Wiener: Polacy chętniej wybierają ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2022/05/towfiqu-barbhuiya-jpqyfK7GB4w-unsplash-scaled-e1653301127474.jpg)
Co czwarty Polak wyjedzie podczas tegorocznych ferii. Urlopowicze dzielą się na tych, którzy zorganizują wyjazd samodzielnie oraz tych, którzy chętniej skorzystają z usług organizatorów turystyki. Co dziesiąty zwróci się do biura, by wykupić wycieczkę za granicę, a 6 proc. wesprze się touroperatorem organizującym wycieczki po Polsce – wynika z badania Wiener.
Wybór oferty biura podróży to preferowana opcja dla osób, które myślą o dłuższym, najczęściej zagranicznym wyjeździe, którego nie chcą organizować na własną rękę. W badaniu przeprowadzonym w styczniu przez Wiener, respondenci, którzy planują skorzystać z usług biura podróży lub innego organizatora turystyki przy planowaniu zimowego wyjazdu ocenili, co jest dla nich ważne przy zakupie ubezpieczeń.
Lista ubezpieczeniowych priorytetów Polaków
Z badania wynika, że 42 proc. osób docenia możliwość ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą. Co trzeci Polak uważa za kluczowe ubezpieczenie NNW (następstw nieszczęśliwych wypadków). Na liście priorytetów są również dodatkowe formy ubezpieczenia – 27 proc. wybierze ubezpieczenie bagażu, a 24 proc. ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wyjazdu.
“Co ważne, już 22 proc. badanych wybierając ubezpieczenie, bierze pod uwagę wysokość sumy ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą. To szczególnie istotne, gdyż niska suma może nie wystarczyć w przypadku poważnego zachorowania. Dlatego właśnie to suma i zakres polisy powinny być decydującym aspektem przy wyborze ubezpieczenia. Tour operatorzy wybierający ofertę dla swoich klientów powinni o tym pamiętać” – wskazuje Małgorzata Jakuta, menedżer zespołu ubezpieczeń turystycznych w Wiener.
Co więcej, 22 proc. badanych uznało za ważne ubezpieczenie kosztów transportu w razie wypadku lub choroby i ubezpieczenie Assistance. Nieco mniej, bo co piąty zwraca uwagę na ubezpieczenie OC, czyli odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym, a 15 proc. na ubezpieczenie sprzętu turystycznego. 42 proc. osób przeglądając ofertę ubezpieczeń przede wszystkim zwraca uwagę na jej cenę. Jedynie dla 18 proc. oferta ubezpieczeń w ogóle nie ma znaczenia.
“Z badania wynika, że ubezpieczenie OC nie jest na podium ubezpieczeniowych wyborów Polaków. Uczulam jednak, że brak OC podczas wyjazdu jest bardzo ryzykowną decyzją. Pamiętajmy, że na przykład na stoku nietrudno o wypadki, w których możemy zrobić krzywdę nie tylko sobie, ale i innym. W momencie, gdy spowodujemy uszczerbek na zdrowiu innej osoby, wówczas polisa OC chroni nas przed wysokimi kosztami wydatków na jej ewentualne leczenie. Tu również warto pamiętać o ubezpieczeniu się na odpowiednio wysoką sumę” – przypomina Małgorzata Jakuta z Wiener.
Ubezpieczeniowe must have dla touroperatorów
Biura podróży oraz inni organizatorzy turystyki mają obowiązek zabezpieczenia swoich klientów na wypadek niewypłacalności. W przypadku takiej sytuacji, gwarancja ubezpieczeniowa służy zabezpieczeniu interesu klientów danej firmy, np. poprzez sfinansowanie ich powrotu do kraju. Oprócz gwarancji, można również wykupić ubezpieczenia dodatkowe, które z powodów losowych umożliwią otrzymanie tej części środków wpłaconych na wyjazd, które biuro podróży potrąciło zgodnie ze swoimi warunkami uczestnictwa w wyjeździe.
