“Wielka piątka” = ponad trzy czwarte sprzedaży w biurach podróży

Liczba rezerwacji w minionym tygodniu wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 aż o 31,64 proc., a liczba klientów – o 29,12proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że w biurach podróży – w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zanotowano wzrost w stosunku do sprzedaży w roku 2013 w wyjazdach samolotowych – o plus 34,1 proc., zaś w wycieczkach typu autokar + hotel – o plus 19,6 proc. W wyjazdach z dojazdem własnym zanotowano spadek – o minus 19,1 proc.
Imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły ponad 90 proc. (92,5 proc.) sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,3 proc. a autokarowe – 4,2
proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem kolejny tydzień jest Grecja, której udział wyniósł 29,3 proc., na pozostałych pozycjach uplasowały się zaś: Turcja (18 proc.), Egipt (11,5 proc.), Hiszpania (10,9 proc.), Bułgaria (6,6 proc.), Tunezja (4,6 proc.), Włochy (3 proc.), Chorwacja (1,8 proc.), Portugalia (1,4 proc.) i Cypr (1,3 proc.).
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowała Grecja (pięć lotnisk). Miejsca na podium po raz pierwszy od dawna nie zajęł żadne lotnisko egipskie. Pierwsza trójka to : turecka Antalya i oraz grecki Heraklion oraz bułgarskie Burgas.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (2074 zł) i Bułgarii – Burgas (1726 zł). Najdrożej jest na Rodos (2595 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 24,7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
W ostatnich czterech tygodniach wzrosła zarówno sprzedaż wyjazdów samolotowych (28,1 proc. w stosunku do analogicznego miesiącu rok temu), jak i wyjazdów bus + hotel (11,5 proc.), zmalały zaś wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o – 17 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 30,7 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 88,2 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie i poprzednim, to na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (21,8 proc. udziału w rynku i 44,3 proc. wzrostu w stosunku do roku ubiegłego). Dalej zaś: Turcja (odpowiednio: 14,7 proc. i 30,1 proc.), Egipt (14,5 proc. i 7,7 proc.), Hiszpania (11,5 proc. i 17,2 proc.) i Tunezja (4,3 proc. i 63,6 proc.). Jeśli chodzi o kierunki to największy wzrost, zanotowała wyspa Korfu (60,3 proc.).
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty