Wspólna strategia lokalnych organizacji turystycznych w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i Warszawie

Wspólna strategia czterech metropolitarnych organizacji polega na sprawnej komunikacji wewnętrznej, wspólnych stanowiskach wobec władz, wzajemnej promocji on-line, wsparciu dla restauracji w czterech miastach oraz działań w sektorze MICE.
Komunikacja
Przede wszystkim zadbano o komunikację wewnątrz pół tysiąca firm zrzeszonych w miejskich organizacjach turystycznych. Szybko ustalono na podstawie przeprowadzonych ankiet i rozmów, że kryzys dotknął 90 proc. członków stowarzyszeń, których przychody spadły w zasadzie do zera. wypracowane podczas pierwszych dni kryzysu kanały komunikacji (widekonferencje, mailing, grupy na Facebooku) zostały utrzymane, ale wspólnie wypracować postulaty branży wobec rządu, jak i władz samorządowych.
Tomasz Koralewski, prezes ŁOT, powiedział: “Czas kryzysu pokazuje, że zjednoczenie i współpraca jest kluczem do skutecznego działania – mówi Tomasz Koralewski, Prezes ŁOT – Współpraca 4 metropolitalnych organizacji turystycznych, mimo iż istniała od ponad roku, to teraz nabrała znaczącej dynamiki. Dzięki niej przygotowujemy wspólne stanowiska wobec Ministerstwa, wymieniamy się koncepcjami pomocy naszym członkom, opiniami prawnymi i realizujemy wspólne działania promocyjne. To kierunek działania, który na pewno w przyszłości będziemy rozwijać.”
Efektem było wspólne stanowisko czterech miast zaprezentowane podczas wideoczatu z wiceministrem Andrzejem Gut-Mostowym w dniu 31 marca, przekazane później pisemnie. Zadbano także o błyskawiczne udzielanie informacji dotyczących wsparcia rządu i samorządu dla przedsiębiorców zrzeszonych w organizacjach, a także przygotowano instrukcje dotyczące możliwości skorzystania z tarczy antykryzysowej oraz zapewniono konsultacje prawne. Organizacje stały się także pierwszym kontaktem dla branży w kontaktach z samorządami. Dzięki temu udało się wypracować szereg konkretnych rozwiązań w błyskawicznym tempie, np. w Poznaniu umożliwiono zmianę deklaracji śmieciowej z dnia na dzień.
Jan Mazurczak, prezes PLOT, dodał: “Współpraca pomiędzy naszymi miastami to z jednej strony błyskawiczny transfer wiedzy, ale także barterowa promocja, którą jeszcze bardziej doceniamy, kiedy wyjdziemy z kryzysu i wspólnie będzie zabiegać o turystów dla naszych miast. Jesteśmy też dumni, że nasz głos został zauważony w Ministerstwie Rozwoju. Liczymy na owocną współpracę w przyszłości, oferując pełną gotowość czterech największych miejskich organizacji turystycznych w Polsce do niej już teraz.”
Promocja on-line
Miejskie organizacje wypracowały mechanizmy wzajemnej promocji, czyli wykorzystanie mediów społecznościowych do odwiedzin on-line, a w czasie po pandemii do odwiedzin. W akcjach promowane są przede wszystkich atrakcje zrzeszone w Miejskich LOT-ach takie jak muzea i galerie, ale także wirtualne spacery, oprowadzania kuratorskie, dostęp do archiwów cyfrowych, nagrań wideo, a także przykłady lekcji i warsztatów dla dzieci i młodzieży oraz materiały edukacyjne dla nauczycieli i rodziców. Akcja prowadzona jest pod wspólnym hasztagiem #MiastoWillWait. W tej chwili do inicjatywy dołączają kolejne miasta. W poszczególnych miastach wspierane są także indywidualne projekty, jak #WarszawaPozdrawia czy #VisitPoznanFromHome.
Barbara Tutak, prezes WOT, podkreśliła; “Pomysł akcji #miastopozdrawia jest dla nas przede wszystkim akcją solidaryzująca się z innymi miastami, bo dzisiaj nikt nie jest w lepszej, czy gorszej sytuacji. W obliczu pandemii i ograniczeń jakie nas dotknęły wszyscy znaleźliśmy się w takiej samej sytuacji. Ale jest ta akcja także obietnicą, że nie zapominamy o ludziach, którzy byli bądź będą w Warszawie. Nie zapominamy też o tych, którzy z myślą o turystach przygotowują atrakcyjne oferty pobytowe – o naszych członkach. Mamy nadzieję, ze po ustaniu pandemii uda nam się zamienić tę akcje w promocję produktową naszych miast.”