“Przykładowo, w Wiener, oprócz obowiązkowej gwarancji, honorowanych przez wszystkie urzędy marszałkowskie w Polsce, ubezpieczamy klientów biur turystycznych na cały zorganizowany wyjazd, w szerokim zakresie. Obok kosztów leczenia za granicą czy kosztów leczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, zadbamy również o ich bagaż podróżny czy sprzęt sportowy. Dostępne jest również ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej. Jeśli z powodów losowych uczestnicy wyjazdu organizowanego przez biuro podroży będą zmuszeni do rezygnacji z niego, pokryjemy poniesione koszty potrąceń z wpłaty za wyjazd” – tłumaczy Małgorzata Jakuta eksperta ubezpieczeń turystycznych Wiener.
“Zauważamy bardzo duże zainteresowanie klientów produktem ubezpieczenia kosztów rezygnacji, przede wszystkim ze względu na liczbę powodów z jakich można anulować swój wyjazd, dostępne jego warianty w zależności od wysokości ceny imprezy, ale przede wszystkim na elastyczność co do terminu zakupienia takiej polisy. Dziś to nasz wyróżnik na rynku” – dodaje.
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej dla touroperatorów obejmuje ponadto zwrot kosztów wcześniejszego powrotu do Polski wraz z niewykorzystanymi świadczeniami oraz anulowania biletu lub noclegów.
Ubezpieczenie za pośrednictwem biura podróży
Organizator turystyczny może rozszerzyć swoją ofertę o dodatkowe ubezpieczenia turystyczne. Mogą się one przydać, gdy podczas zorganizowanego wyjazdu, któryś z uczestników zachoruje, ulegnie wypadkowi lub straci bagaż podróżny. Takie ubezpieczenie, dostępne m.in. w Wiener, może się przydać również w przypadku, gdy któryś z uczestników wyrządzi krzywdę osobie trzeciej i konieczna będzie wypłata odszkodowania. Dostępna jest również oferta ubezpieczeniowa dla firm od kosztów rezygnacji z eventu dla swoich pracowników lub zaproszonych uczestników.
Oferta dostosowana jest też do obecnej sytuacji związanej z pandemią. Obejmuje ona zwrot kosztów w przypadku rezygnacji z wyjazdu, z powodu nagłego zachorowania na Covid-19. Wiener ma również w swojej ofercie możliwość dokupienia dodatkowej ochrony od zdarzeń związanych z chorobą przewlekłą lub przedwczesnego porodu, poronienia lub hospitalizacji kobiety w ciąży.
Nota metodologiczna
Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna w dniach 20-22 stycznia 2023 roku. Próba ogólnopolska losowo-kwotowa N=1042 osób od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
Wiener z nowym produktem dla branży – gwarancje ubezpieczeniowe dla touroperatorów
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
11 lipca 2024
eTravel z rekordowym obrotem. W planach 6 mld zł w ciągu pięciu lat
eTravel, firma specjalizująca się w zarządzaniu podróżami służbowymi, osiągnęła w 2023…
0 Komentarzy9 Minuty
10 lipca 2024
Ryanair ogłasza współpracę z Etraveli Group
Ryanair poinformował o nowym partnerstwie z Etraveli Group. W ramach współpracy, marki…
0 Komentarzy2 Minuty
9 lipca 2024
Ski Opening Schladming-Dachstein 2024: Bryan Adams, Sting i Simply Red otworzą sezon narciarski
Ski Opening Schladming-Dachstein oraz Leutgeb Entertainment Group zapowiadają start…
0 Komentarzy2 Minuty
4 lipca 2024
Projekt #iamAUT: Austria Tourism wysyła influencerów na prawdziwy urlop bez mediów społecznościowych
Austria Tourism (Narodowe Biuro Promocji Austrii) inicjuje projekt #iamAUT, w ramach…
0 Komentarzy2 Minuty