.
Badanie „Gdzie, za ile, jak długo – przeciętny Polak na wakacjach” przeprowadzone przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance w maju tego roku.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
27 marca 2024
Gopass SKI Sezonówka: rusza przedsprzedaż na sezon 2024/25
Gopass uruchamia przedsprzedaż najpopularniejszego karnetu narciarskiego z nową nazwą i…
0 Komentarzy4 Minuty
26 marca 2024
V edycja ALLinTOO w Krakowie: siła współpracy, spotkania i wzrost zainteresowania wydarzeniem
Międzynarodowe workshopy Turystyczne ALLinTOO weszły na stałe do kalendarza imprez…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Rozwój turystyki w Polsce: ESG, AI i najnowsze trendy
Zrównoważone podejście ESG i CSR, sztuczna inteligencja i najnowsze narzędzia w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2024
PHH partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni
Polski Holding Hotelowy został Partnerem 5. edycji projektu społecznego Samodzielni,…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
DZT: Europa najważniejszym rynkiem źródłowym. Prognozy przewidują dalszy wzrost liczby turystów w 2024
Europa pozostaje najważniejszym rynkiem źródłowym – Ożywienie w Azji i Ameryce Północnej…
0 Komentarzy4 Minuty
20 marca 2024
Festiwal „Szlakiem wody” 22 marca w Hydropolis
Z okazji Światowego Dnia Wody 22 marca 2024 Hydropolis oraz kolektyw Outriders zapraszają…
0 Komentarzy3 Minuty
20 marca 2024
MROT: w 2023 województwo mazowieckie odwiedziło o 6,3 proc. turystów więcej niż rok wcześniej
Rok 2023 był udany dla turystyki w naszym regionie. Mazowiecka Regionalna Organizacja…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2024
Pomóżmy Alinie w walce z chorobą
Alina Dybaś, znana w świecie turystyki ze swojego zaangażowania i oddania, teraz…
0 Komentarzy1 Minuty