Współpraca Polskiej Organizacji Turystycznej i PKP Intercity
Na stronie POT będzie można zarezerwować bilety kolejowe, w pociągać znaleźć materiały promujące wypoczynek w Polsce – to tylko przykłady przyszłej współpracy promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej i PKP Intercity. Porozumienie w zakresie promocji polskiej turystyki podpisali Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity S.A. i Bartłomiej Walas, p.o. prezes Polskiej Organizacji Turystycznej – Bartłomiej Walas.
Wspólnym celem jest wsparcie rozwoju usług turystycznych i polskiego transportu kolejowego.
Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, powiedział: “Podpisując porozumienie z POT chcemy szerzej wyjść do klienta i przedstawić, jakie dajemy możliwości podróżowania pociągami. Jeździmy do najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejscowości kraju. Chcemy pozyskać nowych klientów, tych, którzy zarezerwują bilety na stronie POT. Chcielibyśmy, by jak najwięcej ludzi podróżowało naszymi pociągami. Według naszych badań, ok 10 proc. klientów PKP Intercity podróżuje w celach turystycznych. Jest na rynku wielki potencjał i chcielibyśmy, by w celach turystycznych podróżowało dwa razy więcej osób.”
Bartłomiej Walas, p.o. prezesa POT, dodał: “Ciągle poszukujemy nowych partnerów, aby wykorzystać ich możliwości do promocji Polski. PKP Intecrity ze swoimi nowymi pociągami, z Pendolino budzi zaufanie i daje przekaz o Polsce, jako o nowoczesnym kraju. Porozumienie ma charakter intencyjny i nad szczegółami będziemy pracować, ale już powiedzieć, że na stronie www.polska.travel , która obecnie istnieje w 22 wersjach językowych, działać będzie silnik rejestracyjny PKP Intecity. Z naszych badań wynika, że w niektórych krajach klienci linii kolejowych jeżdżący w celach turystycznych stanowią nawet 20 proc., więc rzeczywiście potencjał jest. Będziemy z PKP Intercity współpracować przy organizacji wydarzeń w miastach, do których jeżdżą pociągi przewoźnika. Chcielibyśmy nowoczesnymi pociągami wozić dziennikarzy zagranicznych podczas study pressów. Chcemy także wykorzystać składy jeżdżące na trasach międzynarodowych (np. Do Budapesztu czy Wilna) do promocji turystycznej Polski. Pól do działania jest wiele.”
Pociągi PKP Intercity przewiozły w styczniu 2017 roku ponad 3 mln pasażerów, o 18 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2016 roku (ok. 2,5 mln pasażerów).
POWIĄZANE WPISY
18 kwietnia 2024
Ponad 4 mln turystów odwiedziło Poznań w 2023 roku
Nieco ponad 4 mln osób przyjechało do Poznania w 2023 roku. Blisko milion z nich…
0 Komentarzy2 Minuty
18 kwietnia 2024
Grupa Polskiego Holdignu Hotelowego wprowadza Kodeks Hotelarza
Kodeks Hotelarza w Grupie Polskiego Holdignu Hotelowego powstał w odpowiedzi na potrzebę…
0 Komentarzy1 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
17 kwietnia 2024
Barometr Providenta: Polacy wybiorą majówkę w plenerze
Niemal co trzeci Polak nie ma jeszcze planów na majówkę – wynika z najnowszej edycji…
0 Komentarzy3 Minuty
11 kwietnia 2024
Polskie Linie Lotnicze LOT ponownie łączą Warszawę z Atenami
11 kwietnia 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT wznowiły połączenia pomiędzy Warszawą a…
0 Komentarzy1 Minuty
11 kwietnia 2024
Novotel Warszawa Centrum świętuje 50. urodziny
Jeden z największych hoteli Novotel w Europie przez cały rok będzie świętował swój…
0 Komentarzy4 Minuty
11 kwietnia 2024
Zrównoważone wydarzenia – zaczynamy od siebie, czyli ekologiczne rozwiązania na Forum Promocji Turystycznej w CEE Hydropolis
„Zielone” rozwiązania i włączenie w ten proces naszych gości i gościń to ważny element…
0 Komentarzy5 Minuty
10 kwietnia 2024
MerlinX Srebrnym Partnerem XIV Forum Promocji Turystycznej
11 kwietnia w Centrum Edukacji Ekologicznej „Hydropolis” we Wrocławiu odbędzie się XIV…
0 Komentarzy1 Minuty
10 kwietnia 2024
Lex Kamilek – brak klarownych wytycznych dla branży noclegowej
„Lex Kamilek” obowiązuje od połowy lutego, a już za cztery miesiące mogą posypać się…
0 Komentarzy4 Minuty