Wasza Turystyka – nowy magazyn branżowy już na rynku

archiwum Wasza Turystyka

Wasza Turystyka, biznesowy magazyn dla branży turystyczny miał swoją premierę podczas VI Forum Promocji Turystycznej organizowanego przez portal WaszaTurystyka.pl.

Pierwszy numer nowego magazynu branżowego ma 44 strony.
Mariusz Jańczuk, prezes Itaki mówi w wywiadzie z Marzeną Markowską, m.in. „Nic nie jest dane raz na zawsze. Każdy może upaść, każdy może awansować, rosnąć – wszystko zależy od atrakcyjnego modelu biznesowego, kreatywności. To że jakaś firma ma 178 lata nie daje patentu na wieczność i na same świetne pomysły.”

Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP, twierdzi w wywiadzie przeprowadzonym przez Adama Gąsiora, „Należy doprowadzić do wyrównania szans wszystkich podmiotów działających na rynku. Można to uregulować tylko poprzez zmianę ustawy o usługach hotelarskich i jej ścisłe egzekwowanie. Nie wyobrażam sobie w dłuższym czasie sytuacji, która ma miejsce obecnie, że dwa podobne obiekty, świadczące takie same usługi zakwaterowania podlegają dwóm różnym ustawom i każdy z nich płaci inne podatki.

W rozmowie z redaktorem Gąsiorem, minister turystyki Chorwacji opowiada o trzech nowych aktach prawnych wchodzących w życie od 1 stycznia: ustawie o o wspólnotach turystycznych i promocji chorwackiej turystyce, ustawie o o opłacie turystycznej oraz ustawie o składkach członków wspólnot turystycznych. W wywiadzie również o podziale dochodów z opłaty turystycznej, decentralizacji turystyki chorwackiej, stworzeniu funduszu na rzecz rozwoju słabiej rozwiniętych turystycznie regionów.

Ponadto w numerze znalazły się: felietony Jacka Kowalczyka I Marka Migdala, teksty Justyny Zając-Wysockiej o tym, jak rozliczać VAT w imporcie usług w branży turystycznej oraz o korektach faktur, prezentacja Bredy jako produktu turystycznego, analiza rynku przewozów pasażerskich autorstwa Rafała Marka, tekst Marzeny Markowskiej o problemach małych biur po upadku Thomasa Cooka.

Wydawcą nowego tytułu jest spółka TOUR HUB, której prezes Marzena Markowska powiedziała: “Nasza strategia obecności z aktualnościami w internecie się nie zmieni. Sądzimy jednak, że część treści, pogłębionych analiz, wywiadów, porad prawnych podatkowych, powinna zostać utrwalona i dostępna również w wydaniu papierowym, który można zawsze mieć „pod ręką”, poczytać w drodze, przy kawie. Odbiór tekstu wydrukowanego na papierze jest inny, głębszy, wywiera większy wpływ. Dla każdej treści potrzebna jest odpowiednia forma i sądzę, że dla artykułów eksperckich właśnie taką jest wydanie papierowe.’

Redaktor naczelny, Adam Gąsior, dodał: “Wierzymy w siłę papierowych wydań I jest to wiara poparta nauką. Ta dowodzi, że treści przyswojone na nośniku papierowym lepiej się utrwalają. Mamy nadzieję, że dobrze zredagowany I porządnie wydany magazyn, w którym znajda się fachowe teksty, będzie czytany przez łaknących wiedzy ludzi turystyki. Tych, których czytanie nie jest cierpieniem.”
Projekt graficzny magazynu jest autorstwa Jarosława Krupińskiego, który jest również odpowiedzialny za projekt Magazynu Turystycznego Wasze Podróże.