Wsparcie dla restauracji
Zamknięcie restauracji spotkało się z natychmiastową akcją zbierania informacji o restauracjach serwujących dania na wynos, jak również tych, które zdecydowały się wesprzeć szpitale i medyków. Powstały także opracowania promujące catering na Wielkanoc oraz lokalnych producentów żywności. Powstałe teksty szybko stały się najpopularniejsze na stronach internetowych organizacji, także dzięki szerokiej promocji przez lokalne media i media społecznościowe samorządów.
Działania w obszarze MICE
We wszystkich miejskich organizacjach turystycznych działają profesjonalne komórki wyspecjalizowane przy pozyskiwaniu konferencji i kongresów. Kontynuują one dalej prace nad pozyskiwaniem bieżących wydarzeń, np. w Poznaniu trwają ostatnie prace przy złożeniu dodatkowych informacji w konkursie na Światowy Kongres Szefów Kuchni 2024. W Warszawie nadal status 15 kongresów zaplanowanych na ten rok pozostaje aktualny, w tym przełożony na jesień Kongres World of Coffee na 10 000 uczestników.
Wprowadzono także nowe narzędzia promocyjne jak panoramiczna mapa z wirtualnym zwiedzaniem po obiektach, czy wspólna z Poland Convention Bureau wirtualna mapa site inspection. Dzięki tym działaniom miejskie organizacje turystyczne chcą utrzymać zainteresowanie miastami u międzynarodowych i polskich meeting plannerów w ciągu najbliższych miesięcy oraz umożliwić pracę nad wydarzeniami, które planują na kolejne miesiące i lata. Baza obiektów z wirtualnymi spacerami będzie sukcesywnie rozbudowywana we współpracy z członkami stowarzyszeń.
Cztery LOT-y przygotowują oferty dla branży MICE, co ważniejsze jednak przygotowują się do przeprowadzenia badań związanych z rynkiem spotkań, gdyż na chwile obecną trudno przewidzieć jak obecna sytuacja zmieni nawyki korporacji, stowarzyszeń związane z potrzebą bezpośredniego kontaktu
Łukasz Wysocki, prezes GOT, skomentował: “Obecna sytuacja pokazuje, iż jeszcze mocniej musimy zwierać szyki prowadząc działania promocyjne, zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Lokalne Organizacje Turystyczne to przede wszystkim organizacje zrzeszające przedstawicieli biznesu i samorządy. ułatwia to w dużym stopniu wypracowanie, przygotowanie i wprowadzenie na rynek gotowej oferty promocyjnej i produktowej. Gdy dotyczy to czterech miast to wielka siła, gdyż razem zrzeszamy ponad 500 podmiotów z branży turystycznej.
Działamy razem, gdyż wiemy że walkę o klienta po tym kryzysie możemy wygrać jako drużyna lub możemy ponieść porażkę indywidualnie.”
POWIĄZANE WPISY
22 stycznia 2021
Test przed przylotem do Polski zamiast kwarantanny po przylocie
Dzisiejsze Rozporządzenie Rady Ministrów sprawie ustanowienia określonych ograniczeń,…
0 Komentarzy1 Minuty
22 stycznia 2021
Wizz Air – siedem nowych tras z Polski
Linia lotnicza Wizz Air ogłosiła uruchomienie siedmiu nowych tras z Polski od czerwca…
0 Komentarzy1 Minuty
22 stycznia 2021
Grupa eSky – Zanzibar popularniejszy o 280 proc.
W porównaniu do stycznia 2020 roku w serwisach Grupy eSky wzrosła liczba wyszukiwań…
0 Komentarzy3 Minuty
21 stycznia 2021
Lotnisko w Gdańsku – w 2020 roku o 68,2 proc. mniej pasażerów
W 2020 roku z usług Portu Lotniczego Gdańsk skorzystało 1 711 281 pasażerów, o 68,2 proc.…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2021
Chorwacja „Preferowaną Destynacją” ECTAA w 2021 roku
Europejska Organizacja Związków Biur Podróży Unii Europejskiej ( (ECTAA) i Chorwacka…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2021
Dolnośląska Organizacja Turystyczna obniżyła składkę członkowską
Dolnośląska Organizacja Turystyczna, jako pierwsza ROT w Polsce, zaoferowała pomoc…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2021
Sprzedaż biletów lotniczych w I połowie stycznia – 84 proc. Zunifikowane ferie wstrzymały poprawę
Bez przełomu w sprzedaży biletów lotniczych w 1 poł. stycznia. Broni się tylko egzotyka…
0 Komentarzy4 Minuty
21 stycznia 2021
Enter Air otrzyma 287 mln zł pożyczki z PFR
Polski Fundusz Rozwoju przyznał Enter Air pożyczkę płynnościową w kwocie 287 mln zł.…
0 Komentarzy2 Minuty
21 stycznia 2021
Sun & Snow przedłuża promocyjne warunki
Firma Sun & Snow zarządzająca dwoma tysiącami apartamentów zdecydowała o przedłużeniu…
0 Komentarzy2 Minuty