Współpraca Polskiej Organizacji Turystycznej i PKP Intercity

Na stronie POT będzie można zarezerwować bilety kolejowe, w pociągać znaleźć materiały promujące wypoczynek w Polsce – to tylko przykłady przyszłej współpracy promocyjnej Polskiej Organizacji Turystycznej i PKP Intercity. Porozumienie w zakresie promocji polskiej turystyki podpisali Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity S.A. i Bartłomiej Walas, p.o. prezes Polskiej Organizacji Turystycznej – Bartłomiej Walas.
Wspólnym celem jest wsparcie rozwoju usług turystycznych i polskiego transportu kolejowego.
Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, powiedział: “Podpisując porozumienie z POT chcemy szerzej wyjść do klienta i przedstawić, jakie dajemy możliwości podróżowania pociągami. Jeździmy do najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejscowości kraju. Chcemy pozyskać nowych klientów, tych, którzy zarezerwują bilety na stronie POT. Chcielibyśmy, by jak najwięcej ludzi podróżowało naszymi pociągami. Według naszych badań, ok 10 proc. klientów PKP Intercity podróżuje w celach turystycznych. Jest na rynku wielki potencjał i chcielibyśmy, by w celach turystycznych podróżowało dwa razy więcej osób.”
Bartłomiej Walas, p.o. prezesa POT, dodał: “Ciągle poszukujemy nowych partnerów, aby wykorzystać ich możliwości do promocji Polski. PKP Intecrity ze swoimi nowymi pociągami, z Pendolino budzi zaufanie i daje przekaz o Polsce, jako o nowoczesnym kraju. Porozumienie ma charakter intencyjny i nad szczegółami będziemy pracować, ale już powiedzieć, że na stronie www.polska.travel , która obecnie istnieje w 22 wersjach językowych, działać będzie silnik rejestracyjny PKP Intecity. Z naszych badań wynika, że w niektórych krajach klienci linii kolejowych jeżdżący w celach turystycznych stanowią nawet 20 proc., więc rzeczywiście potencjał jest. Będziemy z PKP Intercity współpracować przy organizacji wydarzeń w miastach, do których jeżdżą pociągi przewoźnika. Chcielibyśmy nowoczesnymi pociągami wozić dziennikarzy zagranicznych podczas study pressów. Chcemy także wykorzystać składy jeżdżące na trasach międzynarodowych (np. Do Budapesztu czy Wilna) do promocji turystycznej Polski. Pól do działania jest wiele.”
Pociągi PKP Intercity przewiozły w styczniu 2017 roku ponad 3 mln pasażerów, o 18 proc. więcej niż w pierwszym miesiącu 2016 roku (ok. 2,5 mln pasażerów).
POWIĄZANE WPISY
30 listopada 2023
Rozpoczęcie sezonu na Czarnej Górze. GrapaSki zaprasza na nowości na stokach
W stacji narciarskiej z podhalańskiej Czarnej Góry oprócz pierwszych szusów miłośnicy…
0 Komentarzy3 Minuty
29 listopada 2023
Fundacja Argan zachęca do odkrywania kultury Maroka
Nowo powstała Polsko-Marokańska Fundacja Argan, ma na celu promocję marokańskiej kultury…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Analiza Kiwi.com: Polscy turyści preferują wyjazdy latem i jesienią
Kiwi.com, firma travel-tech oraz wyszukiwarka tanich lotów, wzięła pod lupę sezonowość w…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2023
Firmy nie rezygnują z podróży, lecz zmieniają sposób ich organizacji
Według raportu „2023 Business Travel Index Outlook” opracowanego przez Global Business…
0 Komentarzy2 Minuty
23 listopada 2023
Targi IBTM World 2023 od 28 listopada w Barcelonie
W 2023 roku Polska organizacja Turystyczna odnotowała rekordową liczbę 26 zgłoszeń do…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
Barbara Tutak złożyła rezygnację. Będzie konkurs na nowego prezesa WOT
Niespodziewaną rezygnację z funkcji prezeski Warszawskiej Organizacji Turystycznej…
0 Komentarzy2 Minuty
21 listopada 2023
III Gala Waszej Turystyki odbędzie się 12 stycznia 2024
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl ma zaszczyt zaprosić Państwa na trzecią w historii…
0 Komentarzy3 Minuty
17 listopada 2023
Dolny Śląsk atrakcyjny dla prawie 90 proc. rowerzystów. Region chce przyciągnąć ich więcej
Dolnośląska Organizacja Turystyczna pracuje nad strategią rozwoju turystyki rowerowej w…
0 Komentarzy2 Minuty
15 listopada 2023
Startuje nowa kampania promująca zimowe atrakcje w Małopolsce
Wraz z pierwszymi opadami śniegu w małopolskich górach, w dniu 11 listopada wystartowała,…
0 Komentarzy1 Minuty