Wizz Air kolejny raz osiąga najniższy wynik w zakresie emisji dwutlenku węgla

fot. Wizz Air

Wizz Air poinformował, że średnia emisja dwutlenku węgla w 2023 wyniosła 51,5 grama na pasażera/km, czyli o 6,8 proc. mniej niż w 2022 roku. Stanowi to najniższy w historii średni roczny wynik linii w zakresie intensywności emisji, odnotowany w ciągu jednego roku kalendarzowego.

W lutym 2023 Wizz Air osiągnął najniższy w historii odnotowany poziom emisji dwutlenku węgla na pasażera/km w ciągu jednego miesiąca, który wyniósł 48,9 grama, co oznacza redukcję o 8,3 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem 2022 roku.

Wizz Air zobowiązał się do dalszego zmniejszenia intensywności emisji CO2 o 25 proc. do roku 2030. Integralnym elementem strategii zrównoważonego rozwoju linii jest odnowa floty. Wizz Air stale rozwija swoją flotę, zastępując starsze samoloty najnowszymi technologicznie maszynami, dodając do floty 32 nowe i najbardziej ekologiczne samoloty Airbus A321neo w 2023 roku. Obecnie linia posiada w użyciu 195 samolotów typu Airbus o średnim wieku 4,3 roku.

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju Wizz Air w 2023 roku nawiązał współpracę z dwoma producentami zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF): Neste i Cepsa. Aby wesprzeć rozwój SAF, linia dokonała pierwszej inwestycji kapitałowej o wartości 5 mln funtów w Firefly Green Fuels, brytyjską firmę zajmującą się biopaliwami oraz wzięła udział w inwestycji o wartości 50 mln dolarów w amerykański start-up SAF CleanJoule. W maju 2023 roku Wizz Air jako pierwsza linia lotnicza na Węgrzech przeprowadziła komercyjne testy dostaw SAF wspólnie z MOL, obsługując pięć lotów z lotniska w Budapeszcie z dodatkiem 35 proc. SAF.

W 2023 Wizz Air rozpoczął wraz z Aviation Services w pełni elektryczny proces turnaround na lotnisku Fiumicino w Rzymie i z firmą Menzies Aviation na lotnisku w Budapeszcie, wspierając dalsze działania branży lotniczej mające na celu zaradzenie obecnym zmianom klimatycznym. Inicjatywy te pozwalają na redukcję emisji CO2 z procesu obsługi naziemnej nawet o 80-85 proc. w przeliczeniu na samolot w porównaniu z użytkowaniem sprzętu napędzanego silnikiem Diesla.

Weronika Szabelewska

Zastępczyni Redaktorki Naczelnej


POWIĄZANE WPISY

Privacy Preference Center