Wielka Brytania zaprasza Amerykanów i Niemców na prowincję

archiwum visitbritain

Kampania „Countryside is GREAT” ruszyła na początku roku, na jej pierwszy etap przeznaczono 3 mln funtów. Ma potrwać trzy lata i być rozszerzona na inne kraje, w tym również na Polskę.

Paul Gaugre, odpowiadający za działania PR w VisitBritain, organizacji odpowiedzialnej za promocje turystyczną Wielkiej Brytanii, powiedział: „Chcemy podczas tej kampanii pokazać, że Wielka Brytania to nie tylko Londyn czy inne wielkie miasta. Że posiadamy piękne, zachwycające miejsca poza miastami. Miejsca, w których możemy pochwalić się niespotykanymi, gdzie indziej krajobrazami. Chcemy przekonać turystów, że warto czasami skosztować życia poza miastem, przejść się na spacer wśród lasów i pól, zajść do wiejskiego pubu na piwo.”

Celem głównym kampanii jest promowanie przyrodniczych zasobów Zjednoczonego Królestwa. Głównymi partnerami akcji promocyjnej są Parki Narodowe oraz poszczególne regiony i hrabstwa, w tym Highlands, Lake i Peak District, Cotswolds, Kornwalia, Pembrokeshire, północna Walia, Warwickshire, czy Yorkshire.

Sally Balcombe, dyrektor generalna VisitBritain, dodała: „Chcemy zachęcić turystów do poznawania brytyjskiej przyrody. Wielka Brytania ma piękne parki narodowe i obiekty z Listy Światowego Dziedzictwa UNESCO, które nie zostały jeszcze odkryte przez zagranicznych gości. Zakwaterowanie w przytulnych hotelikach, wycieczki hydroplanami, wędrówki piesze, kulinarne kursy, wizyty na wiejskich targowiskach – brytyjskie wsie i miasteczka mają wiele do zaoferowania. Naszą ambicją jest wygenerowanie poprzez kampanię „Countryside is GREAT” 70 mln funtów w wydatkach zagranicznych turystów w kolejnych trzech latach.”