Włoski przewoźnik Skyalps szykuje się na loty z Radomia na 2023 rok

Przedstawiciele linii lotniczej Skyalps spotkali się na zaproszenie PPL z polskimi touroperatorami i agentami incentive, by omówić możliwości współpracy w przyszłym roku i zorientować się, jakie jest zapotrzebowanie na połączenia lotnicze z Polski do Włoch.
W związku z planowanym na wiosnę 2023 roku uruchomieniem portu lotniczego w Radomiu Przedsiębiorstwo Państwowe Polskie Porty Lotnicze szuka możliwości rozwoju siatki połączeń lotniczych. Na zaproszenie polskiej spółki do Warszawy przyjechali przedstawiciele włoskiej firmy Skyalps. Spotkanie z biurami podróży miało na celu zapoznanie polskiej branży z ofertą przewoźnika i omówienie możliwości współpracy.
Z Radomia do północnych Włoch – kierunki podpowie branża
„Chcemy, by połączenia z naszych lotnisk były wygodne dla biur podróży, a z drugiej strony, żeby uniknąć „pustych strzałów” ze strony linii lotniczych, czyli połączeń otwieranych bez konsultacji z rynkiem i realnych możliwości rozwoju” – mówił Paweł Kranc, dyrektor PPL.
„Rynek włoski jest jednym z popularniejszych w polskiej ofercie na wakacje. Już dziś chcemy rozpocząć rozmowy z branżą o tym, co ma się dziać latem 2023 roku. Nowe możliwości lotów z centralnej Polski da nam lotnisko w Radomiu. Gdy prognozujemy ruch lotniczy w Polsce na lata wprzód, widzimy, że lotnisko Chopina nie będzie mogło przyjąć nowych linii lotniczych, dlatego zapraszamy nowych partnerów, by rozważali loty z Radomia. Skyalps to linia lotnicza, z którą nawiązaliśmy relację i którą chcemy zachęcić, żeby latała z tego lotniska do Włoch. Kwestią do ustalenia są kierunki rejsów. Może Dolomity, Tyrol Południowy, a może Genua czy Triest, skąd wypływają promy? A może Florencja czy inne miasta w Toskanii?” – dodał.
Lotnisko w Bolzano, touroperator i przewoźnik
Skyalps to mała, rodzinna firma z miasta Bolzano, należąca w 100 proc. do spółki Fri-El Green Power. Jej założyciele, pochodzący z Tyrolu przedsiębiorca Josef Gostner i dwaj jego bracia, wykupili najpierw na własność lotnisko w Bolzano, w którego rozbudowę zainwestowali. Rozbudowano między innymi pas startowy i parking, który mieści 394 samochody i jest bezpłatny.
Sześć lat temu rozpoczął się projekt Skyalps, który został wstrzymany przez pandemię. Po zniesieniu restrykcji firma wróciła do projektu, obecnie stara się o włoską licencję, którą ma dostać w połowie września. Skyalps posiada również firmę touroperatorską i może współpracować z polskimi biurami oferując miejsca noclegowe w hotelach luksusowych, pięcio- i czterogwiazdkowych. Z firmą można też współpracować przy organizacji transferu z lotniska do hotelu.
Polscy narciarze powinni przesiąść się do samolotów
„Od jesieni moglibyśmy się przygotowywać do pierwszych lotów, które mogłyby się odbywać od kwietnia 2023 roku. Chcemy się skoncentrować na turyście wypoczynkowym latem i zimą. Bolzano, choć małe i przeważnie zakorkowane, jest dobrą bazą wypadową na lotnicze wyjazdy narciarskie. Polecamy przyjrzeć się połączeniom lotniczym do Włoch, ponieważ od tej jesieni przez kolejne cztery lata będziemy musieli mierzyć się z przebudową autostrady z Salzburga i zamknięciem jednego pasa ruchu na dość długim odcinku. Wypady samochodowe z Polski staną się więc o wiele bardziej uciążliwe” – przekonywał Alex Spinato, dyrektor ds. awiacji w Skyalps.
„Obecnie nasza letnia siatka połączeń wygląda tak, że oferujemy przesiadkę w Bolzano i loty dalej na południe. Celujemy w wyjątkowe kierunki, takie jak Lamezia Terme i Brindisi we Włoszech, Cagliari i Olbia na Sardynii czy chorwacka wyspa Brac, które nie są łatwo osiągalne drogą lotniczą. Warszawa to dla nas bardzo interesujący kierunek, ale na Lotnisku Chopina bardzo ciężko jest dostać slot. Zainteresowała nas więc możliwość otworzenia kolejnych kierunków w postaci bezpośrednich połączeń do Włoch z Radomia. Po konsultacjach z polską branżą zdecydujemy, dokąd będziemy latać regularnie” – dodał.
Oferta Skyalps jest obecnie dostępna w systemach GDS. Firma dysponuje czterema samolotami DHC-8-Q400, małymi maszynami mogącymi przyjąć na pokładzie 78 pasażerów. Jak deklarują przedstawiciele przewoźnika, możliwe jest przewożenie tymi samolotami sprzętu narciarskiego.
POWIĄZANE WPISY
8 lutego 2023
PIT: branży turystycznej zależy, aby proces ofertowania był przejrzysty
Polska Izba Turystyki wydała oświadczenie odnoszące się do zarzutów, jakie w ostatnich…
0 Komentarzy9 Minuty
7 lutego 2023
Ósmy cykl szkoleń dla biur podróży Merigo Meeting Tour już 17 lutego w Warszawie
System rezerwacyjny Merigo/Go Global Travel zaprasza na bezpłatne szkolenie podczas…
0 Komentarzy1 Minuty
7 lutego 2023
eSky.pl: liczba styczniowych rezerwacji wzrosła o 81 proc. w porównaniu do 2022
Polacy masowo rozpoczęli planowanie tegorocznych podróży – zainteresowanie wyrażone…
0 Komentarzy3 Minuty
6 lutego 2023
Exim Tours: wzrost sprzedaży w styczniu o 122 proc. rdr
Biuro Podróży Exim Tours niedawno podsumowało rok 2022, a teraz zebrało wyniki za…
0 Komentarzy1 Minuty
6 lutego 2023
Biura podróży – w ostatnim tygodniu najbardziej podrożał Cypr, Zakintos i półwysep Chalcydycki
W minionym tygodniu, ceny wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia wzrosły…
0 Komentarzy8 Minuty
2 lutego 2023
Sieć Fostertravel.pl: styczeń lepszy od zeszłorocznego o 279 proc.
Fostertravel.pl nie zwalnia tempa i otworzył kolejne dwa salony w Żukowie i Izabelinie. W…
0 Komentarzy1 Minuta
2 lutego 2023
Fly.pl: Egipt, Turcja i Tunezja biorą ponad połowę rynku
W styczniu wśród klientów fly.pl, 52,2 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Śniadanie biznesowe dla branży z MICE Expert
Grażyna Grot-Duziak działająca pod własną marką MICE Expert zorganizowała śniadanie…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Wakacje.pl: prezes UOKiK się pomylił, nie wpływamy na wysokość cen
Wakacje.pl S.A. wydały oświadczenie w związku z dzisiejszym komunikatem Urzędu Ochrony…
0 Komentarzy1 Minuta